BF sep-okt med första barnet
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Är det någon som har köpt någonting ännu?
Vi har börjat att titta lite på barnvagn vilket märke och sort vi vill ha samt färg osv. Det är ju en djungel att försöka ta sig igenom allt.
Ja det blir lite speciellt. Tyvärr är den inte så snygg men man tager vad man haver. Är trots allt svärfar som gjort den :) Så vi provar med vagga och inte spjälsäng i början. Någon mer som kör vagga intill sängen? :)
Någon här som bor i Sundsvall ? :)
Hejsan! :)
hur har det gått för alla? :) Mår ni bra? Hur långt gånga är ni? :)
Härligt att höra! :) Hoppas du får bukt på tröttheten bara! :)
Härligt att höra! :) Hoppas du får bukt på tröttheten bara! :)
Hb låg bra när jag var hos BM i morse, så hon trodde inte jag skulle behöva järn alls. Skönt på ett sätt eftersom tarmarna knappast behöver mer motstånd.
Tröttheten är väl hormonell då, eller så får jag göra som hon (och kollegorna och cheferna och svärmor och syrran) sa, och dra ner på tempot. Problemet är bara att jag HATAR att vara en belastning för andra och jag ÄLSKAR att få mycket gjort och ha mycket på gång. Skolavslutningen är en musiklärares paradgren, och jag kommer inte ens att orka montera högtalarna och mixerbordet.
Darn, det verkar som att jag helt måste byta personlighet.
Jag är i vecka 25 nu. Varit till barnmorskan idag och kollat hb, tagit sf-mått och lyssnat på hjärtljud. Allt ser bra ut, har dock gått upp mer i vikt än jag vill då jag redan sedan innan är överviktig. Det bekymrar mig :(
Har sedan vecka 17-18 haft eländig foglossning, svårt att både gå och sitta och ligga. Nätterna är värst. Har köpt ett foglossningsbälte så det är ju lite mer uthärdligt med det :)
Jag går in i vecka 25 imorgon och var hos barnmorskan igår och fick höra hjärtljud, tagit sf-mått m.m. Var skönt att få bekräftat att min mage var normalstor, detta då alla (även de jag aldrig träffat) påpekar att jag har jättestor mage för att vara i vecka 24. Jag fattar inte varför en gravid kvinna helt plötsligt blir allmän egendom och alla känner att de fritt kan kommentera ens kropp? Det börjar iaf gå på mina nerver nu:p