• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-13 08:37:33 följande:

Det tog tid för mig att komma över sveket, men jag hade tur att träffa en tjej som är både yngre och hetare än exfrun. Kanske din fru också kan hitta någon bättre. Vem vet?

Jag delar upp mitt svar på dina tre inlägg i två:

1. Låt oss prata om dig som sitter iklädd i din offerkofta. Varför blev du sårad just för detta? Varför var detta sveket så stort? Var det för att du underpresterade när det gällde vissa saker? Och att eftersom vi män är det vi gör så var det en attack emot ditt ego, snarare än familjebilden? Vad var det egentlligen som var så farligt? Jag tycker att du ska jobba med det så att du inte har taggen kvar. Valet är ditt hur du väljer att se på ditt liv. 
    Förutom att du låter bitter och så jävla kränkt (vilket är ditt val) så är du ganska tjatig och inkrökt. Jag börjar känna allt mer sympati för ditt ex och tro mig förstå hennes bevekelsegrunder att lämna dig på ett gement sätt (jag kunde inte låta bli, du utmanar mig hela tiden med samma trista tjat).

2. Visst hoppas jag att min fru, mina barn och till och med du får växa upp i ett samhälle där inte just bara denna del (sex) är omgärdad av så mycket böböbö (klassisk orgelmusik i moll). 

Kom låt oss dansa nakna i snön och ta ett uppfriskande vinterbad. Livet är nu. Sex är roligare än inget sex. YOLO som vissa säger. 
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-13 11:02:17 följande:
    Kom låt oss dansa nakna i snön och ta ett uppfriskande vinterbad. Livet är nu. Sex är roligare än inget sex. YOLO som vissa säger. 
    En del tycker så. En del tycker inte så. Du ska vara tillsammans med någon som tycker så. Om din fru inte tycker så ska du vara med någon annan. Men skilj dig först!
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-13 11:18:02 följande:
    En del tycker så. En del tycker inte så. Du ska vara tillsammans med någon som tycker så. Om din fru inte tycker så ska du vara med någon annan. Men skilj dig först!
    Svara på mina frågor. Du berättar för mig vad jag ska göra. Hur var du i sängen? Varför valde din hustru någon annan än dig? Vilka moves hade du? Hur tillfredsställde du henne? Hur lyhörd var du? Var ditt sexliv bra? Fanns du på alla plan för henne? Blev hon imponerad av dig? Var du MANNEN för henne?

Dina inlägg blir allt mer patetiska. Gå lite inåt innan du berättar hur andra ska göra. I början försökte jag att lyssna på dig men du diskvalificerar dig med din låga nivå på debatten. 

Bosse Ringholm hade mer variation i sin berömda presskonferens än du har i din inlägg.
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-13 11:43:13 följande:
    Svara på mina frågor. Du berättar för mig vad jag ska göra. Hur var du i sängen? Varför valde din hustru någon annan än dig? Vilka moves hade du? Hur tillfredsställde du henne? Hur lyhörd var du? Var ditt sexliv bra? Fanns du på alla plan för henne? Blev hon imponerad av dig? Var du MANNEN för henne?

Dina inlägg blir allt mer patetiska. Gå lite inåt innan du berättar hur andra ska göra. I början försökte jag att lyssna på dig men du diskvalificerar dig med din låga nivå på debatten. 

Bosse Ringholm hade mer variation i sin berömda presskonferens än du har i din inlägg.
    Jag tror att hon tyckte att jag var tråkig. Hon ville förändra mycket saker hemma. Köpa mycket nytt, kök, bil, möbler mm mm, fast vi inte hade råd. Jag var den tråkige "revisorn" som hela tiden sa nej. Den hon är med nu är likadan som hon (de sitter också djupt i skuldfällan nu). I sängen var det snarast hon som var tråkig, men det har jag inte fattat förrän nu när jag har min nya sexiga tjej. Med henne har jag fått uppleva saker jag aldrig fått uppleva med exfrun.

Om hon hade berättat att hon var missnöjd hade vi kunnat arbeta på vår relation. Kanske hade den kunnat gå att rädda. Kanske inte.
  • Anonym (Sårad Man)

Mannen hon är med nu har tagit med henne på dyra resor, som de lånat pengar till. Köpt husvagn, som de lånat pengar för att köpa, fixat nytt kök, som de lånat pengar för att få råd med. Barnens grejor betalar jag, annars hade de aldrig fått något annat än mat.

• Anonym (Sårad Man)

Naturligtvis har vi det båda bättre nu, men det beror på att jag fick reda på det och äktenskapet sprack. Hon berättade inte. Jag kom på dem.

• Anonym (Sårad Man)

Och ja, vårt sexliv var bra. Jag hade nog velat ha lite mer spänning där, men sånt var inte hon intresserad av.

• Hustru
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-13 11:54:45 följande:

Naturligtvis har vi det båda bättre nu, men det beror på att jag fick reda på det och äktenskapet sprack. Hon berättade inte. Jag kom på dem.

