• gomsan

BF sep-okt med första barnet

Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?

• Svar på tråden BF sep-okt med första barnet
  • carrolinea
    Mijjan skrev 2015-03-22 17:30:35 följande:
    Ja det blir lite speciellt. Tyvärr är den inte så snygg men man tager vad man haver. Är trots allt svärfar som gjort den :) Så vi provar med vagga och inte spjälsäng i början. Någon mer som kör vagga intill sängen? :)
    Spännande, hoppas den lilla kommer trivas i vaggan. Vi kollar lite på spjälsäng, får se vad det blir.
  • nåldyna
    carrolinea skrev 2015-03-22 08:32:29 följande:

Är det någon som har köpt någonting ännu?

Vi har börjat att titta lite på barnvagn vilket märke och sort vi vill ha samt färg osv. Det är ju en djungel att försöka ta sig igenom allt.

Jag kunde inte låta bli att börja handla, redan innan vecka 12. Tänkte liksom att om nåt går illa så har jag ju grejerna till sedan iaf. Fick tag på en otroligt fräsch Emmaljunga-vagn begagnat till bra pris så slog till på den. Spjälsäng, madrass, täcken och sängkläder är inhandlade och även en del kläder :) 
  • Missma01
    Mijjan skrev 2015-03-22 17:30:35 följande:

Ja det blir lite speciellt. Tyvärr är den inte så snygg men man tager vad man haver. Är trots allt svärfar som gjort den :) Så vi provar med vagga och inte spjälsäng i början. Någon mer som kör vagga intill sängen? :)

Min svärfar gjorde också en vagga till mil sambo när han var liten, den kommer vi troligen också använda i början.
  • ronja111
    SmultronHjärta8 skrev 2015-03-22 19:22:12 följande:

Någon här som bor i Sundsvall ? :) 

Jag
    *hoppet är det sista som sviker*
  • IMHO
    villbildafamilj skrev 2015-05-25 11:52:54 följande:

Hejsan! :)

hur har det gått för alla? :) Mår ni bra? Hur långt gånga är ni? :) 

Är i vecka 24 nu. Är trött och ska kolla järnet på torsdag, annars mår jag och lillan gott.
  • villbildafamilj
    IMHO skrev 2015-05-25 17:51:30 följande:
    Är i vecka 24 nu. Är trött och ska kolla järnet på torsdag, annars mår jag och lillan gott.
    Härligt att höra! :) Hoppas du får bukt på tröttheten bara! :) 
  • IMHO
    villbildafamilj skrev 2015-05-26 21:35:36 följande:

Tack! Idag lyckades jag iaf gymma och köpa barnvagn efter jobbet. Sedan sov jag några timmar och nu ska jag fortsätta med det för natten. Hur har du det själv?
  • carrolinea
    villbildafamilj skrev 2015-05-25 11:52:54 följande:

Hejsan! :)

hur har det gått för alla? :) Mår ni bra? Hur långt gånga är ni? :) 

Hallå!

Bara bra är det här :). Är i vecka 23 nu. Du då?
  • Mijjan
    carrolinea skrev 2015-05-27 17:20:31 följande:
    Hallå!

Bara bra är det här :). Är i vecka 23 nu. Du då?
    Vecka 23 imorgon och mår som en prinsessa! Hade jag vetat att man skulle kunna må så här bra som gravid hade jag nog inte väntat så länge :P
  • IMHO
    villbildafamilj skrev 2015-05-26 21:35:36 följande:

Hb låg bra när jag var hos BM i morse, så hon trodde inte jag skulle behöva järn alls. Skönt på ett sätt eftersom tarmarna knappast behöver mer motstånd.

Tröttheten är väl hormonell då, eller så får jag göra som hon (och kollegorna och cheferna och svärmor och syrran) sa, och dra ner på tempot. Problemet är bara att jag HATAR att vara en belastning för andra och jag ÄLSKAR att få mycket gjort och ha mycket på gång. Skolavslutningen är en musiklärares paradgren, och jag kommer inte ens att orka montera högtalarna och mixerbordet.

Darn, det verkar som att jag helt måste byta personlighet.
  • Mijjan
    IMHO skrev 2015-05-28 15:32:31 följande:

Hb låg bra när jag var hos BM i morse, så hon trodde inte jag skulle behöva järn alls. Skönt på ett sätt eftersom tarmarna knappast behöver mer motstånd.

Tröttheten är väl hormonell då, eller så får jag göra som hon (och kollegorna och cheferna och svärmor och syrran) sa, och dra ner på tempot. Problemet är bara att jag HATAR att vara en belastning för andra och jag ÄLSKAR att få mycket gjort och ha mycket på gång. Skolavslutningen är en musiklärares paradgren, och jag kommer inte ens att orka montera högtalarna och mixerbordet.

Darn, det verkar som att jag helt måste byta personlighet.

Jag börjar äntligen känna mig som mig själv igen... Efter tre månaders zombietillstånd kan jag numera planera saker och genomföra dom. Maken tyckte första månaderna var våra bästa ever typ för jag var så " lugn" (trött) :-P känner jag har nästan lika mycket energi som vanligt nu men försöker ta det lite lugnare och äter lite mer
  • nåldyna

Jag är i vecka 25 nu. Varit till barnmorskan idag och kollat hb, tagit sf-mått och lyssnat på hjärtljud. Allt ser bra ut, har dock gått upp mer i vikt än jag vill då jag redan sedan innan är överviktig. Det bekymrar mig :( 
    Har sedan vecka 17-18 haft eländig foglossning, svårt att både gå och sitta och ligga. Nätterna är värst. Har köpt ett foglossningsbälte så det är ju lite mer uthärdligt med det :) 

• mliinn

Jag går in i vecka 25 imorgon och var hos barnmorskan igår och fick höra hjärtljud, tagit sf-mått m.m. Var skönt att få bekräftat att min mage var normalstor, detta då alla (även de jag aldrig träffat) påpekar att jag har jättestor mage för att vara i vecka 24. Jag fattar inte varför en gravid kvinna helt plötsligt blir allmän egendom och alla känner att de fritt kan kommentera ens kropp? Det börjar iaf gå på mina nerver nu:p

Svar på tråden BF sep-okt med första barnet