• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • Missma01
    nåldyna skrev 2015-03-09 13:30:14 följande:
    Jag ska till Fuerteventura i två veckor :) När jag åker går jag in i vecka 23, när jag kommer hem går jag in i vecka 25 :) 
    Mitt största bekymmer just nu är att komma på en lösning på hur jag ska kunna ligga på mage. På stranden går det ju att gräva en grop till magen, men hur jag ska bete mig i en solstol vet jag inte :P 
    Men åh så härligt! Då har du en fin lite kula också :) haha ja du får ligga på sidan mot solen annars eller ha överkroppen på en solstol och benen på en annan och magen mellan dem :P
  • pemberlie

Hej! Jag vill gärna vara med här jag med! Jag är i vecka 13 och ska göra mitt KUB-test imorgon. Så spänd på det och jag hoppas allt ser bra ut. Jag är beräknad till 17 september och det är mitt första barn. Jag fyller 29 i sommar och bor i norra Stockholm. Kan tillägga att jag började mitt nya jobb för två veckor sedan så det har varit blandade känslor då jag inte var gravid då jag skrev på anställningsavtalet. Förra veckan berättade jag för VD och min chef, båda blev superglada för min skull och sa att det inte var några problem alls. Kollegorna får dock vänta med att veta...... En liten presentation av mig :)

• nåldyna
    Mijjan skrev 2015-03-09 08:44:18 följande:

Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu

Jag tycker att det syns, men ser bara fet ut. Syns inte att det är en gravidmage. Är uppsvälld och plufsig :( 
    Går in i vecka 14 i morgon. 
  • nåldyna
    Missma01 skrev 2015-03-09 13:31:52 följande:
    Men åh så härligt! Då har du en fin lite kula också :) haha ja du får ligga på sidan mot solen annars eller ha överkroppen på en solstol och benen på en annan och magen mellan dem :P
    Ja då går det inte att missa att jag är gravid :)
    Funderar på om man kanske kan köpa typ en badring att ligga på annars, som magen får plats i. Men att ligga på sidan har jag helt klart tänkt på :) 
  • ESusan

Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu

Jag berättade för min familj i helgen, de första de sa var att de hade väntat på att jag ska berätta. De tycker att det syns redan. Ändå är jag bara i v11..
  • carrolinea

Min sambos mormor tyckte att det syntes i lördags när vi var där, att magen har fått en annan form än vad den haft innan. Vi har precis gått in i vecka 12.
  • ESusan

Nu ska jag på ultraljud om 1 timma. Är det någon mer som ska göra det denna veckan?

• fladdertanke
    ESusan skrev 2015-03-10 06:46:26 följande:

Nu ska jag på ultraljud om 1 timma. Är det någon mer som ska göra det denna veckan?

Jag ska göra de idag. Klockan 15. Är så jädra nervös då de imellanåt kommit lite lite blod. 10+2
  • Korvstroganoff
    ESusan skrev 2015-03-10 06:46:26 följande:

Hur gick det?? Ska göra kub-ul nästa vecka!
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet