• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
  • Anonym (Svammel)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 10:45:01 följande:
    Om jag skulle skriva att jag berättat för min fru, skulle du sluta då? 
    Om jag skulle sluta fråga varför du inte berättat för din fru om du skrev att du hade berättat för din fru? Ja - det hade jag väl. Konstigt vore annars. 
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 10:45:01 följande:
    Ditt enda fokus är tjaaaata på mitt exempel. Släpp mig och min situation, inte minst för din egen skull. Du kan ju inte må bra av att sitta där och försöka fjärrstyra mig. Du är inte allvetande. Och du är precis lika konstruktiv för den här diskussionen som ett kissnödigt barn i en toalettkö är i en debatt om offentliga toaletter.
    Konstruktiv för debatten tycker jag nog att jag är, även om det kanske inte är mycket. Jag sätter fingret på det du berättar att du tycker alla andra ska tänka och göra - men givetvis inte gör själv (åtminstone har du inte förmedlat att du gör det). 

Konstruktiv på något sätt i utbytet mellan dig och mig? Knappast. Tror inte någon kan bryta sig igenom den grandiosa självbild som du målat upp med dina inlägg.

Du tycker att de som håller med är konstruktiva. De som inte håller med är fega och grå. Är det din bild av konstruktiv så får jag väl ge dig rätt i det att jag inte tillför något. 
  • Anonym (Tji)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 08:34:50 följande:
    Självklart har jag handlat omoraliskt enligt de gängse normerna. Det trodde jag framgått. Men nu handlar tråden om att vi kanske ska överväga att släppa lite på den enorma laddningen som finns just kring sex. Att - inte minst för din skull - ändra på moraluppfattningarna.

Ponera att du - när det kom fram att din fru haft en skön stund - skulle valt att inta förhållningssättet "å vad roligt för henne att hon haft en härlig stund". Och sedan välja att inte ladda det mer med tunga moraluppfattningar. Jag vill inte förringa din smärta, men någonstans har valet varit ditt att du är ett offer. För om du har rätt i det du framhållit i den här tråden. Om ditt rätt är allas rätt. Då skulle även din hustru tycka exakt som du. Exakt.
    Nja, tror inte det handlar om att släppa på de moraliska uppfattningarna. Tror det snarare handlar om de känslomässiga, för vi är många som vet hur det känns att bli svikna, vi kan relatera till din fru och känslan av att få veta efteråt, hur lurad och förnedrad man känner sig, hur sviken man känner sig. Har inget med moral att göra och känslor är inget (oftast) man styr över och kan välja och vraka emellan.

Det är inte sexet i sig många vänder sig emot, utan det faktum att du går bakom ryggen på din fru, att du sviker hennes förtroende. För en gång i tiden gissar jag att ni lovade varandra evig trohet, du väljer nu att bryta det löftet. Vilket kan vara helt okej för vi ändras som människor över tiden, du är säkert inte samma man nu som du var då. Kruxet är att så länge du inte berättar för din fru så kommer hon leva i tron att ert gemensamma löfte gäller än och att du faktiskt är samma man nu som då i den här frågan. Och det är det som är sveket och förnedringen, att du inte involverar henne. Det är också det som åtminstone jag anser vara fegt.
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Svammel) skrev 2015-02-11 10:31:15 följande:
    Precis. Förstår inte varför TS förvägrar sin fru att vara lycklig för hans skull nu när han har fått ha en "skön stund". Varför TS? Varför vill du inte låta din fru dela din glädje?
    Exakt så.
  • Hjortron
    Fool skrev 2015-02-11 10:24:09 följande:

Japp dåliga-ursäkts-festen fortsätter ser jag....

självklart är det ju inte ditt fel att du var otrogen, det är din fru som borde skärpa sig och anamma en annorlunda inställning till din otrohet... så måste det ju vara... jag menar om jag snor din plånbok så är det ju inte jag som är dum utan du som inte tar det med en klackspark.....party on....viva la vida loca.....

Men ang din frus inställning, förutsätter inte det att hon öht är medveten om vad du gör? Hur ska hon annars kunna anamma en annan inställning till att du har "sköna stunder" med andra?
    HA HA HA! Ja det är verkligen humor. :)
    Fool skrev 2015-02-11 10:47:59 följande:
    Därför att TS är en kallhamrad narccissist utan någon som helst känsla för empati eller skuldkänslor. Men eftersom TS inte gärna vill se sig själv i det ljuset så hittar han på den ena efter den andra ursäkten som på något magiskt sätt rättfärdigar det han gör, tar allt ansvar ur hans händer och lägger det på någon eller något annat.

Detta är något TS har gjort sen trådstarten och kommer antagligen fortsätta göra tills han blir påkommen (om han blir det) eftersom hans välmående och hur han ser på sig själv hänger på att han kan upprätthålla bilden av en "reko man" för sig själv. Klassisk rationalisering, TS råkar bara vara väldigt duktig på det Flört

Lite så tror jag det är....
    Precis så.
    MaryM skrev 2015-02-11 11:02:39 följande:
    TS. Ärlighet är nyckeln. Har inte läst ett enda "moralistiskt" inlägg i den här tråden. typ att "tvåsamhet för evigt är det enda rätta, du är SJUK som tycker nåt annat". Tvärtom har varenda person skrivit att vi förstår din längtan efter bra sex.
    Däremot tycker jag (av egen bitter erfarenhet) att man ska vara ärlig mot sin partner. VARFÖR är du inte det? Jag har fortfarande inte fattat det av alla dina svar. Är du ärlig så får du antingen svaret "OK, ha du sex med andra" och så en del "regler" kring detta som ni själva kommer fram till eller så får du svaret " jag lämnar dig om du gör så". Jaha. Är det så ENORMT hemskt då?

Hur som helst blir det är en ärlig diskussion där ni kan mötas, inte slentrian och slöseri med ens liv.
    TS undviker den frågan hela tiden och hoppar hellre på personen som tar upp vad det centrala är, allt för att skjuta fokus på vad det egentligen handlar om till något helt annat. Nej, det handlar inte om honom och om att vara ärlig mot sin fru utan det handlar om andra människor och deras moralpanik över sex o.s.v, o.s.v. Rent svammel alltså och ett uppvisande av en helt fascinerande förmåga att låta folks budskap flyga rätt över huvudet. Swish säger det bara! :)

• Anonym (följare)
    Fool skrev 2015-02-11 10:47:59 följande:

Därför att TS är en kallhamrad narccissist utan någon som helst känsla för empati eller skuldkänslor. Men eftersom TS inte gärna vill se sig själv i det ljuset så hittar han på den ena efter den andra ursäkten som på något magiskt sätt rättfärdigar det han gör, tar allt ansvar ur hans händer och lägger det på någon eller något annat.

Detta är något TS har gjort sen trådstarten och kommer antagligen fortsätta göra tills han blir påkommen (om han blir det) eftersom hans välmående och hur han ser på sig själv hänger på att han kan upprätthålla bilden av en "reko man" för sig själv. Klassisk rationalisering, TS råkar bara vara väldigt duktig på det

Lite så tror jag det är....

Tro ska man göra i kyrkan och inte i ett forum där det förs en diskussion. Jag har bytt ord och tankar med många gifta män. De flesta är nyfikna på hur det vore att ha ett förhållande vid sidan om, men när det kommer till kritan så vill de inte riskera något. Trots att de inte fått älska med sin fru på flera år, trots att de bjuder till med resor, presenter men framförallt gentlemannabetende. Det slutar med att de tackar för bekantskapen och är stolta över att de motstått frestelsen. Så låt nu TS komma fram till vad han vill själv och inte vad Du tror är bäst för honom. Jo jag har läst att han har varit med någon, men det kanske var för att provocera dig och moralisterna ytterligare.
  • Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Nu har jag berättat för min fru.

Låt oss sjunga och dansa tillsammans:
    Cause the players gonna play, play, play, play, play
    And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
    Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
    I shake it off, I shake it off

• Fool
    Anonym (följare) skrev 2015-02-11 21:25:57 följande:
    Tro ska man göra i kyrkan och inte i ett forum där det förs en diskussion. Jag har bytt ord och tankar med många gifta män. De flesta är nyfikna på hur det vore att ha ett förhållande vid sidan om, men när det kommer till kritan så vill de inte riskera något. Trots att de inte fått älska med sin fru på flera år, trots att de bjuder till med resor, presenter men framförallt gentlemannabetende. Det slutar med att de tackar för bekantskapen och är stolta över att de motstått frestelsen. Så låt nu TS komma fram till vad han vill själv och inte vad Du tror är bäst för honom. Jo jag har läst att han har varit med någon, men det kanske var för att provocera dig och moralisterna ytterligare.
    Om TS skriver att han varit med någon så utgår jag från att han varit med någon och inte att han skriver det för att provocera... som du själv skriver, tro kan man göra i kyrkan... eller var det inte så?

Vad andra män du träffat sagt får stå för dem, jag utgår ifrån vad TS skriver, och det han skrivit sen trådstarten är en enda lång radda med bortförklaringar, rättfärdigande och självförhärligande, utan någon som helst samvete eller empati, utan att ens kunna svara på enkla frågor. dvs långt ifrån dessa tacksamma stackars gentlemen du träffat på....

"Låt TS komma fram till vad han vill själv" ....hmmm jag tror TS gjort det ganska glasklart för alla vad det är han han vill... debatten har väl snarare handlat om inte kan stå för det han gör inför sin fru eller ens sig själv?
  • Anonym (Fuchsia)
    Fool skrev 2015-02-11 23:07:22 följande:
    Om TS skriver att han varit med någon så utgår jag från att han varit med någon och inte att han skriver det för att provocera... som du själv skriver, tro kan man göra i kyrkan... eller var det inte så?

Vad andra män du träffat sagt får stå för dem, jag utgår ifrån vad TS skriver, och det han skrivit sen trådstarten är en enda lång radda med bortförklaringar, rättfärdigande och självförhärligande, utan någon som helst samvete eller empati, utan att ens kunna svara på enkla frågor. dvs långt ifrån dessa tacksamma stackars gentlemen du träffat på....

"Låt TS komma fram till vad han vill själv" ....hmmm jag tror TS gjort det ganska glasklart för alla vad det är han han vill... debatten har väl snarare handlat om inte kan stå för det han gör inför sin fru eller ens sig själv?
    Jag tror bestämt att du missat att han berättat för frun. Läs kommentaren ovan din sista.
  • Anonym (Stön)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 23:06:21 följande:

Låt oss sjunga och dansa tillsammans:
    Cause the players gonna play, play, play, play, play
    And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
    Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
    I shake it off, I shake it off

Jomen tjena. Jag känner igen ordvändningarna.

Och nu - ska den här tråden obegripligt som så många andra leva vidare på ett eller annat inslängt köttben då och då?

Att ni orkar. Gäsp.
  • Anonym (följare)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-02-11 23:06:21 följande:

.....och vad hände? Tror många vil veta hur hon reagerade.blev hon arg, ledsen eller tyckte det var härligt där dig!
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.