• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
  • Johan75
    Anonym (ms) skrev 2015-02-09 15:34:02 följande:

Nej, du har rätt i det du skriver. Självklart har man inte rätt att blåsa sin partner.
    Men en enstaka oväntad händelse som kvävs i sin linda kanske inte är värd att riskera ett långvarigt förhållande för och såra den andra personen. Det var inte bra att det hände, det är jag den första att fatta, men det gjorde det och det var totalt oväntat och planerat. Vi har som sagt inte haft nån mer kontakt. Det är naturligtvis en helt annan sak om man inleder en relation. Men man utgår väl från sig själv, hade motsvarande hänt min man så hade jag helst inte velat veta om det var en enstaka händelse. Jag vet att 99% anser att detta är en svart och vit fråga, själv tillåter jag en liten gråzon på den övriga procenten. Det är inte alltid så jäkla enkelt att leva i tvåsamhet. 

Jag tycker du beskriver, och skriver, bra om det du var med om. Du funderar och problematiserar. Du ser svårigheter och misstag. Det är det som skiljer dig från TS. TS ser inga egentliga problem (förutom möjligen rent praktiska). Han problematiserar inte. Han ser inga misstag. Allt TS gör är rätt och riktigt. Alla som inte tycker som TS är rädda och vågar inte LEVA. TS vågar LEVA och är rosa medan alla som inte tycker han verkar fantastisk är grå människor som inte har fattat det TS har fattat. VIVA TS! (Eller VIVA MIG SJÄLV, om man nu ska se det ur TS perspektiv)

Sen är det detta med gråskalorna. Det verkar onekligen som att många lyckas befinna sig just precis på rätt sida sin egen gräns på denna gråskala. Alla som gjort mer borde berätta för sin partner, men just jag känner just min partner - och hen skulle absolut inte vilja veta just precis det jag gjorde. Annat kanske hen skulle vilja veta, men inte just det jag råkade göra.
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (följare)

I den andra tråden som handlar om samma sak fast tvärtom i Den reko hustrun... skriver TS "För några år sedan kokade det över för mig. Jag skrek till min fru att jag vill testa nytt när det gällde sex "Jag kanske vill testa en buttplugg!! Det kanske gör ont, men jag vill känna det i min kropp!! Eller binda dig så att du är i mitt våld!! Din orgasm är mitt problem!! Jag vill vara porrig!! Jag vill knulla i en skog!! Jag vill att du ska gå på en restaurang utan trosor!!"... och vad jag nu skrek. Jag var inte hotfull. Inte aggressiv. Mer arg och desperat. Och eftersom mina funderingar inte ligger enormt högt upp på kinky-skalan kändes det inte som att jag låste upp alla förbjudna portar.

Min hustru svarade "Jag vet inte, jag ska tänka på saken". Och tänker gör hon än... "

så jo jag tycker han sagt vad han vill ha av henne. Man kan inte vara så blåögd att man efter ett sån mening inte förstår att risken finns att man provar det någon annanstans. Den som tiger samtycker heter det...

• Fool
    Fool skrev 2015-02-09 16:01:01 följande:
    Fast nu ser du återigen allt från en enda synvinkel vilket jag anser att man inte kan göra så i ett gemensamt förhållande. Som singel kan man kanske resonera så men så fort man är två personen som ska samsas om något, tex ett förhållande så är det bådas synpunkter som gäller inte bara ens egna. Man kan tycka vad man vill om sina handlingar men det är fortfarande upp till båda att avgöra om man vill eller inte vill fortsätta samarbetet.

Det är inte upp till dig att avgöra hur allvarligt ett snedsteg är för ert förhållande det är upp till er båda

Det är inte upp till dig att avgöra vad din partner bör eller inte bör få veta det är upp till honom själv

Du utgår hela tiden ifrån vad du själv tycker och ignorerar att din partner inte är du utan en egen individ med egna tankar och egna känslor som du anser dig ha rätten att strunta i baserat på vad du själv tycker.

