• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • sk0skav
    Marie14 skrev 2015-03-26 20:30:38 följande:
    Tack för uppmuntran!

vaginalt ultraljus och kub vet jag inte, men det är att kolla kromosomavvikelser, sannolikhet att det är avvikande alltså. Vet inte heller exakt vad det är.

Just idag har jag så himla mycket växtvärk, drar och sliter.
    Tänker att vecka 12 är tillväxtperiod, livmodern ska ju upp ur bäckenet nu....:)

Jaha okej. Min bm sa ju massa saker men hon pratade så fort så jag hann inte med :p

Ja precis. Nu går det fort, växer så det knakar :p
  • Zam96

Kub = kombinerat ultraljud blodprov

Vul = vaginalt ultraljud (tidigt ultraljud)

RUL = rutinmässiga ultraljudet

Tul = tillväxtultraljud

:)

Jag har beställt hem en doppler, kommer nog nästa vecka skulle jag tro. Jag har kunnat känna livmodern i fyra veckor nu (sedan vecka 8) så jag hoppas vi hottar hjärtljuden. Går in i vecka 13 på söndag och illamåendet är betydligt lättare nu. Tröttheten är dock en annan femma...

• MalynCazzandra

Nu har vi börjat berätta för familj. Är ju bara i vecka 10 än (9+5) men vi har berättat för mamma och för makens syster för det är de vi har träffat. Båda tycker att vi är lite galna som har barnen så tätt men vi tycker bara det ska bli mysigt och vi tror att de kommer ha nytta av det när de växer :) längtar tills vecka 12 kommer och går så man får berätta för alla, speciellt syskonen

Ska bli mysigt att strosa på barnmässan i Karlstad på lördag och träffa roligt folk och få lite gratissaker!

• svea74

Uff. Idag är en sån dag när inga kläder passar och jag fick ta på mig bylsigaste tröjan.

Vill inte säga nåt på jobbet så länge det bara går att dölja men...

Börjar bli tuffare nu när livmodern definitivt knuffat upp tarmsystemet nästan upp i halsen på mig :D

(V 14, 13+6)

• Bullen11

Gud vad ni skriver, men nu har jag läst ikapp! :)

Jag har också problem med kläder?. går in i v.12 i helgen och det blir bara svårare och svårare att dölja magen, byter kläder säkert 4 gånger varje morgon för att hitta något som inte avslöjar magen allt för mycket!! Har tid för KUB måndag 13/4, som tur är är det bara nästa vecka kvar med jobb och sedan påsklov (jobbar som lärare) så jag "slipper" ju dölja den sista veckan där innan det är dags ;) Efter KUB tror jag att jag måste berätta på jobbet för nu orkar jag inte dölja det längre...

• Rakkaani

Hej,

Om ett par veckor är det dags för vårat moderkaksprov.. erkänner att jag är lite nervös. Men har iaf moderkakan i framvägg så det underlättar ju..

Någon annan som ska göra det?

• DelikaTess86
    sk0skav skrev 2015-03-26 16:18:35 följande:

Är det någon mer än jag som INTE gjort ultraljud än utan väntar till då man "brukar" göra?

Känns som jag är ensam om det :p

Jag har inte heller gjort ultraljud och ska heller inte göra kub så vi är 2 :) 
    Förra graviditeten för några år sedan gjorde jag 2 vul 1 rul och 2 tul men denna gången känner jag mig otroligt lugn och det känns ju att jag växer... :)

Sen såklart så hade det varit väldigt mysigt och spännande att ändå få se bebis ändå... Men nu är det nästan bara 1 månad kvar till rul så det går nog fort hoppas jag :) :)
  • Silverguld
    sk0skav skrev 2015-03-26 16:18:35 följande:

Är det någon mer än jag som INTE gjort ultraljud än utan väntar till då man "brukar" göra?

Känns som jag är ensam om det :p

Samma här! I vecka 18 (vilket även är vecka 18 i kalendern) är det dags! Längtar så, men nu känns det inte så farligt långt kvar!
  • sk0skav
    Zam96 skrev 2015-03-26 23:53:43 följande:

Kub = kombinerat ultraljud blodprov

Vul = vaginalt ultraljud (tidigt ultraljud)

RUL = rutinmässiga ultraljudet

Tul = tillväxtultraljud

:)

Jag har beställt hem en doppler, kommer nog nästa vecka skulle jag tro. Jag har kunnat känna livmodern i fyra veckor nu (sedan vecka 8) så jag hoppas vi hottar hjärtljuden. Går in i vecka 13 på söndag och illamåendet är betydligt lättare nu. Tröttheten är dock en annan femma...

Tack för förklaringarna :) .

Vi har också köpt en doppler :) . Den kommer lagomt till vecka 14 :)
  • Damdis

Var på KUB idag, får svar inom ca en vecka då jag tog blodprov samtidigt som ultraljudet. Vilken mäktig grej, där låg den lille och sprattlade och sög på tummen å hade sig. Fick massa bilder och jag har läst att alla har en "nubb" i början, alltså både tjej och kille har en liten fjong där som för tjejer sen tillbakavecklas. MEN... ser inte detta väldigt... misstänksamt ut? :D är i 12+6. Någon som läst om "nub teorin"? Är fjongen vinklad uppåt ska det tydligen bli en pojke och rakt/nedåt en flicka. Vad tror ni? 

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015