• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 22:35:56 följande:

Tack för alla bidrag till debatten. Några få har jag tagit till mig av och verkligen gett mig en insikt.
    Men de flesta inläggen signalerar rädsla, vilket jag gärna diskuterar i ett annat fora.

Jag funderar över varför du måste göra detta i hemlighet? Varför inte ta en diskussion hemma där ni löser detta gemensamt?

- är hemligheten en krydda?

- är du rädd att förlora henne?

- är du rädd för att hon vill göra samma sak och att du inte vill ge henne samma frihet?

- har du någon slags "övermänniskosyn" på dig själv som gör att du tror att du aldrig kommer bli påkommen?

Jag har stött på många män som du i mitt liv och haft en långvarig "affär" på distans. Den killen vet att frun vet. Hon har givit honom ett implicit godkännande. De har pratat om mig. De lurar både sig själva och varandra men de har i alla fall diskuterat saken under åratal. De har försökt lösa sina problem med proffshjälp.

Du har inte ens funderat på att prata med henne? Varför?
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-22 21:57:04 följande:

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

Sorry - ser nu att du pratat med henne. Det är svårt att få översikt via mobilen.

Tror ändå du skall tänka över mina ord.
  • Anonym (Älskarinna)

Jag har inte läst hela tråden så vet inte om det har kommit upp, men jag undrar en sak... Vad gör du om du blir kär i den andra kvinnan? Kanske du tror att det inte kommer att hända eftersom du älskar din fru, men tro mig. Det kan hända. Hemlig närhet med någon annan, gemensamma hemligheter... är i många fall grogrunden för känslor. Du kan bli kär i någon annan och ändå älska din fru. Vad gör du då när älskarinnan tröttnar på att vara den andra och vill vara i ett riktigt förhållande och du inte klarar av att bryta med henne och se henne med någon annan?

• Anonym (inte reko)

Din rubrik är lite konstig. Menar du att du hittills har varit reko? För om du kommer att vara otrogen så är du ju inte reko längre.

Jag tycker att man ska vara ihop med en i taget. Om du vill har en annan kvinna så gör du först slut med den du har. Då är man reko.

• Myran80

Jag förstår att frestelsen finns där. Jag förstår även att alla kan göra misstag. Men att kallsinnigt planera en affär för att man "är värd det" är empatilöst och egoistiskt. Nej du är inte värd det och du är ingen bra make och man. Ta upp dina önskningar med din fru istället, kanske kan ni komma till en lösning som fungerar för båda? Kanske hon också vill prova? Eller gör slut som en man och lev livet så som du vill leva det men var åtminstone ärlig. Ge din kvinna en chans att fatta beslut hur hon vill leva och för henne inte bakom ljuset. Jag är liberal vad gäller mycket men att slösa bort någon annans liv på det sätt du gör om du bedrar henne har du inte rätt till. Hon måste ges chans att ta ställning till om hon ställer upp på detta. Att bedra är inte detsamma som de vita lögner vi använder i vardagen för att få ett fungerande socialt samspel!

• Letitia

Jag tycker att det känns tråkigt och trist att vara så där beräknande, och medvetet leta efter någon att vara otrogen med. Tror faktiskt inte heller att chanserna är så stora att du ska träffa en kvinna som du kan känna den där passionen för, på dejtingsidor för folk som vill vara otrogna eller ha en affär med någon som är upptagen. Det känns både för sunkigt och för tillrättalagt.

Jag tror att passionen kommer när man råkar träffa någon och blir förälskad, men kämpar emot, för man vet att det är fel att vara otrogen av religiösa eller moraliska skäl - men sedan faller ändå... Det krävs liksom den "spänningen". Har man från början bestämt sig för att hitta någon just i syfte att ha sex, så finns ju inte något motstånd mer.

• TomNorr
    Letitia skrev 2015-01-24 16:15:16 följande:

Jag tycker att det känns tråkigt och trist att vara så där beräknande, och medvetet leta efter någon att vara otrogen med. Tror faktiskt inte heller att chanserna är så stora att du ska träffa en kvinna som du kan känna den där passionen för, på dejtingsidor för folk som vill vara otrogna eller ha en affär med någon som är upptagen. Det känns både för sunkigt och för tillrättalagt.

Jag tror att passionen kommer när man råkar träffa någon och blir förälskad, men kämpar emot, för man vet att det är fel att vara otrogen av religiösa eller moraliska skäl - men sedan faller ändå... Det krävs liksom den "spänningen". Har man från början bestämt sig för att hitta någon just i syfte att ha sex, så finns ju inte något motstånd mer.

