Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Bodrum skrev 2016-11-11 12:41:14 följande:
    Ja, det var spännande, hemskt och rörande. Svårt att förstå vilken tragedi som utspelade sig där när allt utom en byggnad, som man lämnat kvar som påminnelse, ser helt normalt ut. Mest rörande var alla små barnskor, -matlådor, -kläder etc. Just den dagen var det nämligen Labour Day, vilket var en traditionsenlig dag då många barn kom in till Hiroshima för att hjälpa till med arbete som att riva hus (!). Man fick höra berättelser från mammor som tvingat sina barn att åka in fast de inte ville och som sedan letade förgäves efter någon minnessak i förödelsen. Ja, usch, livet är kort och oförutsägbart och jag ska försöka behålla den känslan så att jag uppskattar varje dag lite mer istället för att längta till nästa ÄL, nästa BIM etc, även om det inte alltid är så lätt...

Har du någon mer inplanerad kontroll eller ska du fortsätta med Letrozol tills vidare? Hoppas du hade ÄL i natt
    Vilken upplevelse på alla känsloplan. Det är så lätt att man hamnar i sitt eget jobbiga som ur ett större perspektiv inte spelar någon roll alls egentligen.

Jag tog ju letrozol utan läkarnas tillåtelse. Ringde efteråt och hon sa att jag kunde ringa vid nästa mens o boka in tid. Jag hoppas verkligen att vi fick till det tillräckligt nu. Blev inget sex igår då jag fick feber..
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-11-12 07:07:22 följande:

Vet ni, min mens är faktiskt försenad en dag nu. Brukar komma 10-12 dagar efter att jag fått smiley på ÄL-testet och nu har det gått 13 dagar... MEN jag känner mig inte alls gravid och har lätt mensvärk och dessutom har jag ju rest mellan olika tidszoner och tror att jetlag kan påverka menscykeln. Känns bara så grymt (på ett dåligt sätt alltså ) att få upp hoppet om det inte är något. Mensen kommer säkert idag, men annars testar jag nog imorgon bitti. Om jag vågar.

Jag håller alla mina tummar o tår. När vågar du dig på att testa?
  • Orkide
    ninjas skrev 2016-11-11 16:47:57 följande:

Tycker det är jobbigt att vänta på mensen. Har ju inte en aning om när den kommer... Har inte haft det på flera år. Använder ni ägglossningstest? Vilken sort?

I början använde jag bara clearblues digitala ägglossningstest men efter ett års försökande gick jag över till billiga stickor. Jobbigare att läsa av med stickor och testar man inte vid rätt tillfälle på dygnet så får jag inte fullt utslag men jag ser ändå höjningen och gissar mig fram. Nu har vi hållt på i 21-22 månader o jag är relativt nöjd med stickor ändå då jag ändå känner min kropp rätt bra. Rekommenderar digitala då man får svaret på en gång utan att behöva analysera testerna.
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-11-12 10:05:00 följande:
    Kanske imorgon bitti om jag vågar. Hade ju varit en finfin fars dag-present. Men försöker verkligen att tänka att mensen kommer att komma innan dess så att jag inte blir så besviken.
    Ja det vore en fin fars dag present Skriv och berätta hur det gick!!
  • Orkide
    Bodrum skrev 2016-11-13 07:04:26 följande:

God morgon! Tog ett test idag och...
    Svagt visserligen och jag om någon vet att man absolut aldrig kan ta ut något i förskott, men det ser ju positivt ut eller hur? Ska verkligen försöka njuta lite av detta nu för oavsett hur det går kommer ångesten snart slå till. Om det skulle gå vägen skulle det bli ett lyckligt slut, trots allt, efter 1 MF och 2 MA som slutat i två skrapningar och en titthålsoperation. Känner helt klart att vi i så fall förtjänat detta! Ha en bra dag Fars dag alla! 

Grattis!! Det är så jag börjar gråta! Vilken fars dag present! Stort grattis till er. Ni har verkligen förtjänat detta! Stor kram!
  • Orkide
    Rosenlarv skrev 2016-11-14 10:07:58 följande:

Stort grattis till Bodrum och Beebii!

