Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Äntligen oktober !
Och efter att ha legat dunderförkyld i en vecka(!) börjar jag äntligen komma på fötter igen (för övrigt, kanonförkyld och höggravid - inte schysst!)
Just varit hos bm, med kanonvärden visar det sig! Blodtrycket hade gått upp från lågt till normalt (120/80), SF-måttet låg mitt på medelkurvan på 35 cm, Hb låg på 131(!) efter att ha legat på ca 115 hela graviditeten, hjärtljuden var bra. Nästan lite chockad allt allt var SÅ bra, såhär i slutet. Att det liksom "rättat till sig" av sig självt. Tar bara samma "Apoteket Gravid"-tablett som jag gjort hela tiden, inget annat. Det enda var att blodsockret var lite lågt, så jag måste komma ihåg att äta minst varannan timme.
Hur har ni andra det? Någon mer som fått förbättrade/förändrade/ökade värden såhär i slutet?
Däremot frågade jag, eftersom han låg med huvudet ner men var rörlig, om det här rådet att lägga sig och ringa ambulans vid vattenavgifterna. "Nää, det rådet har vi slutat med sen länge" sa båda barnmorskorna (hade en bm från förlossningen där också). Är i v 37+1 nu och det var verkligen inga konstigheter att han är rörlig fortfarande sa de, särskilt som omföderska. Lustigt att det är så olika mellan olika landsting!
Haha, vattenAVGÅNG givetvis, inte "vattenavgifterna". Jäkla autokorrekt! :)
Ni som fött barn tidigare: hur lång tid innan förlossning började kroppen tömma tarmen? I går gjorde jag nummer 2 tre gånger och i dag har jag redan gått två gånger (sedan halv elva. Alltså på mindre än fyra timmar). Jag är inte direkt lös eller så, men jag måste verkligen springa till toan när det väl börjar kännas :/
Ni som fött barn tidigare: hur lång tid innan förlossning började kroppen tömma tarmen? I går gjorde jag nummer 2 tre gånger och i dag har jag redan gått två gånger (sedan halv elva. Alltså på mindre än fyra timmar). Jag är inte direkt lös eller så, men jag måste verkligen springa till toan när det väl börjar kännas :/
Spännande att det är så nära ändå! Själv har jag bf nästa fredag.
Hade inga känningar heller med första så var också helt övertygad om att jag skulle gå över, också just med en vecka. Vet inte varför. Hur som helst kom sonen på bf iaf så när det började hända grejer gick det jäkligt snabbt! ;)
Haha gott med lite hembakat sen! Själv jobbar jag veckan ut och kommer inte hinna påbörja nåt projekt förrän på tisdag, om jag nu ens går såpass "långt" ;)
Spännande att det är så nära ändå! Själv har jag bf nästa fredag.
Hade inga känningar heller med första så var också helt övertygad om att jag skulle gå över, också just med en vecka. Vet inte varför. Hur som helst kom sonen på bf iaf så när det började hända grejer gick det jäkligt snabbt! ;)
Haha gott med lite hembakat sen! Själv jobbar jag veckan ut och kommer inte hinna påbörja nåt projekt förrän på tisdag, om jag nu ens går såpass "långt" ;)
Hm, tror nåt har hänt... Var ju hos bm tidigare idag och då var han rörlig. Hade mkt sammandragningar då och plötsligt så ont i ländryggen att jag knappt klarade att ligga på britsen när hon skulle undersöka mig. Tänkte inte mer på det, har fortsatt ha mkt sammandragningar under hela dagen, men jag har ju varit uppe och rört mig för första gången på en vecka så det är väl inget konstigt.
Men så satt jag på toaletten för ett par timmar sen och tömde tarmen (ursäkta intima detaljer nu) och i samband med det liksom "swoschade det till" i toaletten och det kändes som om nåt liksom kom ut/åkte ner. Var tvungen att kolla om vattnet gick, för det kändes inte som kiss och det vore konstigt om nåt kom från ändtarmen. Såg dock inget som liknade varken vatten eller slem, och det droppade inget så jag tänkte att det inte var nåt. MEN när jag reste mig var det liksom som om något låg och tryckte mot ändtarmen/ner mellan benen. Och det har liksom suttit i sen dess! Som om han plötsligt bara trillar ner. Väldigt obekvämt att gå, sätta mig, sitta på hårda stolar. Fortsatt mycket sammandragningar, men inget som gör ont.
Funderar på att ringa förlossningen och höra vad de säger. Vad tror ni? Någon som upplevt nåt liknande?
Jag har inte tömt mig med nån av de två äldre barnen så det är inte säkert att man gör det, den här gången har jag dock skrivit i mitt förlossningsbrev att jag vill ha lavemang för det är inte så kul att ligga där och känna att man bajsar på sig.. Förra gången kände jag att jag gjorde det och kände mig så förnedrad att jag bad mannen lämna rummet, vilket ledde till att han missade när han kom ut. Så den här gången vill jag ha lavemang så jag slipper kasta ut mannen ;)