Bra skrivit! Jag tror att du har rätt där.
  • Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2015-01-24 14:53:17 följande:

Jag har inte läst hela tråden så vet inte om det har kommit upp, men jag undrar en sak... Vad gör du om du blir kär i den andra kvinnan? Kanske du tror att det inte kommer att hända eftersom du älskar din fru, men tro mig. Det kan hända. Hemlig närhet med någon annan, gemensamma hemligheter... är i många fall grogrunden för känslor. Du kan bli kär i någon annan och ändå älska din fru. Vad gör du då när älskarinnan tröttnar på att vara den andra och vill vara i ett riktigt förhållande och du inte klarar av att bryta med henne och se henne med någon annan?

Detta är min erfarenhet också. Man blir lite "kär" i den man träffar. Inte alltid men ofta. Händer detta så är det oerhört smärtsamt att leva dubbelliv. Detta gäller också männens upplevelser även om de ofta har lättare att skilja på kärlek och sex.

Jag träffade på de männen jag talar om under en period när jag var single men inte ville binda upp mig. Det var flera år sedan nu. En hänger kvar i min bekantskapskrets trots att vi båda gått vidare. Båda lider av att inte kunna återförenas. Båda tänker och känner smärta ( återförenande har inte gått pga timingproblem). Jag hatar stundtals att vi råkats. Det gör så jäkla ont.

En annan vän jag brevväxlar med men aldrig haft en affär med säger detsamma. Smärtan med att bedra frun (även om de ska skilja sig) är enorm. Smärtan att inte kunna träffa älskarinnan när han vill också. Han lider dagligen över den kamp som pågår inom honom.

Vi är människor och inga sexmaskiner - de flesta av oss i alla fall. Tror ek du TS är annorlunda.

Lös dina problem. Prata med henne. Ge ett konkret exempel på vad som händer om ni inte löser era problem. Konsultera ett proffs.
  • Anonym (fru)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-22 21:57:04 följande:

Jag är kvinna 55 år, gift sedan 34 år med samma man. Vi har 3 barn tillsammans och även om vårt äktenskap inte alltid varit en dans på rosor har vi lyckats hålla ihop och fortsätta framåt.
    Sexet har varit upp och ner, men vi har bägge ansträngt oss för att hålla samlivet igång. Men det är klart att vi inte alltid synkat. VI har vänner som testat att "spetsa" samlivet med olika varianter, men de har oftast slutat med separation. Och ingen av oss har egentligen velat ligga med andra.

För 2 år sedan fick min man prostatacancer. Som biverkning av behandlingen kan min man inte får erektion. Vi har provat och diskuterat olika metoder, men antingen har de liten eller ingen effekt, eller så de direkt  obehagliga (tex inopererade silikonstavar i penis). Maken hamnade i en depression och erbjöd mig möjligheten till sex utanför äktenskapet, men det lockar mig inte alls. För mig är sex inte enbart penetration. Sex handlar om många andra komplexa saker för att jag ska kunna njuta fullt ut.
    Vi fick genom sjukvården kontakt med en sexolog istället. Och genom henne fick vi upp ögonen på andra sätt att njuta av varandra utan penetration. Just nu är vårt sexliv fantastiskt och vi har kommit väldigt nära varann.

Jag tror att om man söker efter sexuell tillfredställelse utanför äktenskapet så ska man vara ärlig mot sin partner. Kan man inte det, för att man vet att ens partner skulle bli ohyggligt sårad eller tom vilja bryta upp, så kanske man ska avstå. Eller ha ryggrad nog att säga till ens partner att sexet är oinspirerande och det behöver en skjuts, men inte söka den utanför äktenskapet om inte bägge är med på det.

En reko man går inte bakom ryggen på sin partner. Oavsett orsak. Och jag är ganska säker på att dina barn håller med. Du riskerar ganska mycket bara för att få ligga.
  • rogge77a

Dåligt.
    Gör slut om du inte är nöjd.
    Ni kan bjuda in en person ihop till erat sexliv.
    Ni kan prata ihop er om vad som är ok angående träffa andra en och en.
    Men var inte så elak att du vänstar.  Jag skulle själv ta illa upp och göra slut den situationen min tjej likaså.,
    Hur skulle du reagera om hon idag sa att hon är kär i en annan hon träffat i smyg under en längre tid.

Var snäll det tjänar ni båda på.
    Kramar

Var ärlig det är henne
Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.