• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Ccvd
    Mira14 skrev 2015-09-30 16:56:24 följande:

Vad tråkigt att gå över.. Men välkommen hit :) Har du fått datum för igångsättning? Jag har BF på söndag och besök hos BM nästa onsdag så har han inte kommit då får jag datum för igångsättning. Det känns trist. Jag vill bara att han ska komma nu, allra helst idag så det blir ett septemberbarn :)

Har mått alldeles tip top till jag slutade arbeta för 1,5 vecka sedan. Nu är jag sååå trött, får halsbränna och illamående ibland och tror jag fått foglossning mellan benen?! Just nu tycker jag mest synd om mig själv, haha!

Tack :)!

Nä var hos bm sista gången idag och ska ev till specialmödravård på fredag för att diskutera igångsättning, så hoppas det blir början på nästa vecka då ja gått +14 på måndag.

Åh ja ville också idag eller helst igår för idag fyllde min systerdotter år så hade ju varit roligare med egna födelsedagar. Men snart är dagen till ändå och hoppas mer på första oktober , är ju ett bra datum :p .

Nä vad trist att må dåligt , men du får gotta dig med att du mått bra resten av graviditeten även om slutet skulle underlätta utan illamående, halsbränna osv.

Haha, gör det ont mellan benen ? För iallafall på mig har ja känt att det gör lite ont på blygdbenet ja där bm mäter , känns som träningsvärk ?! : p
  • kaksinmutyksin
    Zero skrev 2015-09-30 20:10:25 följande:

Hej! Är de någon med högt blodtryck?! Jag har 135/85 och idag har jag haft huvudvärk från och till, någon som varit med om detta? Var hos BM och inget protein i urinen iaf, men huvudvärken släpper inte :-/ När blir de så allvarligt att man måste ringa FL? Är ju en sån som inte vill ringa i onödan..Har BF 16 okt..

Har också haft högt blodtryck aning högre än du (men kommer ej ihåg exakt hur mycket) och med huvudvärk och jag fick rådet att om man får ont i typ mellangärdet eller precis under brösten så ska man åka in och om man känner sig yr också. Barnmorska tycker inte att det är allvarligt om man inte har protein i urinen men att dem vill hålla koll på blodtrycket.
  • kaksinmutyksin

Har ni som har bf nära eller gått över tiden blivit mera stressade och hormonfyllda? Jag är jätte stressad och arg har jag märkt! Vissa dagar eller nätter får jag ångest och känner att jag orkar inte en dag till! :(

• SmultronSöt

Hejsan :) här har ni en oktobermamma som visade sig bli en septembemamma istället! Bf 8/10 men idag kom en tös till världen efter lite mer än 2 dygn av värkarbete men endast 3h och 20min inne på förlossningen. Så skönt att slippa gå över tiden :) lycka till med era små <3

• Iowhannah
    SmultronSöt skrev 2015-09-30 23:02:13 följande:

Hejsan :) här har ni en oktobermamma som visade sig bli en septembemamma istället! Bf 8/10 men idag kom en tös till världen efter lite mer än 2 dygn av värkarbete men endast 3h och 20min inne på förlossningen. Så skönt att slippa gå över tiden :) lycka till med era små <3

Åh, grattis! Hoppas vi är fler som poppar snart!
  • mammalovis
    SmultronSöt skrev 2015-09-30 23:02:13 följande:
    Grattis till tösen! Skönt att din väntan är över, men det lät som ett jobbigt värkarbete med över 2 dygn. Jag är ju bortskämd med att det går på 15 timmar eller 1,5 ... Återstår att se hur det blir den här gången.

Snart är ju oktoberbebisarnas månad här!
  • SmultronSöt
    Iowhannah skrev 2015-09-30 23:12:58 följande:

Åh, grattis! Hoppas vi är fler som poppar snart!

Tack! :)
    mammalovis skrev 2015-09-30 23:22:43 följande:

Grattis till tösen! Skönt att din väntan är över, men det lät som ett jobbigt värkarbete med över 2 dygn. Jag är ju bortskämd med att det går på 15 timmar eller 1,5 ... Återstår att se hur det blir den här gången.

Snart är ju oktoberbebisarnas månad här!

Ja det var lite segt. Men startade väldigt smygande.... Min förstfödde tog "bara" 24h. ;)
  • Mijjan
    kaksinmutyksin skrev 2015-09-30 22:58:51 följande:

Har ni som har bf nära eller gått över tiden blivit mera stressade och hormonfyllda? Jag är jätte stressad och arg har jag märkt! Vissa dagar eller nätter får jag ångest och känner att jag orkar inte en dag till! :(

Båda delarna samtidigt! Jag är lugnare i mig själv troligen för jag är ganska klar nu och hade väldigt många projekt att hinna i slutet. Dock när jag tänker på bebisen som inte vill ut blir jag sur och grinig. Jobbigt att tänka att varje dag är den sista och sen vakna upp till en ny dag ändå :-P
  • emeloi

Imorgon är det bf! Absolut inga känningar dock, så gissar på att jag går över iallafall en vecka, men den kommer ju när den är klar och jag fördriver tiden med att baka. Har fått äta jättemycket grönsaker och grejer från frysen sista veckorna för att få plats med alla bullar och allt bröd. :-P

• garin
    emeloi skrev 2015-10-01 08:39:42 följande:

Imorgon är det bf! Absolut inga känningar dock, så gissar på att jag går över iallafall en vecka, men den kommer ju när den är klar och jag fördriver tiden med att baka. Har fått äta jättemycket grönsaker och grejer från frysen sista veckorna för att få plats med alla bullar och allt bröd. :-P

Spännande att det är så nära ändå! Själv har jag bf nästa fredag.
    Hade inga känningar heller med första så var också helt övertygad om att jag skulle gå över, också just med en vecka. Vet inte varför. Hur som helst kom sonen på bf iaf så när det började hända grejer gick det jäkligt snabbt! ;)
    Haha gott med lite hembakat sen! Själv jobbar jag veckan ut och kommer inte hinna påbörja nåt projekt förrän på tisdag, om jag nu ens går såpass "långt" ;)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015