Själv började jag misströsta rejält efter fem misslyckade försök. I dag var jag hos en fantastisk läkare på ultragyn i Stockholm. Hon tog mig direkt på allvar undersökte med vaginalt ultraljud, blodprov och skrev ut Pergotime, trombyl och flera extra starka vitaminer. Hon sa att jag hade massor av ägg och fin slemhinna och livmoder och att hon trodde att det skulle lösa sig inom kort. Ska försöka en månad till nu och sen köra pergotime och hon skulle spräcka äggblåsan när den var 20 mm. Om inget händer på två månader skulle hon skicka mig på spolning av äggledarna. Så skönt med någon som lyssnar och tar en på allvar. Hon sa dock att pergotime skulle sluta säljas om några dagar vilket hon tyckte var synd eftersom medicinen är så effektiv. Någon som hört om det? Hämtade därför ut mitt recept direkt.

Jag har blivit gravid med pergotime tre gånger. Vågade dock inte ta med då de är cancerframkallande och ingen verkar veta hur många omgångar man kan ta av dem. Jag tar nu letrozol som mer eller mindre ersätter pergotime. Ska fungera på samma sätt och det hoppas jag att de gör.
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-11-14 19:55:37 följande:

Någon annan som haft blödningar i v6 utan vidare problem? Har bara dåliga erfarenheter av det då jag bara fått blödningar vid de två mf vi haft. Dock blöder jag nu klarrött blod. Inte särskilt ont i magen och brösten är fortfarande väldigt ömma...Finns det hopp? Kan man göra vul så här tidigt 5+5 eller är det bara att vänta ut... så ledsen just nu....

Åh hjärtat jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är som det verkar. Blödningen skulle ju kunna bero på något annat. Hur mycket blöder du? <3 Stor Kram
  • Orkide
    Rosenlarv skrev 2016-11-14 20:44:09 följande:
    Hur många gånger behövde du ta innan du blev gravid? Frågade läkaren om det men hon sa att det var möjligtvis om man använde pergotime under väldigt lång tid. Känns ju lite olustigt eftersom ingen verkar veta. Det tråkiga är att om jag inte lyckas nu så har det slutat säljas till nästa försök. Hon pratade även om att ge ägglossningsspruta om detta inte hjälpte. Hon påstod att anledningen till att letrozol skulle ersätta pergotime var att det oftast bara ger ett ägg medan pergotime ofta ger fler vilket kan leda till tvillingar eller ännu fler foster. Hur har det gått med letrozol? Jag fick dubbel dos pergotime direkt. Läkaren påstod att det skulle sätta fart på äggen och att det även kunde hålla i sig i kommande ägglossningar. Ska som sagt försöka ett försök till innan jag testar medicinen.
    Första gången jag tog pergotime gick det på försök 2, andra gången på försök 5 o tredje fler försök. Så jag vågar mig inte på fler. Bara fått enkeldoser. Nu är jag på andra försöket med letrozol enkeldos. Så jag hoppas på denna medicin.
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-11-14 21:00:24 följande:
    Ja jag vet ju och hoppas det men med min tur så... Inga jätte mängder kommer det men hela tiden lite grann. Eftersom alla "symptom" är kvar så hoppas jag! Kändes som lite sista chansen nu att få sommarbarn oxå. Eller ett till barn överhuvudtaget...
    Rosenlarv skrev 2016-11-14 20:47:06 följande:

Åh nej! Hoppas det slutar. Många kan ju blöda i början av graviditeten utan att det är någon fara. För mig har det betytt missfall men då har jag samtidigt haft ont.

Ja så har jag oxå haft. Detta är nytt så hoppas fortf...får ringa bm imorgon...
    Eftersom du inte har ont så hoppas vi på gott tecken. Det skulle vara för orättvist annars <3 Hoppas du kan sova inatt och att BM har ett tydligare svar än vi här. Skriv av dig här om du behöver så finns vi här. Kram
  • Orkide
    Beebii skrev 2016-11-14 23:13:32 följande:
    Tack rara <3

Verkar inte blöda mer nu då det verkar ju oxå positivt! Hoppas morgondagen blir bättre för detta har varit en riktigt typiskt dålig måndag.....
    Hoppas natten har varit bra.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)