• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • Josephine Mattsson
    svea74 skrev 2015-02-23 13:57:30 följande:

Välkommen :) 

Ja, alla har olika symptom vad det verkar. Spännande! Jag mår inte alls illa men är "tjock". Ingen gravidmage utan känner mig mest fet :/ 

Var bor du? 

Jag bor 10 mil norr om Göteborg :) Och ni?
  • Annster87

Jag är såå nervös inför första träffen med barnmorskan imorgon! Någon som kan dela med sig av erfarenheter? Vad vill dom veta mer exakt?

En andra fråga; När berättade/tänker ni berätta för närmsta familjen, övriga släkten, nära vänner och folk överlag?? :)

• Silverguld
    Annster87 skrev 2015-02-23 16:45:10 följande:

Jag är såå nervös inför första träffen med barnmorskan imorgon! Någon som kan dela med sig av erfarenheter? Vad vill dom veta mer exakt?

En andra fråga; När berättade/tänker ni berätta för närmsta familjen, övriga släkten, nära vänner och folk överlag?? :)

Mitt första besök frågade de om alkohol/drog/nikotin/kost/motionsvanor och man fick ställa frågor osv.

Jag är runt vecka 10 och vi berättade för våra familjer i helgen, det känns så mycket verkligare nu! Vi tänkte vänta några veckor till innan vi berättar för resten av släkten och vännerna.
  • Korvstroganoff
    Annster87 skrev 2015-02-23 16:45:10 följande:

Jag berättade för mina närmsta kompisar samma vecka jag plussade. Händer något kommer jag utöver hos min sambo söka tröst hos dom! Sen berättade jag för min familj allt eftersom jag träffade dom. Samma gäller där, händer något så vill jag att dom ska veta! Tyvärr var jag tvungen att berätta på jobbet också pga att jag inte får jobba med allt när jag är gravid. Men det kändes bättre efter att alla fick vet faktiskt! Nu är jag i v 10 så det är ju fortfarande supertidigt att gå ut och berätta för folk. Men för mig så kändes det bäst att göra på det här sättet!

Hur gick första träffen med barnmorskan?
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-02-25 17:11:01 följande:
    Jag berättade för mina närmsta kompisar samma vecka jag plussade. Händer något kommer jag utöver hos min sambo söka tröst hos dom! Sen berättade jag för min familj allt eftersom jag träffade dom. Samma gäller där, händer något så vill jag att dom ska veta! Tyvärr var jag tvungen att berätta på jobbet också pga att jag inte får jobba med allt när jag är gravid. Men det kändes bättre efter att alla fick vet faktiskt! Nu är jag i v 10 så det är ju fortfarande supertidigt att gå ut och berätta för folk. Men för mig så kändes det bäst att göra på det här sättet!

Jag har med berättat för några just av samma anledning.

Ska på inskrivning idag ska bli spännande.
  • Annster87
    Korvstroganoff skrev 2015-02-25 17:11:01 följande:

Tack det gick bra! Bokade ul i v8 så om det ser bra ut då så ska vi berätta :) ska bara stå ut i 1 1/2 vecka till!!
  • Korvstroganoff
    carrolinea skrev 2015-02-26 08:34:02 följande:

Jag har med berättat för några just av samma anledning.

Ska på inskrivning idag ska bli spännande.

Hur gick inskrivningen??? Ja, det är skönt att ha ett skyddsnät :)
  • Korvstroganoff
    Annster87 skrev 2015-02-26 21:56:39 följande:

Tack det gick bra! Bokade ul i v8 så om det ser bra ut då så ska vi berätta :) ska bara stå ut i 1 1/2 vecka till!!

Hoppas tiden swishar förbi :))
  • cicci70

Hej tjejer och GRATTIS till era +

Vad kul med en tråd där vi alla väntar vårt första, spännande och läsa era inlägg

Är idag (1/3) i vecka 7 (6+3) BRF 22/10-15 med mitt första efter 15 års längtan, 2 missfall, 2 utomkvedskap och 4 IVF försök har jag med mig i bagaget, så jag vågar inte riktigt glädjas helt än och jag känner mig fruktansvärt rädd och orolig, har mitt ultraljud på torsdag och efter det hoppas jag att lite oro släpper.

Är konstant trött och har redan fått gå upp en storlek i BH och två storlekar i trosor, så här syns det rejält redan, kommer nog bli enorm om det får sitta kvar, men det är såååå värt det

Undrar om det finns några tjejer i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla eller Göteborg, för det vore kul att ha någon att dela graviditeten med, speciellt eftersom jag är helt ensam i min graviditet.....

• ronja111
    cicci70 skrev 2015-03-01 13:22:35 följande:

Hej tjejer och GRATTIS till era +

Vad kul med en tråd där vi alla väntar vårt första, spännande och läsa era inlägg Är idag (1/3) i vecka 7 (6+3) BRF 22/10-15 med mitt första efter 15 års längtan, 2 missfall, 2 utomkvedskap och 4 IVF försök har jag med mig i bagaget, så jag vågar inte riktigt glädjas helt än och jag känner mig fruktansvärt rädd och orolig, har mitt ultraljud på torsdag och efter det hoppas jag att lite oro släpper.Är konstant trött och har redan fått gå upp en storlek i BH och två storlekar i trosor, så här syns det rejält redan, kommer nog bli enorm om det får sitta kvar, men det är såååå värt detUndrar om det finns några tjejer i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla eller Göteborg, för det vore kul att ha någon att dela graviditeten med, speciellt eftersom jag är helt ensam i min graviditet.....

Grattis!!
    *hoppet är det sista som sviker*
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet