Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Ishtar skrev 2016-05-17 09:53:12 följande:
    Jag tänker att det är snart sommar och då drar de ner på verksamheten och eftersom jag jobbar en timme bort och inte vill berätta på jobbet på länge så har jag inte jättemånga tider att jobba med. Nu vill jag bara ta mig förbi v 12 och första ul så jag får se ett litet hjärta slå...

Jag håller tummar o tår för er. Har ni testat clearblue ägglossningstest? De verkade fungera för oss.
    Vi har kört ÄL-tester varje månad och blev ju gravida i februari som då blev missfall. Så jag vet att vi prickar ÄL. Men vi har ändå sex dagligen så chansen att vi missar den är väldigt liten...mer kan man inte göra liksom. Så tror inte det gör varken från eller till för oss...
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-05-17 10:15:58 följande:
    Då är det tummarna som gäller!
    Japp, stämmer! Har ju en massa känningar i kroppen..men det går ju omöjligt svara på om det är önsketänkande, pms eller riktiga grav.symptom...bara vänta och se, om en vecka vet jag...
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-05-17 12:16:33 följande:
    Jag känner faktiskt ingenting än. Hade det inte varit för stickan så hade jag inte kunnat säga ngt alls. Längtar efter lite mage. Längtar efter många saker nu.

Ja man blir lite otålig och vill både att det ska kännas ordentligt och synas, så det blir mer verkligt. 

Med första kände jag direkt att nåt var annorlunda, med andra så blev jag nog ändå rätt förvånad att det var plus då jag inte kände mycket alls. Nu sist med missfallet hade jag allt väldigt ömma bröst och molvärk,. 

Men har även haft månader där jag vart så sjukt skengravid men inte vart det....så litar inte på nåt annat än ett test som visar ett plus isf. 

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2016-05-18 06:32:31 följande:

Vet inte. Rätt mkt på jobb o hemma o inga test kvar så väntar nog till helgen.

Ser hellre mens än ett neg test !

Att du kan låta bli att testa! Hoppas tanten håller sig borta :)
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2016-05-18 11:21:09 följande:

Ja jag orkar inte (psykiskt) ett neg test just nu så väntar hellre och upptäcker det på naturlig väg.. Mkt på jobbet och har inte tid o deppa ihop just nu så får nog hålla mig till helgen. Och då tror jag att min man får kolla testet...

Idag bim +2. Men har inte helt regelbunden mens.

Jag känner mig mer förberedd på tant röd om jag får ett minus, så jag är tvärtom. Men börjar gärna testa på BIM-4 så ser jag om nåt svagt dyker upp eller inte, då blir hoppet mindre och mindre mer succesivt, så den metoden funkar bäst för mig. Vi är alla så olika :)
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2016-05-18 12:34:32 följande:

Jo jag testade neg på bim -2 så är beredd på mens. Men lite hopp finns kvar. Men eftersom jag blev så depp då i lördags så orkar jag inte testa igen.. Måste va glad på jobbet imorrn! ;)

Förstår, jag skjuter just nu tankarna på testandet framför mig...ska resa bort, är för tidigt för test innan jag åker i morgon (ÄL+9 då) och vill inte göra det och veta hela resan ensam, så bestämt söndag morgon...är då på BIM-2 och ska bara hem så gör inget om jag blir lite depp då, men isf är jag lite förberedd...ska dessutom sluta med progesteronkrämen om jag inte är gravid så vill testa innan BIM så jag inte förskjuter mensen och då även förskjuter nästa äl...långt nog som det är mellan försöken ju. 
  • Nykär15

Svagt plus i morse!! Äl+10...livrädd det inte ökar kommande dagar. Känt mig väldigt gravid i en vecka så verkligen känt nåt är på gång...hoppas nu det är vår tur!!!

• Nykär15

Ishtar: jag hoppas verkligen det!!! Vill bara över BIM nu och få starkare test...vågar inte riktigt ta ut nån glädje än :/

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2016-05-20 17:43:46 följande:

Grattis!!

Här blev det neg. Bim +4 och ingen mens. Men neg grav test : (

Hoppet minskar med varje misslyckat försök...

Cysta på äggstock , (ofarlig enligt gyn) kan den spöka tror ni?

Dax o kolla den igen kanske..

Får ju alla symptom på äl men man vet ju aldrig! : (

Usch va tråkigt...vilket försök är ni på?
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2016-05-20 18:12:36 följande:

6e...

2 Första barnen gick på första försöken..

Men nu har man tydligen gått och blivit gammal...!!

32 år i år..

Bläää va trist och vänta en hem månad till!!

Du är inte gammal!! Jag är 39...vilket stressar mig.
    Mina två första gick med på första försöket. Detta var försök nr 5, blev gravida på försök nr 2, men blev ett tidigt missfall.. Så verkar ändå ha lätt bli gravid fortfarande, men nu ska kroppen bara vilja behålla det. Rädd att äggen är dåliga och därför utvecklas fel och det blir missfall igen :/ nu vill jag bara över BIM som steg 1 och få starkare plus...
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)