Du anser att det finns gråzoner alltså är det självklart att din partner kommer tycka likadant?

Du skulle inte vilja veta om en enstaka händelse alltså gäller det även din partner?

Jag tycker inte man kan resonera så i ett förhållande, har man svårt att acceptera andra människors egna vilja så bör man kanske hellre vara singel
    Postade innan jag var klar... fortsätter här.....

Som Johan75 är inne på så finns det stora olikheter mellan ditt resonemang och TS, Du verkar anse att det inte är ok att bedra sin partner men att det är förståeligt varför folk trillar dit ibland.. TS däremot verkar anse att han har all rätt att bedra sin partner pga alla anledningar han radat upp sen trådstarten, han verkar heller inte se något fel i det han gör och alla som inte håller med honom lever tråkiga liv och är inte lika modiga som honom, han verkar anse att just han är den som sitter på sann levnadsglädje trotts att det innebär att han bedrar sin partner......  .

Möjligen finns det likheter i de känslomässiga bitarna hur TS kom till den punkten han är som du känner igen dig i, men i övrigt verkar ni resonera väldigt olika.

Avslutningsvis vill jag ge dig en eloge för sättet du hanterade din situation på när det begav sig, det är långt ifrån alla som har den styrkan.... tex TS..
  • Anonym (Svammel)
    Anonym (följare) skrev 2015-02-09 18:55:22 följande:

Den som tiger samtycker heter det...

Ja, det sade man redan i Gamla Testamentet (indirekt i alla fall) då man stenade kvinnor som blev våldtagna ifall de inte skrek tillräckligt högt. 

Finns samtycke så är det ju inga problem att säga rakt ut vad man gjort. 
  • Smecker
    Anonym (följare) skrev 2015-02-09 18:55:22 följande:

I den andra tråden som handlar om samma sak fast tvärtom i Den reko hustrun... skriver TS "För några år sedan kokade det över för mig. Jag skrek till min fru att jag vill testa nytt när det gällde sex "Jag kanske vill testa en buttplugg!! Det kanske gör ont, men jag vill känna det i min kropp!! Eller binda dig så att du är i mitt våld!! Din orgasm är mitt problem!! Jag vill vara porrig!! Jag vill knulla i en skog!! Jag vill att du ska gå på en restaurang utan trosor!!"... och vad jag nu skrek. Jag var inte hotfull. Inte aggressiv. Mer arg och desperat. Och eftersom mina funderingar inte ligger enormt högt upp på kinky-skalan kändes det inte som att jag låste upp alla förbjudna portar.

Min hustru svarade "Jag vet inte, jag ska tänka på saken". Och tänker gör hon än... "

så jo jag tycker han sagt vad han vill ha av henne. Man kan inte vara så blåögd att man efter ett sån mening inte förstår att risken finns att man provar det någon annanstans. Den som tiger samtycker heter det...

Excuses, excuses..

Jag har full förståelse för att otrohet kan uppstå. Men att så självförhärligande och med berått mod ljuga och bedra, nej, det är av en helt annan kaliber.

Det finns flera alternativ. Faktiskt. Samtliga innebär att vara en reko man, med ordets ursprungliga innebörd och inte med den twistade innebörd TS försöker ge det.

Och för den delen, om TS nu anser att han gjort helt rätt och att han inte har någon anledning att skämmas, varför inte berätta för frun? TS har ju inte gjort någonting fel, han har bara bejakat livet och whatnot.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Fyyy)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 14:05:19 följande:

Jag tycker mig märka en klar skillnad mellan manliga och kvinnliga svar. Och även om jag kallats patetisk och att en viss hätskhet så spårar jag enbart den typen av svar till rädsla. Jag lämnar den typen av polemik och försöker att lyfta frågan till något större:

Vilka skyldigheter har man gentemot sig själv? Förutsatt att man bidragit till flockens väl och ve. Gjort allt det som verkar vara familjenormen.

