• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 00:33:48 följande:
    Hej Mi000.

Jag bor inte i Jönköping så visa du tråden för din vännina, finns det inte något annat du kan lägga dig i som du inte har med att göra? Öppna dina vänninors familjers post? Fråga ut grannars barn om saker? Det är väl det ni sysslar med när kyrkans mörkermän får styra?

Om du nu hade läst tråden kunde du väl åtminstone ha så pass mycket slutledningsförmåga att stryka just Jönköping eftersom jag två gånger skrivit om att åka spårvagn. Ni har Vättern-röding, Elmia-mässan och ett stort vägtroll som håller på att ruttna bort - ingen rälsbunden kollektivtrafik. 

Men be din vänninas man läsa tråden. Och kommentera den. Det är härligt när det mer och mer visar sig att ämnet är relevant att diskutera och belysa.

Alla läsare av tråden, dela med dig av dina tankar. Jag tycker att det finns gråskalor. Andra tycker olika. VAD TYCKER DU. (OBS! Du kommer att få några slevar glödhet ilska från hat-moralisterna. Men det känns inte efter ett tag.)

Puss till "hustru" som givit insikter och delat med sig privat till mig på ett väldigt naket sätt.
    Tre enkla frågor:
    1) Har du berättat för frun att du har haft sex med någon annan?
    2) Har du rakt ut sagt till din fru att du tänker ha sex med andra och frågat henne om hon i så fall vill veta eller inte?
    3) Lever ni i ett öppet förhållande som ni båda kommit överens om?

Om du inte kan svara ja på dessa frågor har du handlat omoraliskt hur du än försöker rättfärdiga det du gjort!
    Anonym (Sårad Man) skrev 2015-02-11 08:05:29 följande:
    Tre enkla frågor:
    1) Har du berättat för frun att du har haft sex med någon annan?
    2) Har du rakt ut sagt till din fru att du tänker ha sex med andra och frågat henne om hon i så fall vill veta eller inte?
    3) Lever ni i ett öppet förhållande som ni båda kommit överens om?

Om du inte kan svara ja på dessa frågor har du handlat omoraliskt hur du än försöker rättfärdiga det du gjort!
    Självklart har jag handlat omoraliskt enligt de gängse normerna. Det trodde jag framgått. Men nu handlar tråden om att vi kanske ska överväga att släppa lite på den enorma laddningen som finns just kring sex. Att - inte minst för din skull - ändra på moraluppfattningarna.

Ponera att du - när det kom fram att din fru haft en skön stund - skulle valt att inta förhållningssättet "å vad roligt för henne att hon haft en härlig stund". Och sedan välja att inte ladda det mer med tunga moraluppfattningar. Jag vill inte förringa din smärta, men någonstans har valet varit ditt att du är ett offer. För om du har rätt i det du framhållit i den här tråden. Om ditt rätt är allas rätt. Då skulle även din hustru tycka exakt som du. Exakt.
  • Anonym (Sårad Man)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 08:34:50 följande:
    Självklart har jag handlat omoraliskt enligt de gängse normerna. Det trodde jag framgått. Men nu handlar tråden om att vi kanske ska överväga att släppa lite på den enorma laddningen som finns just kring sex. Att - inte minst för din skull - ändra på moraluppfattningarna.

Ponera att du - när det kom fram att din fru haft en skön stund - skulle valt att inta förhållningssättet "å vad roligt för henne att hon haft en härlig stund". Och sedan välja att inte ladda det mer med tunga moraluppfattningar. Jag vill inte förringa din smärta, men någonstans har valet varit ditt att du är ett offer. För om du har rätt i det du framhållit i den här tråden. Om ditt rätt är allas rätt. Då skulle även din hustru tycka exakt som du. Exakt.
    Det funkar såklart om man lever med en sådan person. Gör du det? Om du vet att din fru skulle bli sårad av dina handlingar, varför då vara egoistisk och göra dem?

Faktiskt kan jag säga att jag och min nya tjej har det lite så. Vi har haft trekanter några gånger med en extra kille. Jag älskar att se hur hon njuter! Men det är skillnad. Det är något vi gör tillsammans, och vi väljer tillsammans vilken man vi ska blanda in. Jag vet att hon älskar mig. Den kille vi bjuder in är just bara en extra kille. Där finns inga känslor alls inblandade.

Jag är förövrigt övertygad om att min exfru hade blivit precis lika sårad som jag blev om det var jag som varit otrogen mot henne.
  • Anonym (Svammel)
    Men så bra! Då kan du ju visa den här tråden för din fru och förklara att det är du som är TS. För att "släppa lite på den enorma laddningen" menar jag.
  • Fool

Japp dåliga-ursäkts-festen fortsätter ser jag....

självklart är det ju inte ditt fel att du var otrogen, det är din fru som borde skärpa sig och anamma en annorlunda inställning till din otrohet... så måste det ju vara... jag menar om jag snor din plånbok så är det ju inte jag som är dum utan du som inte tar det med en klackspark.....party on....viva la vida loca.....

