Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Är i vecka 10 och ska på första ultraljudet idag! Känns så skönt att snart få se lilla pyret...
Är nån som har tips mot illamående??? Jag avlider snart!!:( hade jag haft ett jobb jag kunde sjukskriva mig på hade jag gjort det!!! Alla tips tas gladeligen emot!
Lillyros, lider med dig. Jag vet hur det är :/ Man får testa sig fram. Jag har testat allt från ingefära, till åksjukeband till Lergigan Comp. Det sistnämnda hjälper mig att behålla maten (även om jag kräks ibland ändå). För mig har det mer handlat om att genomlida då inget hjälper och då handlar det om hårda rutiner. Finns saker man klarar av att stoppa i sig, aldrig bli hungrig, äta små portioner. Äta innan man går upp/direkt när man går upp och innan man går och lägger sig. Drick mycket vätska. Mitt tips är att kontakta din barnmorska. Hon hjälper dig med tips och hon rekommenderade mig en sjukskrivning till slut.
Och sova! Det är det bästa som finns!
Idag går jag in i vecka 12 (11+0) och enligt 1177 så är det i slutet på den här veckan som missfallsrisken minskar.
Jag har funderat lite.
Varför säger man vecka 12 om det är 13? Var det för att man förr benämnde 12+0 som vecka 12?
Har även hört att det bara är en riktlinje, vilket då får mig att fundera på om man inte borde ha bättre koll idag med statistik och grejer? :)
Och om det bara är en riktlinje borde det ju finnas ett spann? 12-13? 10-13, 12-14?
Antingen är det hormoner, eller är det bara jag som person som vänder och vrider på saker :) Men har någon vänlig skäl bollat detta med sin barnmorska? ;)
Åh jag vet precis hur hemskt det är!
Du är inte ensam...men som dom andra skrev sömn!!! Vila!!! Och lergigan Comp..det hjälper inte helt men man får behålla maten bättre....
Jag kan inte heller äta något....fruktansvärt!
Men det blir bättre - om inte annat så när bebisen är ute och då är det värt allt illamående!
Men orättvist att vissa mår som prinsessor och andra som en påse skit...
Är nån som har tips mot illamående??? Jag avlider snart!!:( hade jag haft ett jobb jag kunde sjukskriva mig på hade jag gjort det!!! Alla tips tas gladeligen emot!
Är det någon mer än jag som INTE gjort ultraljud än utan väntar till då man "brukar" göra?
Känns som jag är ensam om det :p
Är det någon mer än jag som INTE gjort ultraljud än utan väntar till då man "brukar" göra?
Känns som jag är ensam om det :p
Idag går jag in i vecka 12 (11+0) och enligt 1177 så är det i slutet på den här veckan som missfallsrisken minskar.
Jag har funderat lite.
Varför säger man vecka 12 om det är 13? Var det för att man förr benämnde 12+0 som vecka 12?
Har även hört att det bara är en riktlinje, vilket då får mig att fundera på om man inte borde ha bättre koll idag med statistik och grejer? :)
Och om det bara är en riktlinje borde det ju finnas ett spann? 12-13? 10-13, 12-14?
Antingen är det hormoner, eller är det bara jag som person som vänder och vrider på saker :) Men har någon vänlig skäl bollat detta med sin barnmorska? ;)