Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Ser ni nåt? Idag syntes det fortare och gick få med på bild...BIM-3

• Nykär15

Tack!! Lite overkligt när det väl dyker upp igen, och rädd det ska sluta som sist, men försöker vara positiv!

Skönt mensen är igång redan!! Snart dags för äl då, heja heja!

• Nykär15
    Angel in sight skrev 2016-05-21 10:04:56 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Ja det låter logiskt att det är dag tre det släpper. Denna gång funkade ej tyvärr. Sitter här med mens igen. Hur känns det för dig?

Kroppen är märklig. Varje gång vi provat ordentligt så tror min kropp att den är gravid. Denna gång kom lite mer ovanliga tecken som jag inte tänkt på tidigare vilket fick mig ännu mer att tro att nu hade det funkat. Förhöjd temp och vallningar, sen har jag haft mer intensiva drömmar och kommer ihåg drömmarna, vilket påminde mig om mina förra graviditeter. Sen började det komma lite rosa/aprikosa flytningar i förrgår 19/5. Sedan sparsamt med små blödningar och mycket stickningar åt äggstockshållen igår 20/5. Läser då på om allt detta och tror till fullo att jag är gravid. Att stickningarna är att det drar i ligamenten till livmodern som växer, att vallningarna är att blodmängden ökar och de små blödningarna är något slags spottings eller så. Idag kommer då mensen igång på riktigt bara för det.  Medan jag läst på allt detta så har jag läst om genombrottsblödningar och de som har "mens" i början men ändå varit gravida. Då tror jag ju att detta också är jag. Att jag är gravid trots mens och då blir jag så trött på mig själv.
    För mig är det toppen men nervöst, äntligen plus igen!! BIM -3 idag...
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-05-21 15:13:20 följande:
    Ja nu har man raskt börjat oroa sig för missfall istället. Jag har 9(!!)veckor till Kub ul. En halv evighet. Lite mage hade varit nice. Har mkt subtila symtom. Trött, lite illamående, inte så sugen på att äta, luktsinne som gått bananas och en allmän känsla av att lägga på mig... Jag blir liksom ubergravid efter ett tag. Som en boll m bröst.
    Ja jag försöker ha delmål...första är komma förbi BIM på tisdag och få gravid på digitalt. Sen bokar jag nog ett privat ul i vecka 8 för att se så det slår ett hjärta. Vi kommer med göra kub men kan inte vänta till dess med att se hur det står till...
  • Nykär15
    Angel in sight skrev 2016-05-21 10:05:50 följande:
    Åh, såg nu att du är gravid! Toppen, stort grattis! :)
    Tack snälla! <3
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-05-21 19:13:26 följande:
    Det finns bara en som gör privat här vad jag vet o enligt vad jag läst mig till så är han inget vidare bra. :-/
    I Göteborg?
  • Nykär15
    Bodrum skrev 2016-05-22 10:00:46 följande:
    Åh, jag tror inte att det var ett foster du såg. I vecka 4+2 är ju fostret typ 2mm stort och det finns ingen säck eller fostervatten som går att se. Hjärnan spelar en många spratt när man så hemskt gärna vill vara gravid och jag förstår att dessa tankar dyker upp hos dig. Men jag tror att det bästa du kan göra är att sysselsätta dig så att du inte tänker så mycket på det här just nu och försöka samla nytt hopp till nästa ägglossning. Jag håller alla tummar jag kan att det blir en graviditet då! Stor kram
    Håller med i detta. Vid mitt missfall hade jag faktiskt mindre blod, tunnare och inga klumpar alls.
    Men ca var tredje mens för mig är riktigt kraftig med mycket slem, klumpar osv. Vissa månader har man lite tjockare slemhinna än andra bara. Men när man vill något väldigt gärna är det lätt man tänker så.
  • Nykär15
    Ishtar skrev 2016-05-22 14:10:01 följande:
    Jönköping
    Ah ok...tråkigt. I Gbg finns flera så jag kommer boka in ett sådant till v 8 (7+)
  • Nykär15
    Orkide skrev 2016-05-23 07:46:33 följande:

Hej hej, för mig kom mensen i fredags. Då det är bara att fortsätta. Över ett år sedan vi började så snart är det väl vår tur.

Grattis till er som fått plus! O en kram till er som fått mens!

Usch vad lång tid...jag hoppas innerligt att ni snart får plus Hjärta
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)