• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Glader90

Ja har bf om 2 dagar övervänt ???????? haha har inte sovit så bra i natt tror jag haft förvärkar. .ont i magen och ryggen och mådde illa. Just nu känner ja inte så mycket små ont i ryggen

• Damdis

Jag har både igår och idag känt sånt jäkla tryck där nere samtidigt som det gör djävulskt ont!! Han ligger liksom och trycker sig ner så det strålar av smärta (den smärtan man kan ha när de fixerar sig). Igår när jag satt i bilen trodde jag att jag helt hade missat värkarna och att han var påväg ut då jag fick lyfta mig från sätet och bara flåsa mig igenom det, men nej... ingen bebis. Då undrar jag hur fasiken jag ska klara av smärtan när han väl ska ut haha :( 

• Iowhannah
    Damdis skrev 2015-10-01 10:42:59 följande:

Jag har både igår och idag känt sånt jäkla tryck där nere samtidigt som det gör djävulskt ont!! Han ligger liksom och trycker sig ner så det strålar av smärta (den smärtan man kan ha när de fixerar sig). Igår när jag satt i bilen trodde jag att jag helt hade missat värkarna och att han var påväg ut då jag fick lyfta mig från sätet och bara flåsa mig igenom det, men nej... ingen bebis. Då undrar jag hur fasiken jag ska klara av smärtan när han väl ska ut haha :( 

Det där har jag med, nästan varje dag nu. Men inte fasen kommer det nån bebis! Bestäm sig nån gång! Jag tror man klarar det bättre när det väl är dags, då vet man iaf att man får lön för mödan :)
  • kaksinmutyksin
    SmultronSöt skrev 2015-09-30 23:02:13 följande:

Hejsan :) här har ni en oktobermamma som visade sig bli en septembemamma istället! Bf 8/10 men idag kom en tös till världen efter lite mer än 2 dygn av värkarbete men endast 3h och 20min inne på förlossningen. Så skönt att slippa gå över tiden :) lycka till med era små <3

va härligt! Grattis!!
  • Damdis
    Iowhannah skrev 2015-10-01 10:50:42 följande:
    Det där har jag med, nästan varje dag nu. Men inte fasen kommer det nån bebis! Bestäm sig nån gång! Jag tror man klarar det bättre när det väl är dags, då vet man iaf att man får lön för mödan :)
    Haha eller hur! Ja jag hoppas det! :) har bf imorgon men tror inte det blir så alls. Har en bekant som hade bf med sitt första bara någon dag eller två efter mig och hon fick igår, mitt humör är nu inte på topp :D
  • Bf29okt

Hejsan :) här har ni en oktobermamma som visade sig bli en septembemamma istället! Bf 8/10 men idag kom en tös till världen efter lite mer än 2 dygn av värkarbete men endast 3h och 20min inne på förlossningen. Så skönt att slippa gå över tiden :) lycka till med era små <3

Grattis!
  • Fru Hermelin

Grattis!! Vad härligt att det gick så snabbt när ni väl kom in. Då hade kroppen arbetat på bra hemma låter det som
  • Fru Hermelin

Äntligen oktober !
    Och efter att ha legat dunderförkyld i en vecka(!) börjar jag äntligen komma på fötter igen (för övrigt, kanonförkyld och höggravid - inte schysst!)

Just varit hos bm, med kanonvärden visar det sig! Blodtrycket hade gått upp från lågt till normalt (120/80), SF-måttet låg mitt på medelkurvan på 35 cm, Hb låg på 131(!) efter att ha legat på ca 115 hela graviditeten, hjärtljuden var bra. Nästan lite chockad allt allt var SÅ bra, såhär i slutet. Att det liksom "rättat till sig" av sig självt. Tar bara samma "Apoteket Gravid"-tablett som jag gjort hela tiden, inget annat. Det enda var att blodsockret var lite lågt, så jag måste komma ihåg att äta minst varannan timme.

Hur har ni andra det? Någon mer som fått förbättrade/förändrade/ökade värden såhär i slutet?

Däremot frågade jag, eftersom han låg med huvudet ner men var rörlig, om det här rådet att lägga sig och ringa ambulans vid vattenavgifterna. "Nää, det rådet har vi slutat med sen länge" sa båda barnmorskorna (hade en bm från förlossningen där också). Är i v 37+1 nu och det var verkligen inga konstigheter att han är rörlig fortfarande sa de, särskilt som omföderska. Lustigt att det är så olika mellan olika landsting!

• garin
    Fru Hermelin skrev 2015-10-01 12:09:14 följande:

Haha, vattenAVGÅNG givetvis, inte "vattenavgifterna". Jäkla autokorrekt! :)

Hahahaha!!! Blir riktigt kul ibland
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015