• Anonym (Viva kärlek och bra sex)

Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.

Jag är man 49 år. Varit gift i 23 år. Obrottsligt lojal. Bra familjefar och tagit stort ansvar för barnen.

Sexlivet är mer plikt än passion. För oss båda. Närheten viktig. Men den där sensationella åtrån saknas. Förbjudenheten. Fingertoppar som utforskar det okända.

Nu har jag efter moget övervägande bestämt mig för att ha en affär. Enbart av den anledningen att jag ta mig fan är värd det. Jag kommer att sköta det snyggt såklart och ge min älskarinna det klara regelverket från början. Jag kommer inte lova henne något och garantera att det aldrig kommer ut och eventuellt genera min fru.

Jag har försökt att prata med min fru. Men hon är väldigt konventionell och konservativ. Hon är rädd för förändring. Hon är fantastisk på alla andra sätt.

Och ja - självklart önskar jag min fru samma nöje och hoppas att hon sköter det snyggt och att hon inte får dåligt samvete.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag vet att jag sätter äktenskapet på spel. Men livet är fullt av risker. Jag vill inte dö nyfiken......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-18 18:40
    För dig som inte orkar läsa hela tråden, här kommer en snabb återblick:

Jag tycket att man kunde diskutera ehuruvida trohetslöftet är så viktigt i detta samhälle. Skulle vi inte må bättre av att det inte är sååååå skuldbelagt att ha sex med någon annan? Det blir utan tvekan lite slentrian i sexlivet efter 20-30 år har båda könen get uttryck för i tråden.

Ojojoj, det skulle jag inte ha gjort. Alla mörkrets frikyrkosystrar sprang till denna digitala skampåle och kastade de fulaste orden de kunde uppbåda på mig. Jag var det äckligaste som fanns. Dessa kvinnor visste precis hur jag var och hur min hustru vill ha det. Med fingrar insmorda i svavelsyra skrev de så det glödde hur vidrig jag är.

Men jag skuttade vidare på tangentbordet och lät mig inte träffas av så många av giftkulorna.

Och sedan trådstarten har jag haft sex med en annan kvinna. Det var fantastiskt att få låta fingrarna vandra över outforskad terräng, det var så innerligt, exotiskt och fint och sensuellt. Jag önskar alla den upplevelsen. Alla!

Och för dig som har haft den, eller som står inför den: Njut och förgås inte av dåligt samvete. Oavsett vad vissa kommer att skriva i tråden om ungefär 15 sekunder från nu...

• Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.
  • Fool
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-26 23:33:34 följande:
    Om nu ärlighetens altare är så heligt. Du hänvisar till det ständigt och ganska tjatigt. Varför skriver du under signatur och inte med ditt fulla namn? Dina inlägg är de mest kontraproduktiva jag mött. Du är antingen en hycklare eller en gycklare. Välj själv.
    INGENTING som du skrivit har givit mig någon insikt. Jag öppnar upp, du spjärnar emot och låser in med Elisabethanska drag. 
    Troligen kommer ingenting som någon skriver ge dig någon insikt eftersom du gett dig fan på att du ska ha det du vill ha till varje pris (med ditt äktenskap och dina ungars trygghet som insats). Tror faktiskt ingen här har några större förhoppningar om att få dig att tänka om, snarare finner nog många dina ursäkter och bortförklaringar stötande och det är kanske snarare det man argumenterar emot.

Inlindat i en tjockt lager med bortförklaringar som att du på nåt sätt gjort dig förtjänt av att bedra din fru helt enkelt genom att vara en make och pappa, ungefär som om det finns något slags bonusystem för sånt (10 års felfri papparoll ger dig 5 knull, 20 år ger dig 10 knull).....eller att du bara är en människa... ja det stämmer och din fru och barn är oxå människor... Så finns en ganska simpel förklaring, du vill knulla andra, det får du inte för din fru, men då du är för feg för att bryta upp och alldeles för egotrippad för att låta bli så ska du bara ha din vilja igenom...punkt slut. Det handlar alltså om ren sandlådeegoism , du vill något som din fru inte vill alltså gör du som du vill ändå fast i smyg... inte alls komplicerat.

Jag blir mest förundrad över all tid och energi du lägger ner på bortförklaringar och ursäkter. Varför inte bara skriva som det är ?
  • Anonym (Sigrid)
    Fool skrev 2015-01-27 10:15:41 följande:

Troligen kommer ingenting som någon skriver ge dig någon insikt eftersom du gett dig fan på att du ska ha det du vill ha till varje pris (med ditt äktenskap och dina ungars trygghet som insats). Tror faktiskt ingen här har några större förhoppningar om att få dig att tänka om, snarare finner nog många dina ursäkter och bortförklaringar stötande och det är kanske snarare det man argumenterar emot.

Inlindat i en tjockt lager med bortförklaringar som att du på nåt sätt gjort dig förtjänt av att bedra din fru helt enkelt genom att vara en make och pappa, ungefär som om det finns något slags bonusystem för sånt (10 års felfri papparoll ger dig 5 knull, 20 år ger dig 10 knull).....eller att du bara är en människa... ja det stämmer och din fru och barn är oxå människor... Så finns en ganska simpel förklaring, du vill knulla andra, det får du inte för din fru, men då du är för feg för att bryta upp och alldeles för egotrippad för att låta bli så ska du bara ha din vilja igenom...punkt slut. Det handlar alltså om ren sandlådeegoism , du vill något som din fru inte vill alltså gör du som du vill ändå fast i smyg... inte alls komplicerat.

Jag blir mest förundrad över all tid och energi du lägger ner på bortförklaringar och ursäkter. Varför inte bara skriva som det är ?

