• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • sk0skav
    sk0skav skrev 2015-03-31 17:39:24 följande:

Var det någon som var från Göteborg, runt 20-35år och är gravid med första barnet? Tänkte om någon skulle tycka det vore kul att ses på stan för en fika :)

Jag har inga i min vänkrets som är gravida. Den närmsta med "nyfödd" är svägerskan men hennes son är snart 1 år :p

Jag själv blir 26 i juli och min sambo 29 i augusti.
  • kallemaja

Åh nej vad tråkigt att höra! Räknas det som ett sent missfall då :( jätteledsen för er skull!

Marie14 skrev 2015-03-31 17:22:37 följande:

Jag lämnar gruppen.

Fick missfall nummer 2.

Känner mig ändå trots allt hoppfull inför nästa graviditet.

Allt gott till er!

• mammalovis

Jag lämnar gruppen.

Fick missfall nummer 2.

Allt gott till er!

Usch, vad tråkigt. Skönt att du ändå redan kan hysa hopp inför framtiden. Ta väl hand om er!
  • mammalovis
    Annapanna2 skrev 2015-03-31 17:20:47 följande:
    Jag tycker också allt känns torrt.. Aldrig varit så mycket för sås och så men nu måste jag ha! Så svårt att laga mat när man inte är sugen på nånting... Och det blir nästan värre av att se maten tillagas. Suck alltså!
    Ja, det blev till att ta ett glas blåbärssoppa för att hålla magen i schack tills maten var lagad och en halv bit lax, lite ris och grönsaker gick ner. Det är skit att känna att man ständigt äter för dåligt, men vad sjuttan ska man äta? Innan var jag sugen på kålrot, men det finns ju inte hemma. Sambon är iväg på innebandy och jag orkar inte släpa med båda barnen så här sent en vända till.

I vanliga fall har jag turen att sambon lagar nästan all mat, men just nu är jag inte speciellt tacksam då nästan inget är gott, utan jag får peta i mig för sakens skull.
  • mammalovis
    sk0skav skrev 2015-03-31 17:27:59 följande:
    Åh vad tråkigt att aldrig äta ordentligt.

Jag är vikarie på förskola så ibland går jag hemma längre perioder och ibland jobbar jag längre perioder. Just nu är jag hemma. Och hade inte sambons dotter varit hos oss så hade jag nog sovit hela dagarna.

Vi bor lagomt, men måste hitta större inom ett år iallafall. Hade tänkt köpa bostadsrätt men så blev vi gravida och får prioritera om lite med större hyresrätt ett tag.

Hyr ni lägenhet eller äger ni den? Kanske kan skaffa en lite större lägenhet tills ni har tid, ekonomi och ork för att titta och skaffa hus.
    Vi hyr en trea på andra våningen på 75 kvm. Då har vi två heltidsboende småbarn och en 10-åring varannan helg. 10-åringen och 4-åringen delar rum och lillan på 21 månader sover i vårt sovrum. Dock har jag ett gäng kartonger som står sedan en tidigare panikflytt när min äldsta tös var 1,5 år. Tyvärr kommer aldrig röjarlusten, utan de står där de står. Nu måste jag som första steg ta tag i det, men problemet är ju bara totalbristen på ork. Ingen av oss trivs med att ha det så här, men å andra sidan är det mestadels jag som står för dammsugningen, handling, tvätt av barnens kläder, så det blir inte så mycket ledig tid med ork över ens innan graviditeten. Just nu undrar jag om vi har varit helgalna som gett oss in på ett barn till. Man glömmer ju bort den där eländiga tröttheten.

Vi har väl tänkt på att flytta till en större lägenhet också, men större lägenheter med hiss och gärna lite trädgård som vi har idag är en raritet. En större trea/fyra går på 7400, så det är drygt 2000 mer än idag och då pratar vi ändå om en mindre stad ... Men jag får väl ringa runt på torsdag då vi är hemma hela dagen.
  • Fru Hermelin
    mammalovis skrev 2015-03-31 17:19:05 följande:

Vad äter ni i påsk?

