• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
  • Anonym (följare)
    MaryM skrev 2015-02-10 05:27:37 följande:

Men TS. Du svarar inte på frågor. Har du pratat med din fru om att vvara med andra eller inte? Du har pratat om du vill ha bättre sex. Hon har inte svarat. Du tar det som ett tyst medgivande på att hon går med på det men inte vill veta? Eller hur? Vad tror du skulle hända om du sa nåt?

Jag blir sur när du pratar om blodtryckssänkande. Jag har själv varit otrogen. Jag ångrar mina lögner. Jag är ingen liten moralist som du målar upp. Men det jag kommit fram till är att sanningen ska göra ett fria. Nej, är inte kristen, men det finns några guldkorn i Bibeln.

Jag har också varit otrogen mot min man, men mitt samvete var mer mot mig och mina barn. Någonstans vet de flesta att det finns sexuella drömmar hos många och om man då flertalet gånger säger jag vill ha sex då måste man som partner åtminstone vara beredd att diskutera. Är man inte det får man ta konsekvenserna.
  • Mi000
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-09 23:39:36 följande:

Det är så roligt. Varje gång jag skriver i den här tråden ökar uttagen av blodtryckssänkande medicin på apoteken i Jönköping.

Bor du i Jönköping?!. Har följt tråden och hela tiden tänkt att ditt sätt att uttrycka dig stämmer så väl in på en man jag känner i Jönköping. Snälla säg att det inte är du och din fru det handlar om...

Åh hjälp... Hoppas verkligen inte det är hon för hon förtjänar verkligen inte det här.

Jag kommer stämma träff med min vän och visa henne tråden så tar vi det därifrån TS. Förhoppningsvis är ni inte samma personer... Ni får helt enkelt inte vara samma personer, skulle göra mig så himla besviken och ledsen.
  • MaryM
    Anonym (följare) skrev 2015-02-10 06:01:08 följande:

Jag har också varit otrogen mot min man, men mitt samvete var mer mot mig och mina barn. Någonstans vet de flesta att det finns sexuella drömmar hos många och om man då flertalet gånger säger jag vill ha sex då måste man som partner åtminstone vara beredd att diskutera. Är man inte det får man ta konsekvenserna.

Men varför vill man nödvändigtvis forsätta leva med en som inte ens vill diskutera hur olycklig man är? Jag kan verkligen förstå att det är outhärdligt. Men åter igen, sanningen. "Jag behöver mer och bättre sex. om du inte vill det så kommer jag leta efter en älskare. Vill du inte det så är det slut ". Typ.

Jag vet att det är jobbigt med barnen, tro mig. Men jag vill i alla fall leva ärligt.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Paulina P P

TS

Du tror att din fru har givit dig ett tyst medgivande och att hon inte vill veta.

Läste du tråden för ett tag sedan om en man som önskade ha ett öppet förhållande, eller rättare sagt han tyckte att det vore en jättebra idé att ha sex med fruns väninna, med fruns medgivande och vetskap. Han tolkade saker som frun sa och gjorde som att hon faktiskt var öppen för detta. Till slut frågade han frun, men hon var inte ett dugg intresserad. Han hade misstolkat och övertolkat hennes signaler så att de stämde överens med hans egna drömmar. Jag tror att du gör likadant. Jag tror att det är jättelätt att man gör så.

• Anonym (följare)

Ibland finns det så mycket annat runt omkring och det är möjligt att det är bekvämlighet att inte bryta upp. I mitt fall är det en slags medlidande i kombination med min försörjningsplikt för det kan låta märkligt men jag har stöttat min man i svåra tider och han är ekonomiskt beroende av mig. Slår vi sönder det vi byggt upp så lätt. När det gäller nästan vuxna barn så är betänkligheternatt om separation inte så stora. Barnen som är vuxna fattar sina beslut och jag mina.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-09 23:39:36 följande:

Det är så roligt. Varje gång jag skriver i den här tråden ökar uttagen av blodtryckssänkande medicin på apoteken i Jönköping.

Även i liberala Sthlms innerstad får jag tillägga.

Inte att du vill ha sex med någon annan men alla dina undanflykter och konstiga förklaringar till höger och vänster. Stå för att du vill äta kakan och ha den kvar helt enkelt. Sådan är jag också till viss del, men är åtminstone ärlig mot mig själv gällande att det är så det är.
  • Anonym (ms)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-02-10 11:25:25 följande:
    Även i liberala Sthlms innerstad får jag tillägga.

Inte att du vill ha sex med någon annan men alla dina undanflykter och konstiga förklaringar till höger och vänster. Stå för att du vill äta kakan och ha den kvar helt enkelt. Sådan är jag också till viss del, men är åtminstone ärlig mot mig själv gällande att det är så det är.
    Om jag tolkar dig rätt skulle ett öppet äktenskap/förhållande egentligen vara det optimala? Det finns ju folk som har det. Har jag hört.... :)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (ms) skrev 2015-02-10 13:37:18 följande:
    Om jag tolkar dig rätt skulle ett öppet äktenskap/förhållande egentligen vara det optimala? Det finns ju folk som har det. Har jag hört.... :)
    Sanningen är att jag inte vill dela min man. Japp, jag erkänner - så är det. Skulle kanske också vara orolig att han skulle falla för någon. Och efter att ha läst rätt mycket här på FL så inser man att så många kvinnor inte kan skilja på sex och kärlek särskilt väl. Ofta ofta verkar de inte förstå att männen faktiskt vill ha nåt på sidan om och inte byta livspartner (även i de fall när det varit klart från början). Vill inte ha någon förälskad stalker tjej efter oss. Sen är det så att det hemliga/spännande och lite farliga lockar.
  • Anonym (Viva kärlek och bra sex)
    Mi000 skrev 2015-02-10 06:10:04 följande:
    Bor du i Jönköping?!. Har följt tråden och hela tiden tänkt att ditt sätt att uttrycka dig stämmer så väl in på en man jag känner i Jönköping. Snälla säg att det inte är du och din fru det handlar om...

Åh hjälp... Hoppas verkligen inte det är hon för hon förtjänar verkligen inte det här.

Jag kommer stämma träff med min vän och visa henne tråden så tar vi det därifrån TS. Förhoppningsvis är ni inte samma personer... Ni får helt enkelt inte vara samma personer, skulle göra mig så himla besviken och ledsen.
    Hej Mi000.

Jag bor inte i Jönköping så visa du tråden för din vännina, finns det inte något annat du kan lägga dig i som du inte har med att göra? Öppna dina vänninors familjers post? Fråga ut grannars barn om saker? Det är väl det ni sysslar med när kyrkans mörkermän får styra?

Om du nu hade läst tråden kunde du väl åtminstone ha så pass mycket slutledningsförmåga att stryka just Jönköping eftersom jag två gånger skrivit om att åka spårvagn. Ni har Vättern-röding, Elmia-mässan och ett stort vägtroll som håller på att ruttna bort - ingen rälsbunden kollektivtrafik. 

Men be din vänninas man läsa tråden. Och kommentera den. Det är härligt när det mer och mer visar sig att ämnet är relevant att diskutera och belysa.

Alla läsare av tråden, dela med dig av dina tankar. Jag tycker att det finns gråskalor. Andra tycker olika. VAD TYCKER DU. (OBS! Du kommer att få några slevar glödhet ilska från hat-moralisterna. Men det känns inte efter ett tag.)

Puss till "hustru" som givit insikter och delat med sig privat till mig på ett väldigt naket sätt.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.