BF sep-okt med första barnet
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
måste bara få fråga i vilka veckor spökveckorna kan komma?, jag fick se hjärtat på mitt lilla gryn den 5/3 och sen den 10/3 så försvann bara alla symptom och gick då in i vecka 9.., nu går jag förtvivlat och väntar på ett nytt UL så man kan få veta om grynet fortfarande är okej, men väntan gör mig så orolig och ledsen, känns skönt ifs att läsa om att fler får det likadant......
Det borde det vara. Hoppas man kan få känns bebisen snart, kanske om 3 veckor om man har tur. Men räknar ner dagarna till rul så man får se bebisen igen.
Tack och ha en trevlig helg kram
Jag är ju verkligen ingen expert, men har försökt googla runt och så! Om jag fattar det rätt så är spökveckorna väldigt individuellt eftersom alla får olika symtom och de håller i sig olika länge för alla. Men att de pågår från det att symtomen försvinner tills de kommer tillbaka (oftast i form av rörelse från bebisen)! Så för vissa där alla symtom försvinner i v 10 och bebisen inte rör sig förrän v 20 (har ingen koll på när vi kan börja känna hehe) pågår spöveckorna i 10 veckor medan för de som kräks ända fram till rörelserna känns inte går igenom några spökveckor alls!
Men det är ju inte alls roligt att gå runt och vara ledsen och må dåligt, så jag tycker du borde prata med din bm! Har du varit på inskrivning än?
Om någon annan vet mer (eller att jag har superfel) så får ni gärna fylla i luckorna!!
Åh vad härligt. Själv får jag vänta till 27 april.
Jag hoppas det går fort tills man får känna. Kanske skulle försöka få till ett ul mellan, men samtidigt är det bara 6 veckor kvar.
Går in i vecka 13 imorgon så det är så skönt att man kommit förbi första 12 veckorna.
Jag var på inskrivning den 12/3 och hade turen att få en fantastisk och underbar BM, hon skickade en remiss för UL på en gång, men det kan visst dröja upp till 10 dagar iaf
Var helt överlycklig inatt då jag vaknade och fick gå på toa igen, mådde illa och kunde inte nudda madrassen med brösten, men så när jag vaknade på morgonen var allt borta igen har väntat i 14 år på mitt lilla gryn, haft missfall, utomkved och gjort 4 IVF försök, så att få vara gravid så här långt som 9 veckor är helt fantastiskt, och jag hoppas verkligen att det bara är spökveckor.........
Då får vi hoppas att du får kallelsen till ditt ul asap!!! Kan förstå att det känns oroligt när du gått igenom så mycket! Det kanske är så att du har dina symtom under natten och inte på dagen!! Som att många mår illa på morgonen men inte efter kl 10!! Alla är ju så himla olika och hormonerna rusar lite (mycket) som dom vill. Måste även ge dig ett stort grattis till ditt lilla gryn! Kram
Har varit hos sjukgymnast.. Som jag misstänkte foglossning sedan v 6 :P Inte bra att ha överrörliga leder så nu får jag inte springa på ett tag - jag som precis började tycka det var kul! Jaja, än så länge går det leva med men bra att hålla koll på tyckte hon så ska tillbaka om en månad och hoppas iaf att det inte blivit värre :) Hur mår ni andra?
Idag har jag varit på inskrivning :) Äntligen var det dags, är idag 10+2. Mår jätte bra! Alla symptom försvann för ca två veckor sen och jag har varit lite orolig att det hänt något men nu är all oro borta! Jag gillar verkligen min barnmorska, hon känns så trygg! Nu längtar jag till den 29 mars då det är dags för KUB-test.
Hoppas ni andra mår bra, eller börjar må bättre!