• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-06 05:45:39 följande:
    Vad härligt!!! Vilken vecka är du i nu??
    Vecka 12 du då?
  • Missma01
    nåldyna skrev 2015-03-05 14:15:00 följande:

Haha jag tjuvkikar varje vecka! Och har tjuvkikat flera veckor framåt, men det är på grund av en utlandsresa i maj. Försöker förbereda mig på hur kroppen och pyret kommer att vara då :) 

Åh så härligt, vart ska du? Jag ska iväg till USA och åker samma dag som jag går in i v12, men har inte vågat kika ändå :P
  • Mijjan

Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu

• Missma01
    Mijjan skrev 2015-03-09 08:44:18 följande:

Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu

Jag tycker själv att det syns hehe, men är nog inget som någon annan skulle tänka på. Sen är jag rätt svullen, speciellt på kvällarna så då syns det rejält, trots att det bara är luft :P Sen är jag bara i v9 än så är väl inte konstigt att det inte syns än och tur då ingen vet om nått än. När har ni tänkt att berätta?
  • ESusan

Hej.
    Jag är gärna med här. Jag är 27 år och bor i Göteborg.
    Jag ska på inskrivning och ultraljud i morgon på barnmorskemottagningen.
    Jag väntar första barnet och är i vecka 11.

• Elsbet

Hej! Jag är i v9+2 med beräknad bf 9/10 :)

Det är första barnet och jag längtar så mycket!! Jag mår väldigt bra, blir lite svullen på kvällen och förut har jag haft lite svårt att äta normalt, det har lixom bara tagit stopp! Men det verkar som det har släppt i helgen :) Jag är lite nojig att det inte ska finnas något i magen eftersom jag mår så bra men det är säkert ingen fara, längtar så till ul den 29 mars :) någon annan som bor i Malmö?

• Pluppla

Hej tjejer!! Hoppar också in här :) Är 33 år gammal nu och väntar första barnet, och bor i södra Skåne. Är i vecka 14+1 Gjorde ett lyckat kub test i vecka 12.

• Mijjan
    Missma01 skrev 2015-03-09 09:15:25 följande:
    Jag tycker själv att det syns hehe, men är nog inget som någon annan skulle tänka på. Sen är jag rätt svullen, speciellt på kvällarna så då syns det rejält, trots att det bara är luft :P Sen är jag bara i v9 än så är väl inte konstigt att det inte syns än och tur då ingen vet om nått än. När har ni tänkt att berätta?
    Vi funderar på första april :P Är 11+3 nu så kommer väl vara vecka 14 någonting då.. Men jag vill nästan skjuta på det ännu längre om det går. Dock åker jag med mamma och moster till Paris 15/4 och då är de nog bäst hon vet så hon kan visa lite hänsyn. :P Dock väldigt blandade känslor att berätta för henne för hon har tjatat sen vi gifte oss för sju år sen och hon kommer bli så odrägligt glad :( Kanske inte låter som ett "problem" men det har liksom blivit någon låsning mellan oss på grund av allt tjat och jag tycker det känns jättejobbigt och kommer bara bli så irriterad på henne :P 
  • Missma01
    Mijjan skrev 2015-03-09 12:01:34 följande:
    Vi funderar på första april :P Är 11+3 nu så kommer väl vara vecka 14 någonting då.. Men jag vill nästan skjuta på det ännu längre om det går. Dock åker jag med mamma och moster till Paris 15/4 och då är de nog bäst hon vet så hon kan visa lite hänsyn. :P Dock väldigt blandade känslor att berätta för henne för hon har tjatat sen vi gifte oss för sju år sen och hon kommer bli så odrägligt glad :( Kanske inte låter som ett "problem" men det har liksom blivit någon låsning mellan oss på grund av allt tjat och jag tycker det känns jättejobbigt och kommer bara bli så irriterad på henne :P 
    Vad härligt att kunna vänta, jag ska som sagt åka till USA i v12 och kommer inte hem förs 5 veckor senare och då tyckte jag att det kändes lite väl sent. Dessutom känns det skönt om familjen vet om det när jag åker. Vi ska på inskrivning på onsdag så någon gång efter det börjar vi nog att berätta. Men vännerna får veta när jag kommer hem, förutom min närmaste tjejkompis kommer nog får veta innan eller medans jag är där, har inte bestämt mig än.

Jo jag kan förstå lite grann, man vill nästan inte prata om det för man känner sig obekväm på nått vis. Men man får väl försöka tänka att de är glada bara :) Hur gammal är du?
  • nåldyna
    Missma01 skrev 2015-03-09 07:57:48 följande:
    Åh så härligt, vart ska du? Jag ska iväg till USA och åker samma dag som jag går in i v12, men har inte vågat kika ändå :P
    Jag ska till Fuerteventura i två veckor :) När jag åker går jag in i vecka 23, när jag kommer hem går jag in i vecka 25 :) 
    Mitt största bekymmer just nu är att komma på en lösning på hur jag ska kunna ligga på mage. På stranden går det ju att gräva en grop till magen, men hur jag ska bete mig i en solstol vet jag inte :P 
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet