• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
  • Johan75
    Anonym (Tja...) skrev 2015-01-26 09:22:34 följande:

Jag tycker att exklusiv sex är överskattat. Man sätter sex på en piedestal som nåt heligt. Vi skulle leva i en mycket lyckligare värld om sex var avdramatiserat och man kunde få ha sex med den man ville och det vore lika självklart som att ta en fika med nån man vill umgås med. Svartsjukan, behovet att äga en människa, ställer till med en massa elände i världen.

Möjligt - men ett samlag mellan en man och en kvinna har i princip alltid potentialen att mynna ut i en avkomma. Helt nya frågor och problem skulle behöva besvaras och lösas. 
    Behold, i come as a thief.
  • Mrs Okänd
    TomNorr skrev 2015-01-26 10:53:52 följande:
    Jag håller med helt och hållet! På samma sett skulle det ju underlätta om allt med sex var mindre tabubelagt, om man bara skulle kunna fråga någon, "ska vi ha sex?", precis som, "ska vi fika?".

Tar det bort spänningen i livet? Nej, det tror jag inte, det behövs fortfarande förförelse för att få någon att säga ja och även då kan man inte vara säkert. Precis som det kan vara spännande att bjuda någon på date första gången.

Sex och fika på en gång kanske??? Skrattande
  • TomNorr
    Mrs Okänd skrev 2015-01-26 11:02:20 följande:

Sex och fika på en gång kanske??? Skrattande
    Blir lite kladdigt kanske Flört 
    Kanske bättre med sex först och en fika sedan (eller tvärtom).
  • Mrs Okänd
    TomNorr skrev 2015-01-26 11:06:04 följande:
    Blir lite kladdigt kanske Flört 
    Kanske bättre med sex först och en fika sedan (eller tvärtom).

Hehe...får väl ta en torr bulle då...=)
  • TomNorr
    Mrs Okänd skrev 2015-01-26 11:07:12 följande:

Hehe...får väl ta en torr bulle då...=)
    Fast det kan ju vara trevligt att smeta ut grädden i en semla över kroppen...
  • Fool
    Anonym (Tja...) skrev 2015-01-26 09:22:34 följande:

Men fattar ni inte, alla "hobbyfeminister"? Vi män har av kvinnorörelsen anklagats för att vara egoistiska drumlar som inte deltar i hemarbete och familjeliv utan bara jobbar och sen ägnar oss åt oss själva på fritiden, och orsaken till att kvinnorna inte velat ha sex är att de inte orkat efter att ha skött hela Familjen AB ensamma.

När nu männen har ändrat sig och är ansvarstagande familjefäder som tar sin del i allt som rör familjelivet och hushållsarbetet så faller det argumentet, men likförbannat kvarstår problemet att kvinnor tappar lusten till sex inom äktenskapet. (Ja, jag vet att det finns undantag, men problemet finns i massor av relationer, vanligare så än det motsatta.)

Vi män som verkligen har velat lösa problemet enligt regelboken åker ständigt på bakslag. Det kan bli bättre under en tid, men sen är man snart tillbaka på ruta 1. Till slut blir man frustrerad och söker andra lösningar. Javisst, lösningen borde vara att separera och leva loppan på egen hand. Men vi som också gjort så, hittat en kvinna som verkar ha motsvarat ens ideal på sexfronten, och efter ihopflyttning efter ett tag funnit sig sitta i samma sits igen, tappar tron på att det går att lösa detta enligt regelboken.

Varför skilja sig och träffa en ny när det ändå blir det samma? OK, man borde iofs då leva solo och bara träffa kvinnor för sex, och det är det jag skulle göra om jag separerade från min sambo nu (vilket börjar framstå som det enda möjliga). Men det finns så mycket som talar emot att man ska separera som barn, ekonomi, umgänge etc.

Ni som säger att det otrohet alltid kommer fram vet inte vad ni pratar om, för den otrohet som ni inte kommer fram finns ju inte med i statistiken. Och det förekommer en hel del! Tro mig, jag vet! Jag har sett relationer där otroheten har fungerat som den borde: som en ventil under en svår period och sen har paret hittat tillbaka igen. Sånt förekommer faktiskt.

Svek? Tja... men vi män som verkligen velat förstå varför kvinnan inte vill ha sex, som har gått i familjeterapi, egen terapi för att försöka fatta vad det är för fel en själv, i praktiken skött hela hushållet på egen hand för att kvinnan ska få förverkliga sig själv och vila upp sig osv. osv. men ändå blir inget bättre. Tror ni inte att vi känner oss svikna? Och att vi tappar tron på äktenskapet som institution?

Jag tycker att exklusiv sex är överskattat. Man sätter sex på en piedestal som nåt heligt. Vi skulle leva i en mycket lyckligare värld om sex var avdramatiserat och man kunde få ha sex med den man ville och det vore lika självklart som att ta en fika med nån man vill umgås med. Svartsjukan, behovet att äga en människa, ställer till med en massa elände i världen.

Du kanske inte varit tillräckligt tydlig med att du vill knulla andra än din partner när du gått in i nya förhållanden, jag menar det är ren skitsnack att sitta och påstå att det inte går att lösa detta enligt regelboken när det enda du behöver göra är att öppna käften och berätta för en eventuell partner att monogami inte är din grej och att du föredrar att ha sex med andra än din partner så får personen själv välja om hon vill eller inte vill vara med på det.

Det här är typisk skitsnack som många otrogna ägnar sig åt, först går man sjävmant med på ett sexuellt exklusivt förhållande, när saker och ting inte riktigt blir som de önskat sig så går man bakom ryggen på sin partner. Då kan man fråga sig, om man nu inte har för avsikt att leva monogamt, varför går man då in i ett monogamt förhållande öht? Ok visst en gång kan man förstå det , men du verkar ha gjort detta flera ggr? Är det inte dags att byta taktik och köra med öppna kort redan från början om vilket slags förhållande du vill ha istället för att springa omkring och bedra folk till höger och vänster? Om du inte är monogam varför låtsas du vara det?

Sen har du missuppfattat saker helt och hållet, det är inte exklusiv sex man sätter på pedistal, det är ärlighet. Du kanske borde prova på det någon gång, dvs vara ärlig med vad för slags förhållande du vill ha, stå för den du är, helst redan från början så kanske du slipper känna dig "ägd" eller "missförstådd". Om du inte är monogam så ska du väl kanske undvika att gå in i ett monogamt förhållande?
  • Anonym (Tja...)
    Johan75 skrev 2015-01-26 11:00:06 följande:
    Möjligt - men ett samlag mellan en man och en kvinna har i princip alltid potentialen att mynna ut i en avkomma. Helt nya frågor och problem skulle behöva besvaras och lösas. 
    Jo, men det ligger ju mer på teknikalitetsnivån. Det finns gott om saker vi gör i vardagen som vi "utsätter oss för" som riskerar att få livslånga konsekvenser, med det hindrar oss inte från att göra dem ändå.

Sätter du dig i bilen riskerar du att skada dig själv eller nån annan med men för livet, eller t.o.m. döda. Sånt händer varje dag.

När du eldar i din kamin, tänder ett stearinljus eller röker i sängen riskerar du att bränna ner ditt hus och kanske andras. Händer också alldeles för ofta.

osv. osv. Vi sätter alltså sex på en piedestal jämfört med annat i livet.
  • Anonym (Tja...)
    Fool skrev 2015-01-26 11:27:22 följande:
    Du kanske inte varit tillräckligt tydlig med att du vill knulla andra än din partner när du gått in i nya förhållanden, jag menar det är ren skitsnack att sitta och påstå att det inte går att lösa detta enligt regelboken när det enda du behöver göra är att öppna käften och berätta för en eventuell partner att monogami inte är din grej och att du föredrar att ha sex med andra än din partner så får personen själv välja om hon vill eller inte vill vara med på det.

Det här är typisk skitsnack som många otrogna ägnar sig åt, först går man sjävmant med på ett sexuellt exklusivt förhållande, när saker och ting inte riktigt blir som de önskat sig så går man bakom ryggen på sin partner. Då kan man fråga sig, om man nu inte har för avsikt att leva monogamt, varför går man då in i ett monogamt förhållande öht? Ok visst en gång kan man förstå det , men du verkar ha gjort detta flera ggr? Är det inte dags att byta taktik och köra med öppna kort redan från början om vilket slags förhållande du vill ha istället för att springa omkring och bedra folk till höger och vänster? Om du inte är monogam varför låtsas du vara det?

Sen har du missuppfattat saker helt och hållet, det är inte exklusiv sex man sätter på pedistal, det är ärlighet. Du kanske borde prova på det någon gång, dvs vara ärlig med vad för slags förhållande du vill ha, stå för den du är, helst redan från början så kanske du slipper känna dig "ägd" eller "missförstådd". Om du inte är monogam så ska du väl kanske undvika att gå in i ett monogamt förhållande?
    Nu är det du som snackar skit eftersom du inte vet nåt om hur mina förhållanden sett ut. I det första gick jag in på samma premisser som alla unga människor gör, med sexet satt på en piedestal. I det andra var jag extremt noga med att berätta om mina preferenser och diskuterade öppet förhållande etc. Men när det brände till visade det sig att hon inte lyssnat/inte trott jag menade allvar osv. (Har inte tid just nu att brodera ut med detaljer, men det är inte alls så enkelt som du försöker beskylla mig för.)

Allt utgår ifrån att vi har en alldeles för snäv syn på sex och när och med vem det är OK att ha det. Hela samhällets normer lägger en våt filt över det och är det som orsakar problem i relationer. Både kvinnor och män kontrolleras genom regler kring sex.
  • Fool
    Anonym (Tja...) skrev 2015-01-26 11:35:27 följande:
    Nu är det du som snackar skit eftersom du inte vet nåt om hur mina förhållanden sett ut. I det första gick jag in på samma premisser som alla unga människor gör, med sexet satt på en piedestal. I det andra var jag extremt noga med att berätta om mina preferenser och diskuterade öppet förhållande etc. Men när det brände till visade det sig att hon inte lyssnat/inte trott jag menade allvar osv. (Har inte tid just nu att brodera ut med detaljer, men det är inte alls så enkelt som du försöker beskylla mig för.)

Allt utgår ifrån att vi har en alldeles för snäv syn på sex och när och med vem det är OK att ha det. Hela samhällets normer lägger en våt filt över det och är det som orsakar problem i relationer. Både kvinnor och män kontrolleras genom regler kring sex.
    Fast du verkar ha gjort samma misstag flera ggr... eller iaf mer än en gång.
    Viss en gång kan man förstå, människor och förhållanden förändras med tiden. men varför går du in i ett nytt exklusivt förhållande om du är medveten om att det inte är din grej?

Om du kanske sagt till din nya partner det du sitter och skriver nu, redan från början så hade du kanske sluppit hamna i samma situation igen? Om du inte är monogam (vilket du inte verkar vara av det du skriver om sexuell exklusivitet) varför går du då in i ettt monogamt förhållande öht? Och hur kan du då i efterhand sitta och gnälla om att du känner dig ägt och missförstådd om du inte redan från början sagt att du inte ville ha ett monogamt förhållande?

Jag menar din partner gick in i ert förhållande i tron att det var ett exklusivt förhållande eftersom det var det du gav sken av att vilja ha, att du sen i smyg verkar vilja leva på andra sätt än vad du sagt kan du väl knappast klandra din partner för?

Och varför sitter du och skyller din oförmåga att våga stå för vilket slags förhållande du vill ha på din partner , samhället, etc... det är väl knappast samhällets fel att du inte vågar stå för vilket slags förhållande du vill ha redan från början?
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-26 04:25:00 följande:
    1. Du skriver beräknande, i många andra sammanhang benämns det välstrukturerd eller att man planerar. Det ligger en värdering i "beräknande" precis som att du tror att gå bakom min hustrus rygg vore huvudsatsen. Nj, det är en konsekvens av hennes sätt att inte vilja tala om detta under flera år. Jag har på olika sätt försökt att närma mig ämnet  men hon har valt att inte bemöta mig. 
    Jag har alltså två val. Att bejaka mig själv och mina önskningar eller att tralla på. Jag har trallat på! Oj vad jag har trallat.

2. Kvinnor närmar sig mig. Jag behöver inte "leta efter någon att vara otrogen med". Tror du att jag skrev reko för att förhärliga mig själv? Jag är just den där mannen som du fantiserar om att ha en relation med. Den där som var på alla föräldramöten, som kvällsvandrade, som försörjde min familj väl, som jobbade aktivt med integration, som stod upp för kvinnor i genusdebatten (såklart för fan! är du knäpp eller?), som sade till på spårvägen när nån dummade sig...

Men jag vill känna en annan kvinnas kropp. Är det så jävla knepigt att ta till sig? Är det hela världen? Kan ni kvinnor sluta vara så märkligt dömande? Se det som det är, varken mer eller mindre.....
    Läs min sista kommentar igen. Det du gör kommer påverka dig, din fru och barnen för resten av livet.

Scenarion - en eller flera kommer ske:

Du bedrar din fru en kortare tid men fylls av ångest och du undrar vad du gjort.

Du bedrar henne för resten av livet.

Du blir en notorisk bedragare som älskar jakten och måste ha en ny fräsch dam.

Du sårar din fru oerhört om hon kommer på dig.

Om du ej blir påkommen så kommet det du gör ändå påverka er relation. Barnen och hon kommer märka det. Relationen tar skada av det implicit även om du inte avslöjas.

Du kommer lida av att inte kunna vara nära den dam du väljer när du vill. Det är inte lätt att hålla i sär sex och känslor ens i din situation.

Du kommer lida av att sitta i soffan med din fru och tänka på den andre. Du kommer stöta ifrån dig frun då hon närmar sig fysiskt. Du kommer finna en massa fel och brister på henne du haft fördragsamhet med förut

Du kommer gråta blod om älskarinnan gör slut.

Du kommer såra älskarinnan den dag du fått nog eller tvingas till uppbrott. Du måste hantera hennes sorg eller inse att du är ett svin som inte bryr dig om henne.

Det du gör får konsekvenser oavsett vad som kommer hända.

Vad kommer barnen tänka om dig den dagen de fattar? (Jo de fattar och det kommer fram förr eller senare kanske 20-30 år senare).

Kommer du se dig själv i spegeln om ett år och vara stolt?
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.