Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
Här har vi försök 4, började i december men hoppade över mars-april (pga influensa och inget sex). Bim torde vara runt 20 maj. Jag kör bara på känn när ägglossningen är. Brukar känna den rejält, dock oklart när själva ägget släpper. Jag har endometrios och känningarna/smärtorna kring ägglossning känns i ungefär 5 dagar. Först molande med en smärttopp dag 3 sedan molande. Vilken del av detta tror ni det är ägget släpper?
Denna gång lyckades vi iaf ha sex 2 gånger innan den dag som gjorde ondast. När det gör som ondast kan inte jag ha sex så det känns lite tråkigt om vi liksom ändå missar det hela.
Min mens är regelbunden på 28 dagar så borde ägglossningen vara då exakt dag 14?
Från att ha fått två barn på första försöket så är detta en annan upplevelse. Man får kämpa lite mer helt enkelt. Just nu håller jag modet uppe.
Välkommen!
Har precis som du haft turen bli gravid på första försöket med de två barn jag har.
Blev gravid på försök 2 denna gången med, men blev tidigt missfall. Så igår var det försök nr 5 som avklarades, nu har mannen rest bort så får hoppas det räckte. Ägget släppte nog under natten. Hade helst velat haft sex idag med men inte mycket att göra...
Jag har ont ca 2 dgr innan ägget släpper, sen molar det 1-2 dgr efter och ibland ända fram till BIM mer eller mindre.
Jag hade gissat att ditt ägg släpper på dag 3.
Jag har en cykel på 28 dgr, men ÄL är oftast på dag 12 (positivt på test) så ägget släpper runt dag 13. Så lutealfasen är på 14-16 dgr för mig. Jag behöver eg inga test för att se ÄL för jag känner det så starkt. Igår hade jag så sjukt ont, fick lite mjuk massage med liniment på ryggen och över äggstockarna...kändes lite bättre. Men inte helt enkelt njuta av sex den dagen det gör så ont, men vi kör ändå men är rätt försiktiga då.
BIM 25/5 här då, långa väntan har börjat.