Men ang din frus inställning, förutsätter inte det att hon öht är medveten om vad du gör? Hur ska hon annars kunna anamma en annan inställning till att du har "sköna stunder" med andra?
  • Anonym (Svammel)
    Fool skrev 2015-02-11 10:24:09 följande:

Japp dåliga-ursäkts-festen fortsätter ser jag....

självklart är det ju inte ditt fel att du var otrogen, det är din fru som borde skärpa sig och anamma en annorlunda inställning till din otrohet... så måste det ju vara... jag menar om jag snor din plånbok så är det ju inte jag som är dum utan du som inte tar det med en klackspark.....party on....viva la vida loca.....

Men ang din frus inställning, förutsätter inte det att hon öht är medveten om vad du gör? Hur ska hon annars kunna anamma en annan inställning till att du har "sköna stunder" med andra?
    Precis. Förstår inte varför TS förvägrar sin fru att vara lycklig för hans skull nu när han har fått ha en "skön stund". Varför TS? Varför vill du inte låta din fru dela din glädje?
  • MaryM
    Anonym (Svammel) skrev 2015-02-11 10:31:15 följande:
    Precis. Förstår inte varför TS förvägrar sin fru att vara lycklig för hans skull nu när han har fått ha en "skön stund". Varför TS? Varför vill du inte låta din fru dela din glädje?
    Hahahahhaaaa
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
    Anonym (Svammel) skrev 2015-02-11 10:08:28 följande:

Men så bra! Då kan du ju visa den här tråden för din fru och förklara att det är du som är TS. För att "släppa lite på den enorma laddningen" menar jag.

Haha. Man kan säga mycket om dig. Men jag måste ge dig att du är enträgen. Du diskuterar inte sakfrågan alls. Om jag skulle skriva att jag berättat för min fru, skulle du sluta då? Är ditt uppdrag slutfört då?

Ditt enda fokus är tjaaaata på mitt exempel. Släpp mig och min situation, inte minst för din egen skull. Du kan ju inte må bra av att sitta där och försöka fjärrstyra mig. Du är inte allvetande. Och du är precis lika konstruktiv för den här diskussionen som ett kissnödigt barn i en toalettkö är i en debatt om offentliga toaletter.
  • Fool
    Anonym (Svammel) skrev 2015-02-11 10:31:15 följande:
    Därför att TS är en kallhamrad narccissist utan någon som helst känsla för empati eller skuldkänslor. Men eftersom TS inte gärna vill se sig själv i det ljuset så hittar han på den ena efter den andra ursäkten som på något magiskt sätt rättfärdigar det han gör, tar allt ansvar ur hans händer och lägger det på någon eller något annat.

Detta är något TS har gjort sen trådstarten och kommer antagligen fortsätta göra tills han blir påkommen (om han blir det) eftersom hans välmående och hur han ser på sig själv hänger på att han kan upprätthålla bilden av en "reko man" för sig själv. Klassisk rationalisering, TS råkar bara vara väldigt duktig på det Flört

Lite så tror jag det är....
  • MaryM
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 10:45:01 följande:
    Haha. Man kan säga mycket om dig. Men jag måste ge dig att du är enträgen. Du diskuterar inte sakfrågan alls. Om jag skulle skriva att jag berättat för min fru, skulle du sluta då? Är ditt uppdrag slutfört då?

Ditt enda fokus är tjaaaata på mitt exempel. Släpp mig och min situation, inte minst för din egen skull. Du kan ju inte må bra av att sitta där och försöka fjärrstyra mig. Du är inte allvetande. Och du är precis lika konstruktiv för den här diskussionen som ett kissnödigt barn i en toalettkö är i en debatt om offentliga toaletter.
    TS. Ärlighet är nyckeln. Har inte läst ett enda "moralistiskt" inlägg i den här tråden. typ att "tvåsamhet för evigt är det enda rätta, du är SJUK som tycker nåt annat". Tvärtom har varenda person skrivit att vi förstår din längtan efter bra sex.
    Däremot tycker jag (av egen bitter erfarenhet) att man ska vara ärlig mot sin partner. VARFÖR är du inte det? Jag har fortfarande inte fattat det av alla dina svar. Är du ärlig så får du antingen svaret "OK, ha du sex med andra" och så en del "regler" kring detta som ni själva kommer fram till eller så får du svaret " jag lämnar dig om du gör så". Jaha. Är det så ENORMT hemskt då?

Hur som helst blir det är en ärlig diskussion där ni kan mötas, inte slentrian och slöseri med ens liv.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.