• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Ccvd

Hej ! Här är en till gravid som hade bf 21/9 men nu blir det ju med säkerhet en oktoberbebis istället .

Första barnet

• Mira14
    Ccvd skrev 2015-09-30 15:33:14 följande:

Hej ! Här är en till gravid som hade bf 21/9 men nu blir det ju med säkerhet en oktoberbebis istället .

Första barnet

Vad tråkigt att gå över.. Men välkommen hit :) Har du fått datum för igångsättning? Jag har BF på söndag och besök hos BM nästa onsdag så har han inte kommit då får jag datum för igångsättning. Det känns trist. Jag vill bara att han ska komma nu, allra helst idag så det blir ett septemberbarn :)

Har mått alldeles tip top till jag slutade arbeta för 1,5 vecka sedan. Nu är jag sååå trött, får halsbränna och illamående ibland och tror jag fått foglossning mellan benen?! Just nu tycker jag mest synd om mig själv, haha!
  • MyRoundabout

BF 5/10 och besök hos BM idag. Högt och rörligt löd domen, så BM trodde inte att det skulle hända något än på ett tag. Sååå, ställer in mig på igångsättning den 20e istället. Jippie. 

• Elesif

Hej!

Är det fler än jag som låter som man hamnat i målbrottet? Jag frågade min bm om det skulle sluta sen när bebisen kommer för det har jag läst, eftersom det troligtvis beror på irriterade slemhinnor (mitt tandkött och min näsa blöder jämt). Hon skrattade och sa "Ja det får man hoppas!" Låter inte så himla betryggande och jag är trött på att folk frågar om jag är sjuk hela tiden.

Hoppas det är bra med alla! Glad

• Zero

Hej! Är de någon med högt blodtryck?! Jag har 135/85 och idag har jag haft huvudvärk från och till, någon som varit med om detta? Var hos BM och inget protein i urinen iaf, men huvudvärken släpper inte :-/ När blir de så allvarligt att man måste ringa FL? Är ju en sån som inte vill ringa i onödan..Har BF 16 okt..

• Simone
    Zero skrev 2015-09-30 20:10:25 följande:

Hej! Är de någon med högt blodtryck?! Jag har 135/85 och idag har jag haft huvudvärk från och till, någon som varit med om detta? Var hos BM och inget protein i urinen iaf, men huvudvärken släpper inte :-/ När blir de så allvarligt att man måste ringa FL? Är ju en sån som inte vill ringa i onödan..Har BF 16 okt..

Jag har högt blodtryck och jätte jobbig huvudvärk som aldrig ger sig trots alvedon... Va hos bm idag och hon såg att jag hade protein i urinet så blev skickad till förlossningen för att kolla till bebisen samt ta blodprov. Alla tester visade jättebra! Fick till svar att man kan få högt blodtryck i slutet, även huvudvärk utan att det behöver vara något farligt. Men dom sa att om man känner sig det minsta osäker eller om huvudvärken verkligen blir hemsk så är det bättre att ringa en gång extra. :)
  • Zchimla

Jag har fått komma hem idag. Återbesök om 2 veckor för koll om moderkakans och bebisen placering. Den lilla rackaren ligger i tvärläge och pga att moderkakan är i framvägg så kan de inte göra vändningsförsök.

Även jag har fått order om att vid vattenavgång lägga mig ner och ringa ambulans.

• Damdis
    Zero skrev 2015-09-30 20:10:25 följande:

Har också 135/85 men ingen huvudvärk. Ingen protein heller och hoppas det förblir så. Försök att vila mycket om du kan, jobbar du fortfarande? Förhoppningsvis är ditt blodtryck lägre när du är hemma än hos bm. Kanske kan du få låna hem en mätare och se om det är bättre? Det fick jag göra och det har då varit lägre vilket gjort att jag inte stressar upp mig och gör en stor grej av mätningarna hos henne... är vanligt med högre blodtryck mot slutet men såklart viktigt att se så det inte sticker iväg.
  • Zero
    Simone skrev 2015-09-30 20:36:34 följande:
    Jag har högt blodtryck och jätte jobbig huvudvärk som aldrig ger sig trots alvedon... Va hos bm idag och hon såg att jag hade protein i urinet så blev skickad till förlossningen för att kolla till bebisen samt ta blodprov. Alla tester visade jättebra! Fick till svar att man kan få högt blodtryck i slutet, även huvudvärk utan att det behöver vara något farligt. Men dom sa att om man känner sig det minsta osäker eller om huvudvärken verkligen blir hemsk så är det bättre att ringa en gång extra. :)
    Skönt att höra! Får avvakta och se helt enkelt
  • Zero
    Damdis skrev 2015-09-30 21:18:51 följande:
    Har också 135/85 men ingen huvudvärk. Ingen protein heller och hoppas det förblir så. Försök att vila mycket om du kan, jobbar du fortfarande? Förhoppningsvis är ditt blodtryck lägre när du är hemma än hos bm. Kanske kan du få låna hem en mätare och se om det är bättre? Det fick jag göra och det har då varit lägre vilket gjort att jag inte stressar upp mig och gör en stor grej av mätningarna hos henne... är vanligt med högre blodtryck mot slutet men såklart viktigt att se så det inte sticker iväg.
    Nä arbetar inte, fick beviljad gravidpenning så gick hem i samband med semestern.. Försöker vila så mycket de går men de är klart man funderar på blodtrycket och huvudvärken.. :-/ Får hoppas bebis dyker upp innan havandeskapsförgiftningen helt enkelt
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015