Nu då? Jag tycker att jag är värd passionens pirr. Fjärilshjordens flykt i magen. Andningen tätt, tätt, tätt. Och inte bara jag - det är alla förunnat. Du som läser det här. Din morsa....

Är det en förändring i normerna som är på gång?

Gud så förljugen och beräknande du låter TS. Manipulativ! INTE charmigt ett dugg.
  • Anonym (ms)
    Fool skrev 2015-02-09 19:11:14 följande:

Postade innan jag var klar... fortsätter här.....

Som Johan75 är inne på så finns det stora olikheter mellan ditt resonemang och TS, Du verkar anse att det inte är ok att bedra sin partner men att det är förståeligt varför folk trillar dit ibland.. TS däremot verkar anse att han har all rätt att bedra sin partner pga alla anledningar han radat upp sen trådstarten, han verkar heller inte se något fel i det han gör och alla som inte håller med honom lever tråkiga liv och är inte lika modiga som honom, han verkar anse att just han är den som sitter på sann levnadsglädje trotts att det innebär att han bedrar sin partner......  .

Möjligen finns det likheter i de känslomässiga bitarna hur TS kom till den punkten han är som du känner igen dig i, men i övrigt verkar ni resonera väldigt olika.

Avslutningsvis vill jag ge dig en eloge för sättet du hanterade din situation på när det begav sig, det är långt ifrån alla som har den styrkan.... tex TS..

Tack Fool för de sista orden. Det kan vara jävligt tufft även för den som begår felet och har känslan kvar... Den var för underbar för att vilja ha gått miste om den men samtidigt så opassande. Att nånting så fel kan kännas så rätt och fantastiskt... Önskar saker och ting vore annorlunda. Faktiskt. Och ja, nu när jag läser era kommentarer så ser jag att det finns skillnader i TS och min attityd, tyckte från början att det var lite samma sak men det är det inte.
    Anonym (ms) skrev 2015-02-09 20:45:09 följande:
    Tack Fool för de sista orden. Det kan vara jävligt tufft även för den som begår felet och har känslan kvar... Den var för underbar för att vilja ha gått miste om den men samtidigt så opassande. Att nånting så fel kan kännas så rätt och fantastiskt... Önskar saker och ting vore annorlunda. Faktiskt. Och ja, nu när jag läser era kommentarer så ser jag att det finns skillnader i TS och min attityd, tyckte från början att det var lite samma sak men det är det inte.
    Låt mig bara inflika min syn på saken.

OM det nu är så att det hade hänt något den där Askungeballiknande kvällen. OM du hade låtit åtrån ta över.

DÅ hoppas jag att du i detta nu - idag - skulle varit snäll mot dig själv. Förlåtit dig själv. Inte förgåtts av skuld och skam. Inte klätt dig i säck och aska.

Jag hoppas att du skulle bäddat in det lilla minnet i dig och behållit det som det ljus det då var. Inte ett frätande sår, utan en härlig hemlighet. Du är inte mer än människa och du gör så gott du kan på säkert otroligt många plan.

Det är så roligt. Varje gång jag skriver i den här tråden ökar uttagen av blodtryckssänkande medicin på apoteken i Jönköping.

• MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-09 23:39:36 följande:

Det är så roligt. Varje gång jag skriver i den här tråden ökar uttagen av blodtryckssänkande medicin på apoteken i Jönköping.

Men TS. Du svarar inte på frågor. Har du pratat med din fru om att vvara med andra eller inte? Du har pratat om du vill ha bättre sex. Hon har inte svarat. Du tar det som ett tyst medgivande på att hon går med på det men inte vill veta? Eller hur? Vad tror du skulle hända om du sa nåt?

Jag blir sur när du pratar om blodtryckssänkande. Jag har själv varit otrogen. Jag ångrar mina lögner. Jag är ingen liten moralist som du målar upp. Men det jag kommit fram till är att sanningen ska göra ett fria. Nej, är inte kristen, men det finns några guldkorn i Bibeln.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.