Så jävla klockrent skrivet! Bravo!
  • Anonym (ö)

Hur skulle du tycka att det var om din dotter blev behandlad av sin man på detta sätt?

• Anonym (Fegt)
    Anonym (Viva kärlek och bra sex) skrev 2015-01-23 14:05:19 följande:

Jag tycker mig märka en klar skillnad mellan manliga och kvinnliga svar. Och även om jag kallats patetisk och att en viss hätskhet så spårar jag enbart den typen av svar till rädsla. Jag lämnar den typen av polemik och försöker att lyfta frågan till något större:

Vilka skyldigheter har man gentemot sig själv? Förutsatt att man bidragit till flockens väl och ve. Gjort allt det som verkar vara familjenormen.

Nu då? Jag tycker att jag är värd passionens pirr. Fjärilshjordens flykt i magen. Andningen tätt, tätt, tätt. Och inte bara jag - det är alla förunnat. Du som läser det här. Din morsa....

Är det en förändring i normerna som är på gång?

Man har naturligtvis både skyldigheter mot sig själv och sin familj. Det som är ruttet med otrohet är ju att man sviker sin partner genom att fatta beslut som påverkar relationen (jodå, det gör det) som partnern förvägras information om. Felet är alltså inte att man bejakar sin livslust och kåthet.

Det är helt enkelt fegt och respektlöst mot din fru. Man-up och stå för din längtan. Ta diskussionen med henne. Hon kanske förvånar dig. Vem vet.
  • Anonym (Fegt)

En fundering till.

Du skriver att du ska ha tydliga regler för älskarinnan. Det är väl bra, men det är bra naivt att tro att det skulle skydda dig från upptäckt. Du kan aldrig kontrollera situationen helt. Det mest oväntade kan hända som avslöjar er.

Dessutom, som Hjortron skrev, du kommer att förändras av erfarenheten. Relationen till din fru kommer därmed också att förändras. Du ger dig verkligen in i okänd terräng och riskerar att såra din fru väldigt mycket. Tycker du inte att det är bättre att berätta för henne - i klarspråk - vad du vill? Då har du ju ryggen fri för just sveket. Och din fru kan själv bestämma om hon vill stanna i relationen på de nya premisserna. Fair. Respektfullt. Reko - som du ju påstår att du är.

• Anonym (Fuchsia)
    Anonym (Fegt) skrev 2015-01-27 17:04:36 följande:

En fundering till.

Du skriver att du ska ha tydliga regler för älskarinnan. Det är väl bra, men det är bra naivt att tro att det skulle skydda dig från upptäckt. Du kan aldrig kontrollera situationen helt. Det mest oväntade kan hända som avslöjar er.

Dessutom, som Hjortron skrev, du kommer att förändras av erfarenheten. Relationen till din fru kommer därmed också att förändras. Du ger dig verkligen in i okänd terräng och riskerar att såra din fru väldigt mycket. Tycker du inte att det är bättre att berätta för henne - i klarspråk - vad du vill? Då har du ju ryggen fri för just sveket. Och din fru kan själv bestämma om hon vill stanna i relationen på de nya premisserna. Fair. Respektfullt. Reko - som du ju påstår att du är.

Det står "regelverk" och detta kan innefatta även hustrun. Han har ju pratat med henne även om jag gissar att hon inte gjort vågen precis.
  • Anonym (Sårad Man)

Jag är en reko man och far TS. För fem år sedan kom jag på min fru sedan 13 år tillbaka med en annan man. Jag trodde att vi hade det bra. Jag blev fullkomligt förkrossad. Det slutade med skilsmässa och eftersom min fru flyttade från stan blev jag boendeförälder. Hon träffar dem bara varannan helg.

Jag hade önskat att hon hade sagt något. Jag hade ingen aning om att hon var missnöjd. Vi hade kunnat jobba på det tillsammans. När kom på henne förändrades min bild av henne för alltid. Det fanns ngen väg tillbaka.

• JanBanan40

Tja du..

En polare hade samma önskemål och var ärlig mot frugan. Hon vart inte så glad men de kom överens om att ha ett öppet förhållande. De spikade regelverket att det bara handlade om sex och inga känslor för den nya partnern.

Nåväl han kom

igång rätt fort och tyckte han hade det perfekta livet. Kärleksfull och diskret hustru och en ung puma några ggr i månaden.

Frugan träffade tillslut en älskare. Men så blev de kära i varandra. Hon bröt som sagt mot "regelverket". Men vad kunde min vän göra åt saken?

Det blev skilsmässa. Hon och den nye rike löste ut min vän från huset. De gifte sig och vi gemensamma vänner accepterade snabbt den nye snubben som är jävligt trevlig en!

Jag håller fortfarande kontakt med min polare men det blir inte att vi umgås i större sammanhang längre då han är singel. Min fru vill heller inte träffa honom.

Hans lilla puma hittade en annan hanne efter ett tag och min vän är ganska ensam i sin lägenhet för det mesta. Får sällan knulla faktiskt.

Så tänk dig för. Om din fru vill ha din exklusivitet kanske hon letar efter den på annat håll. Hon kanske är ute efter kärlek och inte sex. Var jävligt smidig. Du kan förlora allt.

• Anonym (Tara)

Ditt handlande kommer påverka hela familjen. Så varför inte kalla hem barnen och ha en liten omröstning? För inte skulle väl de ha något emot att pappa knullar runt?

• Anonym (Emmy)

Du kan ju sätta regler för din älskarinna men du kan aldrig bestämma över hennes känslor och får hon känslor för dig kanske hon berättar för din fru.

Svar på tråden Jag är en reko man och far. Men nu är jag värd att älska med nån annan.