Men inte sprack det pga att du kom på henne, det sprack ju minst lika mycket av alla de andra skälen.
    Jag har kommit på min man med otrohet, jag är inte överförtjust med om det spricker så beror det mer på vi inte har samsyn på andra saker. Just vårt sexliv är uselt, men intresset för barnen, samhällsdebatten, resorna, åsikterna, vardagen håller ihop oss. Också lödtet vi gav att vi skulle stötta varandra in "good and bad  time". Men sexet är en isolerad händelse.
    Min man har inte kommit på mig och skulle han göra det skulle han bli ledsen men att sklijas kommer han inte att vilja. Jag är en alldeles för bra hustru för det!
  • Fool
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-13 11:02:17 följande:
    Jag delar upp mitt svar på dina tre inlägg i två:

1. Låt oss prata om dig som sitter iklädd i din offerkofta. Varför blev du sårad just för detta? Varför var detta sveket så stort? Var det för att du underpresterade när det gällde vissa saker? Och att eftersom vi män är det vi gör så var det en attack emot ditt ego, snarare än familjebilden? Vad var det egentlligen som var så farligt? Jag tycker att du ska jobba med det så att du inte har taggen kvar. Valet är ditt hur du väljer att se på ditt liv. 
    Förutom att du låter bitter och så jävla kränkt (vilket är ditt val) så är du ganska tjatig och inkrökt. Jag börjar känna allt mer sympati för ditt ex och tro mig förstå hennes bevekelsegrunder att lämna dig på ett gement sätt (jag kunde inte låta bli, du utmanar mig hela tiden med samma trista tjat).

2. Visst hoppas jag att min fru, mina barn och till och med du får växa upp i ett samhälle där inte just bara denna del (sex) är omgärdad av så mycket böböbö (klassisk orgelmusik i moll). 

Bland det löjligaste jag läst på länge.... så typiskt att försöka lägga ansvaret för andras pissiga beteende på den som drabbas av deras pisiga beteende.

Enligt ditt eget resonemang så borde vem som helst kunna göra vadsomhelst mot dig och du ska ta allt med ett leende eftersom du väljer ju själv hur du ska ta det.

Att du dessutom själv inte kan leva som du lär när du känner dig så himla kränkt och illa behandlad av vad folk skriver här, till den milda grad att du funderar över att göra en ny sluten tråd där du bara släpper in fansen så du kan gotta dig åt medhåll gör ju dethela ännu mer komiskt.

Jag menar om man nu ska applicera din egen filosofi på dethela , varför blir du så upprörd över det folk skriver här TS? Varför funderar du på att öppna en hemlig tråd för att slippa få kritik när allt du behöver göra är att själv välja hur du ska ta kritiken...det är ju ditt eget val?

Och på tal om offerkoftor så verkar din egen kofta vara ganska fin den med när du beklagar dig så mycket över samhället som inte accepterar att du kan doppa snorren lite var du vill trotts att du lovat din fru trohet en gång i tiden.... jag menar självklart är det ju samhällets och universums fel att just du inte kan hålla dina löften... så måste det ju vara. Jag tycker mig höra orgelmusik från ditt håll med....

PS! Du vet väl att det går alldeles utmärkt att leva i ett samhälle där sex inte är omgärdat av en massa böböbö redan nu, finns massor med folk som lever så, allt du behöver göra är att vara ärlig med vad för slags förhållande du vill ha redan från början och ge fan i att ge löften du inte har för avsikt att hålla....hade du tex sagt till din fru redan från början att... "den dagen vi slutar ha sex eller då sexet inte blir som jag vill ha det så kommer jag knulla första bästa kvinna jag får tag på".... så hade du antagligen inte suttit här och citerat yolo....
  • Fool
    Hustru skrev 2015-02-13 12:04:28 följande:
    Men inte sprack det pga att du kom på henne, det sprack ju minst lika mycket av alla de andra skälen.
    Jag har kommit på min man med otrohet, jag är inte överförtjust med om det spricker så beror det mer på vi inte har samsyn på andra saker. Just vårt sexliv är uselt, men intresset för barnen, samhällsdebatten, resorna, åsikterna, vardagen håller ihop oss. Också lödtet vi gav att vi skulle stötta varandra in "good and bad  time". Men sexet är en isolerad händelse.
    Min man har inte kommit på mig och skulle han göra det skulle han bli ledsen men att sklijas kommer han inte att vilja. Jag är en alldeles för bra hustru för det!

Men vem säger att äktenskapet inte kan spricka för att man inte har samsyn kring trohet?

Du skriver att ert äktenskap inte sprack pga otrohet och om det skulle spricka så skulle det vara pga att ni inte är överens om andra saker som ni kanske anser vara viktigare än trohet. Men det gäller ju bara er.... varför skulle inte andra människor  kunna skilja sig just pga att man anser att man inte har samsyn på just trohet för att de anser att just det är viktigt?
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.