Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
BIM idag och testet känns bra i styrka, tar mitt digitala i morgon...ska försöka bara njuta sen. Bokar nog privat ul till v 7-8 så vi ser att det utvecklats bra...
BIM idag och testet känns bra i styrka, tar mitt digitala i morgon...ska försöka bara njuta sen. Bokar nog privat ul till v 7-8 så vi ser att det utvecklats bra...
Vecka 4+0 idag och skitnervös när jag tog digitala inatt, hade sovit 4 h bara, men var tvungen att kissa, skulle annars bli bara 3 h till när jag skulle upp. Döm om min förvåning när det redan visade GRAVID 2-3!
Nu är det sluttestat!
Tack så mycket!
Inatt sov jag hela natten för första gången på nästan en vecka...beror nog på att jag nu lämnat testandet bakom mig, innan jag har jag ju rusat upp och tagit test, tänt lampan och blivit pigg, så har sovit som en kratta. Äntligen slappnar jag av och lämnar förtroende till kroppen att den ska klara av att bygga vår lilla bäbis denna gången kan ju inte påverka något annat än att äta bra, vila och slappna av tänker jag.
Ringer nog om tid för inskrivning nästa vecka när jag gått över 5+0...
Tack! Himla lycklig!
Vilken dag är du på?
Härligt med ÄL i dagarna, håller tummarna att det är guldägget som kommer nu!
Ägglossning här om några dagar så nu provar vi igen! Hoppas på ett plus denna gång :)
Vi var på kalas igår hos hjärtats farbrors fru, då sa svärmor att det satt en fågel i trädet utanför men hon såg aldrig var det var utan den flög iväg, då skämtade jag till att det var en stork då vi inte har dem här (bara i Polen där vi är ifrån). Då tittade hon på mig och sa att "den är så välkommen". Blev ett slags lugnt inom mig liksom att veta att hon ser fram emot fler barnbarn och att hennes yngsta son vill ha barn?
Åh hoppas ÄL ger resultat av storken denna gången nu då!
Hej allihop och grattis till plusen!!
Varit borta ett tag då det inte varit dags riktigt än. Men sen har vi pratat massor om juni men nu har jag fått beslutsångest igen, tidsmässigt är det verkligen inte optimalt. Borde verkligen vänta till juli men vet inte om jag pallar. Och det är ju inget som säger att man blir gravid på första försöket, så då är det ju egentligen lämpligt att ha första misslyckade försöket avklarat när det ändå inte var helt lämpligt ;)
Så himla svårt alltså tänk om jag ändå blir gravid direkt, och tänk om jag får hyperemesis igen (extremt illamående) det började på allvar redan i v.6 med dottern, det kommer vara precis då jag har som mest att göra på jobbet och ingen möjlighet att få in vikarie. Och tänk om det blir en prematur igen, kanske kommer redan i dec när rs virus och annat härjar som värst
Gaaah någon som har en kristallkula att låna ut? Behöver tjuvkika lite in i framtiden ;)
Här pågår beslutsfattande Väldigt nervöst och läskigt men samtidigt så otålig! Har snart äl...undrar hur lång tid man måste vänta för att få tid till att ta ut spiralen... Vill nuuuuu!!! Men läskigt och dessutom oroar jag mig lite för vad folk ska säga...Vi har haft ett tufft år med sambon som blev psykiskt sjuk och massa med det, katastroferna duggade tätt ett tag. Mest Oroad för att han inte kommer palla med en till... Fast han är positiv!
Blabla inlägg....
Lycka till alla!!
Jag fick tid dagen efter när jag ringde för uttag av spiralen.
Så länge det känns ok för er att sätta igång så är det väl huvudsaken. Folk tycker så himla mycket runtom en...bara att strunta i det. Det är ert liv och ert beslut.
Lycka till!
Äntligen ÄL för mig, första efter missfallet! Känns så skönt att det bara tog ett par månader denna gång, dröjde ju så länge efter förra missfallet. Konstaterade att vi försökt i 15 månader nu (visserligen med 3 graviditeter, men som alla slutat illa) men att det faktiskt MÅSTE bli vår tur snart.
Kramar till er andra som försöker och håll ut!
Vill få tankar om vad som försiggår i min mage. Jag har ganska platt mage i vanliga fall. Blir något svullen vid mens. Nu de senaste dagarna har magen svullnat mycket. Går inte att dra in och jag är runt ägglossning enligt beräkningen. Kan den verkligen svullna så här mycket då? Jag har som molvärk nästan ständigt. Det spänner i magen och jag är mer gasig och bubblig i magen än vanligt. Första tecknet vid mina förra graviditeter var just bubblig mage. Men kan det bara vara svullna tarmar? Jag blir inte klok men nu har det pågått i 5 dagar utan att svullnaden minskar.
Ja sannerligen svullen. Har du testat med ÄL.-tester för att se om det är ÄL? Jag kan svullna rejält och ha ont vid ÄL, olika mycket olika månader och blir väldigt svullen.
Om ÄL inte kommer så kanske du ska grav.testa dig? Eller kontakta en BM.