• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Mira14
    Damdis skrev 2015-03-27 20:36:18 följande:
    Åh va härligt! Skrattande Nackspalten för mig var 1,9 och får som sagt veta mer när resultat på blodprovet kommer tillbaks. Tog du också blodprov idag i samband med KUB? Fick du en inspelning av den lille med dig hem? Tänkte sätta på fredagsfilmen här nu Cool hehe
    För oss var nackspalten 1,76 och som jag förstod var det ingen fara under 3,0. Jag tog blodprov för några veckor sedan så vi fick svar på en gång och allt pekade på låg risk

Fick ni film? Vilken lyx, vi fick som sagt bara några suddiga bilder som vi sitter och vrider och vänder på
  • Flerattälska
    Mrspalsson skrev 2015-03-27 22:28:49 följande:

Som befarat.. Missfall, men allt såg bra ut ialf, ett till blodprov bara för att se att hormonerna går ner.. Vi har redan accepterat det och de känns helt okej. Vi är redo att försöka igen efter nästa mens:)

Åh så tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång. Men samtidigt skönt att veta att allt ser bra ut inför framtida försök.

Jag önskar er all lycka till i framtiden och hoppas att er önskan om ett litet pyre i familjen uppfylls inom kort .

Kram
  • Mrspalsson

Tack för omtanken!!:) önskar er desamma!!:) kram:)

Flerattälska skrev 2015-03-27 23:37:12 följande:

Åh så tråkigt att höra att det inte gick vägen denna gång. Men samtidigt skönt att veta att allt ser bra ut inför framtida försök.

Jag önskar er all lycka till i framtiden och hoppas att er önskan om ett litet pyre i familjen uppfylls inom kort .

Kram

• mammalovis
    Bullen11 skrev 2015-03-27 20:51:31 följande:
    Har trötthet under graviditeten koppling till trisomi??
    Nej, jag tror inte att trötthet har någon direkt koppling till trisomi utan till järnet, det är mer min egen oro att jag inte skulle ha turen att få ett tredje friskt barn. Det känns ju som att alla får missfall här, så man blir ju extra orolig när det känns som att man mår mycket sämre den här gången än de två tidigare graviditeterna, men det kan ju hänga ihop med att det är intensivt med 2 barn plus ett intensivt jobb också. Det var nog mer att jag läste en tråd häromdagen om ul och trisomier som satte fart på min oro. Nattetid kan ju tankarna börja snurra.

Hur min senaste kompis mådde under graviditeten vet jag inte, utan den jag tänker på är min kompis som fick barnet för drygt 20 år sedan, den var en väldigt udda graviditet, men jag tror inte de skulle missa både klumpfot, ryggmärgsbråck, vattenskalle och vad det nu ev mer var det barnet hade. Tekniken har ju gått rejält framåt.
  • mammalovis

Jag var tvungen till att läsa om tråden jag läst, men hon skrev bara om en diffus känsla om att något var fel, så inget om någon trötthet, så jag inte väcker oro hos någon i onödan.

• Karriärskvinna

Jag gjorde också KUB igår och hamnade i lågriskgruppen. Känns riktigt skönt, och riktigt skönt att se bäbisen leva runt därinne. Firade med att köpa ett par mammajeans - så sköna!

Nu vågar jag andas ut lite och börjar förstå att detta är på riktigt.

• Bullen11
    mammalovis skrev 2015-03-28 00:55:44 följande:

Jag var tvungen till att läsa om tråden jag läst, men hon skrev bara om en diffus känsla om att något var fel, så inget om någon trötthet, så jag inte väcker oro hos någon i onödan.

Okej, tyckte det lät konstigt och hade aldrig hört det tidigare så var därför jag undrade :) Tror absolut inte det är något konstigt att du mår sämre denna graviditet!
  • Bullen11
    Karriärskvinna skrev 2015-03-28 07:41:07 följande:

Jag gjorde också KUB igår och hamnade i lågriskgruppen. Känns riktigt skönt, och riktigt skönt att se bäbisen leva runt därinne. Firade med att köpa ett par mammajeans - så sköna!

Nu vågar jag andas ut lite och börjar förstå att detta är på riktigt.

Vad skönt! Passa på att njuta ordentligt nu :)
  • anna tuva

Vart hittar ni sköna mammajeans. Mjuka men ändå ganska så tajta? Helst ingen stor tjock mudd över magen.

• Karriärskvinna

Jag köpta typ treggings på hm för 199 kr. Jättesköna, fast (eller kanske just för att) de har mudd över magen.

anna tuva skrev 2015-03-28 12:36:15 följande:

Vart hittar ni sköna mammajeans. Mjuka men ändå ganska så tajta? Helst ingen stor tjock mudd över magen.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015