Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tempa kan jag inget om så kan inte hjälpa dig där. ÄL-flytningar har jag inte haft alls sista åren men blir ju gravid ändå. Vattninga flytningar är med fertila.  Jag hade gissat på att det inte var nåt ägg som släppte denna gången, det är min tolkning. 
    Jag gissar på att du är svullen från ÄL och hade testat om ca 8-10 dagar med grav.test tidigast. Ibland är jag jättesvullen vid ÄL och även väldigt ömma bröst. Denna gången när jag var gravid var jag mindre svullen, hade mycket molvärk och mådde småilla, inga ömma bröst. De ömma brösten började först en vecka efter BIM och nu gör de jätteont. 

• Nykär15
    Angel in sight skrev 2016-06-03 11:40:34 följande:
    La in min temp - lista i en temp-tråd också så får vi se om nån svarar där.

Jag vet att vattniga och trådiga flytningar är fertila. Har bedömt att det börjar med vattniga dagarna innan och blir trådiga vid själva äl.

Tror du ägget släpper, i början av svullnaden eller i mitten eller slutet? Reagerar kroppen starkt på äl även om inget ägg släpper?

Mina bröst brukar nästan aldrig vara så känsliga att de gör ont så som de gör nu.

Ja kroppen slutar då aldrig att förundra mig :)
    För mig kommer smärtan först och ägget släpper när det vart som mest, sen går smärtan ner igen. För mig när jag hade trådiga flytningar förr, så kom de ca 2 dgr innan ägget släppte, så hade vattniga när ägget väl var på g att släppa.
  • Nykär15
    Bodrum skrev 2016-06-08 17:48:55 följande:

Och så en rejäl svampinfektion i underlivet som lök på laxen. Kräks Härligt! Har inte haft det på typ 15 år, men åt nyss en antibiotikakur, så då blir det ju som det blir... Tur att man kan använda vanligt svampmedel även om man försöker bli gravid...

Usch, hoppas du blir av med den fort. Inte kul nånstans...
  • Nykär15

Här är det dags för inskrivning idag, vecka 6+1 nu. Nästa milstolpe är UL den 20/6 när jag är i vecka 7+5, kan ni fatta man längtar? Så läskigt men ändå känns det bra kolla....hoppas så innerligt det ser bra ut därinne. 

Mår som en kratta, fryser och vill inte äta lagad mat, störs av både lukter, ljud och att köra bil. Spyr inte men mår småilla till och från hela tiden, värst på kvällarna. Lever på ostmackor på vitt bröd (äter alltid grovt annars), dricker massa apelsinjuice och så blir det sallad till lunch och middag...hua. Precis som med första barnet mår jag...då väntade jag en tjej. Med andra kunde jag äta som vanligt och dricka kaffe, då var det en son. 

Så lite skoj spekulera, kanske en tjej igen med tanke på hur jag mår? Vi kommer inte kolla kön så vi får vänta till januari med att se om det stämde Skrattande

• Nykär15
    Angel in sight skrev 2016-06-09 10:29:11 följande:
    Åh så mysigt ändå att veta att du är gravid och känna olika symtom. Spännande att inte ta reda på kön. Det har vi inte heller gjort med våra barn. Blir en fin överraskning vid förlossningen. För mig var mina graviditeter väldigt olika och båda var tjejer.
    Ja man kan ju må väldigt olika från gång till gång och jag tror eg inte det har med könet att göra, men kul spekulera lite. Jag tror eg det är en kille men kan lika väl vara tjej. Så vi får se helt enkelt Hjärta
  • Nykär15

Här blir nog alla bara glada! Kanske beror på det blir killens första, de kommer bli glada att han får uppleva det.

• Nykär15

Jo när barnen bråkar och man är trött undrar jag ibland vad jag gett mig in på, men längtan är större och barnen blir större. Har ju mina första varannan vecka så vi blir ju ensamma med den lille varannan vecka...önskar jag hade alla heltid dock.

Detta blir ju min killes första och det känns fantastiskt att få dela det med honom, blir som första gången genom hans ögon <3

• Nykär15

Håller tummarna för er båda <3

Bodrum skrev 2016-06-14 18:57:00 följande:

Min kom också idag! Men kul, då är vi synkade . Hoppas vi plussar ihop

• Nykär15

Skönt, och nervöst! Ska göra mitt första på måndag så vet hur det känns :/ vilken vecka är du när du gör ditt? Jag kommer vara 7+5

Ishtar skrev 2016-06-15 15:51:58 följande:

Jag har varit på inskrivningssamtal nu och fått en tid för vul nästa vecka. Nervöst!

• Nykär15

Ja privat, annars hade jag fått vänta till kub...men vill precis som du se så allt står rätt till, att ett hjärta slår...

Ishtar skrev 2016-06-15 22:50:27 följande:

Kommer vara i v 10. Jaså måndag? Jag ska på onsdag! Steg ett nu är liksom bara att få se ett hjärta slå. Fick du ta ditt vul privat?

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)