Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Och till er som har blödningar! Läkaren igår upprepade gång på gång (tills det tydligen fastnade i mitt huvud) att 83% av alla gravida som får blödningar får inte missfall, alltså bara 17% av de som får en blödning under graviditeten får missfall så det är nog vanligare än vi tror. Men jag vet att skulle jag börja blöda igen så lär jag hänga på luren till gyn eller åka till akuten ganska snabbt ändå för att få svar för usch så orolig man blir!
Och till er som har blödningar! Läkaren igår upprepade gång på gång (tills det tydligen fastnade i mitt huvud) att 83% av alla gravida som får blödningar får inte missfall, alltså bara 17% av de som får en blödning under graviditeten får missfall så det är nog vanligare än vi tror. Men jag vet att skulle jag börja blöda igen så lär jag hänga på luren till gyn eller åka till akuten ganska snabbt ändå för att få svar för usch så orolig man blir!
Hej!
Hoppas att det är okej att jag hoppar in :)
Jag går ini vecka 14 i morgon, och var på ultraljud i fredags. Så skönt att se att allt var som det skulle.
Känner ni någonting i magen? Sist hade jag moderkakan i framvägg och kände ingenting förrän vecka 20. Den här gången kände jag någonting första gången i vecka 12 men var osäker, nu är jag helt övertygad om att det är bebisen jag känner några gånger om dagen.
Det där med att känna livmodern... I vecka 14-15 med sonen var min livmoder nästan vid naveln och barnmorskan kände den jättetydligt. Igår när jag träffade gynläkaren bekräftade han att min livmoder slutar ungefär fem-tio cm under naveln i vecka 11+4. Det sägs dock att i de flesta graviditeter slutar livmodern vid naveln i vecka 20+0.
Jag har kunnat känna min sedan vecka 8 så visst kan man känna livmodern tidigt!
Hej alla!
Jag är 11+0 idag och det är mitt andra barn. Jag har startat en grupp på Facebook som heter BF Oktober Stockholm där ni som känner er träffade gärna får gå med :)
Varför ska du göra moderkaksprov? Nyfiken..
Är det någon mer än jag som känner som en stöt i magen när man sätter sig ner?
Skönt att veta vad?
Är det inte en risk också när man gör det?
Som en säkerhet bara, skönt att veta!