• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • garin
    Mira14 skrev 2015-09-23 19:13:15 följande:

Vi är beräknade 4/10 och jag har också en känsla av att han kommer tidigare och jag hoppas verkligen det stämmer för nu börjar jag tröttna på att vara gravid. När jag går på toa känns det som att jag ska föda.. haha. Så säger barnmorskan att han inte är fixerad i morgon blir jag tokig

Vill bara säga att alla bebisar fixerar sig inte, behöver inte betyda så mkt. Med min första son var jag hos bm 2 dagar innan bf och då var han inte fixerad. 2 dagar senare kom han ut ändå, på bf
  • Zchimla
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-09-23 17:59:53 följande:

Jag har bf 30/10 så du är inte ensam! ;)

Skönt att höra

Jag är 35 och detta är vårt andra barn. Har en flicka som blir 3 i december. Vi bor i norra skåne.

Jag har haft lite besvär med lågt sittande moderkaka i framvägg som orsakat lättare blödningar. Åkt in till förlossningen vid ett par tillfällen, så nu hittar vi dit iaf. Ska på läkarbesök den 28 för kontroll och planering.
  • FrökenPD
    Mira14 skrev 2015-09-23 19:13:15 följande:

Vi är beräknade 4/10 och jag har också en känsla av att han kommer tidigare och jag hoppas verkligen det stämmer för nu börjar jag tröttna på att vara gravid. När jag går på toa känns det som att jag ska föda.. haha. Så säger barnmorskan att han inte är fixerad i morgon blir jag tokig

Och här har bebis varit fixerad i 3 veckor. Nu är det ju liksom ok att komma tycker jag för lilla fröken. Bf 8/10
  • Mira14
    garin skrev 2015-09-23 20:32:33 följande:
    Vill bara säga att alla bebisar fixerar sig inte, behöver inte betyda så mkt. Med min första son var jag hos bm 2 dagar innan bf och då var han inte fixerad. 2 dagar senare kom han ut ändå, på bf
    Skönt att höra :)
  • Iowhannah
    Mira14 skrev 2015-09-24 00:13:21 följande:

Skönt att höra :)

Berätta gärna hur det gick hos BM :)

Här har bebis varit fixerad sedan v 34. Jag kan verkligen påstå att jag kände när den fixerade sig! Det högg och ilade som satan!
  • Damdis
    garin skrev 2015-09-23 20:32:33 följande:
    Jag är i vecka 39 nu och herrn är fortfarande ruckbar, det jag fick höra av bm var att lägga mig ner om vattnet går, för säkerhetsskull, var det något du också fick uppleva? Han ligger inte högt upp eller så 
  • Saahaaraa88

Heh! Jag är 27 år och väntar mitt första barn, BF 10/10, men får gärna komma tidigare då man börjat "tröttna" lite på att vara gravid nu. Vet ni andra som fött barn innan om det är vanligt att man "går över tiden" när det är första barnet?

Förresten finns det fler mammor som bor i Göteborgsområdet kanske ?????

• Simone

Var hos bm igår på en vanlig kontroll. Hon upptäckte äggvita i urinen samt att jag hade högt blodtryck (har haft väldigt lågt annars och ingen äggvita alls) hon började prata om havandeskapsförgiftning och kände hur jag fick panik. Har en sån jäkla otrevlig barnmorska så att försöka prata med henne är omöjligt, va så frustrerad och arg på henne så kommer tyvärr inte ihåg vad värdena låg på.... Hon avslutade besöket med att säga "om du nu är så orolig så får du väl ringa förlossningen"

Känns som att jag har alla symtom också... Huvudvärk har jag fått dom senaste två veckorna (inte haft det under hela graviditeten) ont på höger sida har jag konstant, nu vet jag inte om det är för att lilltjejen ligger och sparkar mycket där eller om det är något annat, har gått upp ganska mycket i vikt dom senaste två veckorna, har även börjat må lite illa.

Så min fråga är, har någon av er haft det? Om jag nu skulle ha det är det någon som vet vad dom gör då? Är ju i v 38 nu

• FrökenPD
    Saahaaraa88 skrev 2015-09-24 11:47:57 följande:

Heh! Jag är 27 år och väntar mitt första barn, BF 10/10, men får gärna komma tidigare då man börjat "tröttna" lite på att vara gravid nu. Vet ni andra som fött barn innan om det är vanligt att man "går över tiden" när det är första barnet?

Förresten finns det fler mammor som bor i Göteborgsområdet kanske ?????

Vad man oftast hör är ju att man som förstagångsföderska vanligtvis går över och det stämmer på de flesta jag känner. Jag slapp dock det då min första kom 3 dagar före bf. Även min syster fick sin första innan bf så jag et ju att det inte alls är så att man går över med första även om jag hade ställt in mig på det för att det könns bättre.
  • FrökenPD
    Simone skrev 2015-09-24 11:48:23 följande:

Var hos bm igår på en vanlig kontroll. Hon upptäckte äggvita i urinen samt att jag hade högt blodtryck (har haft väldigt lågt annars och ingen äggvita alls) hon började prata om havandeskapsförgiftning och kände hur jag fick panik. Har en sån jäkla otrevlig barnmorska så att försöka prata med henne är omöjligt, va så frustrerad och arg på henne så kommer tyvärr inte ihåg vad värdena låg på.... Hon avslutade besöket med att säga "om du nu är så orolig så får du väl ringa förlossningen"

Känns som att jag har alla symtom också... Huvudvärk har jag fått dom senaste två veckorna (inte haft det under hela graviditeten) ont på höger sida har jag konstant, nu vet jag inte om det är för att lilltjejen ligger och sparkar mycket där eller om det är något annat, har gått upp ganska mycket i vikt dom senaste två veckorna, har även börjat må lite illa.

Så min fråga är, har någon av er haft det? Om jag nu skulle ha det är det någon som vet vad dom gör då? Är ju i v 38 nu

Jag har tyvärr ingen aning. Tycker din bm borde gett dig mer info. Ring förlossningen, de kanske kan ge de svar du söker :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015