I vanliga fall brukar jag äta ägghalvor med räkor, lax, jansson, kanske någon bit sill, kex med Brieost samt physalis, vindruvor, kiwi, tomater och carambole. Jag antar att vi får göra en omelett med stuvning i år, krustader är i och för sig gott när någon annan gör dem ...

Det känns som det blir en tråkig påsk ...

Första graviditeten åt jag nog som vanligt vid påsk, då jag plussade i maj och fuskade nog lite vid jul, födde den 27. Den andra fuskade jag nog lite vid jul och påsk tror jag, men då var jag längre gången, födde i juni. Det var nog en skiva lax per gång och någon skiva Brie. I år känns det mer nojigt, då jag inte passerat kub än.

Jag kommer äta hyfsat som vanligt. Varför måste du göra omelett med stuvning (det lät inte som att du gillade det särskilt)?

Jag kommer nog äta ungefär som det du räknade upp. Ägghalvor med rom, ev någon bit sill, några goda hårdostar, lax men tillagad, Janssons, frukt, grönsaker. Jag kollar Livsmedelsverkets råd och skippar bara sånt de avråder ifrån. Annars äter jag precis som vanligt.
  • Silverguld
    mammalovis skrev 2015-03-31 17:19:05 följande:

Vad äter ni i påsk?

I vanliga fall brukar jag äta ägghalvor med räkor, lax, jansson, kanske någon bit sill, kex med Brieost samt physalis, vindruvor, kiwi, tomater och carambole. Jag antar att vi får göra en omelett med stuvning i år, krustader är i och för sig gott när någon annan gör dem ...

Det känns som det blir en tråkig påsk ...

Första graviditeten åt jag nog som vanligt vid påsk, då jag plussade i maj och fuskade nog lite vid jul, födde den 27. Den andra fuskade jag nog lite vid jul och påsk tror jag, men då var jag längre gången, födde i juni. Det var nog en skiva lax per gång och någon skiva Brie. I år känns det mer nojigt, då jag inte passerat kub än.

Det enda jag hoppar som jag brukar äta är ostarna och den kallrökta laxen. Den varmrökta laxen köper vi färsk från rökeriet i trakten så den tänker jag äta en bit av även detta år. Inte så mycket problem med påskmaten för min del alltså :)
  • Tramses

Idag ska jag få på mitt sista vul för att se så att cystorna har börjat försvinna ordentligt.

Samtidigt får jag ju se bebisen.

De andra gångerna har jag sett fram emot de här kollerna, men den här gången är jag riktigt orolig. Har ont i magen sedan igår och tankarna har farit runt om att den lille/lilla inte lever längre. Kanske är för att jag närmar mig de magiska 12.

10+5 idag enligt kalendern, men 11+0 enligt de senaste vulen.

Ser allt bra ut idag har jag lovat mig skälv att börja njuta och släppa oron lite.

• Tramses

Jag lämnar gruppen.

Fick missfall nummer 2.

Allt gott till er!

Det var verkligen tråkigt!

Lider med er och tänker på er.

Håller tummarna att ni snart blir gravida igen och att det går bättre då.

Ta hand om varandra ??
  • Bgk15
    sk0skav skrev 2015-03-31 17:39:24 följande:

Var det någon som var från Göteborg, runt 20-35år och är gravid med första barnet? Tänkte om någon skulle tycka det vore kul att ses på stan för en fika :)

Jag har inga i min vänkrets som är gravida. Den närmsta med "nyfödd" är svägerskan men hennes son är snart 1 år :p

Jag bor i Göteborg, är 22 och fyller 23 i juni. Väntar första barnet och känner precis som du att de hade varit kul och träffa någon annan gravid. Har också bara vänner med äldre barn eller inga alls. Vart i Göteborg bor du? ????
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015