BF sep-okt med första barnet
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Jag hoppar gärna också in här. Grattis till alla plus! Jag är 26 år och väntar mitt första barn. Går in i vecka 15 på söndag och ska göra KUB nästa vecka. Gjorde ett vul i v 13 och fick se hjärtat slå, en helt underbar känsla. Blev flyttad 5 dagar från 7 till 12 september.
Hoppas verkligen att ditt illamående ger efter snart.
Tack för påminnelsen om spökveckorna :)
Känns konstigt att veta att det finns en liten där men ändå inte se eller känna nåt ännu. Fast nog kommer det väl ännu på sommaren en tid då jag tänker tillbaka på de här veckorna och inte förstår vad jag var orolig för ;)
Hej! Precis skaffat mig ett konto här och är ute efter någon/några andra gravida att prata med och få tips osv.
Är gravid i v7 (6+6) och mår hyfsat bra tycker jag, lite illamående och trött såklart men överlag är det bra! ????
Hej på er ladies!
Jag tränger in mig med här, även om jag inte bor i Sverige, utan i Finland men det finns inga baby forum (sakliga) på svenska...
Är nu i vecka 9+3, mår pyton. Haha. Morgnarna är värst- vet inte vad jag ska äta som faktiskt hålls i mig och nåt måste jag äta för dör av hungern på morgonen och spyr av hungern.. Så jag slipper inte det på morgnarna. Har beställt ett akuarmband som ska hjälpa mot illamående.. Hoppas verkligen de fungerar!!
Jag fyller 23 den 21 denna månad, min kille i September. Vi bor på landet med två huskyn, som tyvärr blivit lidande av en matte som ligger raklång på soffan i några veckor..och husse jobbar heltid med tungt jobb och får sköta i princip allt här hemma... Så mitt illamående/trötthet/svindel käns lite tungt..
Har även en häst, som fått lite semester denna vecka...:)
Vi fick ett MF i ungefär samma vecka jag nu är i, i fjol Oktober. Dock kände jag inte lika mycket gravidaymptomer som nu.. Så jag är väll lite glad över mitt illamående.. Hur konstigt det än låter. Det är vara vår familj som vet om vår hemlis, tänkte släppa bomben på 1 April till vänner, jag tror de kommer tro på oss för de vet ju att vi försökt få barn..:) ska bli kul att se :D
Och GRATTIS till er alla här med ett litet knodd i magen. Har ni nåt smeknamn åt knodden? :) vi pratar om knodd eller: "jäkla unge/lort" när jag sitter och kramar toan.. Haha :D Fast, jag läste nånstans, fakta eller inte men: då mamma mår dåligt mår fostret bra. :)
Hoppas du slipper illamåendet snart. Själv känns det som spökveckor hela tiden. Alltså hade inte mensen försvunnit hade jag inte trott på att jag var gravid. Skulle vara skönt om det ville synas ngt snart så man verkligen vet.
Har fått se lilla pyret men känns fortfarande overkligt. När brukar spökveckorna gå över? Kan iofs kolla upp det, men ibland önskar jag att jag kände ngt mer än bara trötthet.
Hej på er ladies!
Jag tränger in mig med här, även om jag inte bor i Sverige, utan i Finland men det finns inga baby forum (sakliga) på svenska...
Och GRATTIS till er alla här med ett litet knodd i magen. Har ni nåt smeknamn åt knodden? :) vi pratar om knodd eller: "jäkla unge/lort" när jag sitter och kramar toan.. Haha :D Fast, jag läste nånstans, fakta eller inte men: då mamma mår dåligt mår fostret bra. :)
Fick ett tidigt ul v 9 efter tidigare mf och nu inga symptom utom bomber till tuttar hehe
men det tickade ett litet hjärta som det skulle och det var bara en, tacksam för det med.
Kommer få ett ul till om två v vid läkarundersökning pga en sammanväxning i buken efter en blindtarms operation. Musklerna sitter fast i hudlagret och de ska ju gå åt olika håll.... Någon som har liknande problem??
Om ett par v är det sedan dags för kub, hur många av er som gör det funderar över hur ni ska hantera resultaten om de inte blir bra?
Vad härligt!!! Så skönt att du känner att du kan njuta nu! Ser lite fram emot spökveckorna, det här illamåendet tar på krafterna! Kram