Oktoberbebisar 2015
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Tråd för oss med BF i oktober!
Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.
Stadigt!
Nora är en liten klängis, hon vill bara bli buren eller sitta i knät. Gåstol och gunga går bra korta stunder och vagnen funkar bra. Men eftersom hon aldrig vill ligga ner tränas inte motoriken särskilt mycket tyvärr.
Ikväll var det en tjej som helt plötsligt satt själv. Roligt tyckte hon det var också, gapskratta hela tiden! Man blir ju stolt när de lär sig något nytt :) hur går det för era barn, har de lärt sig sitta ännu?
Däremot har hon haft ett genombrott när det gäller "främlingar". Båda hennes farmödrar har hälsat på den här veckan och hållt i henne utan att hon blivit ledsen. :D

Gubbar gillar hon dock inte. :P
Stadigt!
Nora är en liten klängis, hon vill bara bli buren eller sitta i knät. Gåstol och gunga går bra korta stunder och vagnen funkar bra. Men eftersom hon aldrig vill ligga ner tränas inte motoriken särskilt mycket tyvärr.
Ikväll var det en tjej som helt plötsligt satt själv. Roligt tyckte hon det var också, gapskratta hela tiden! Man blir ju stolt när de lär sig något nytt :) hur går det för era barn, har de lärt sig sitta ännu?
Stadigt!
Jag har inget emot att bära henne, varken i sjal, sele eller med armarna. Det gör bara inga under för hennes motoriska utveckling. ;)
Ni har ingen bärsele hon gillar då? Vi köpte en Ergobaby 360 och Nils älskar den verkligen! Han kan verkligen vara med överallt i den!
Visst är det häftigt!
Viktor är nog på god väg/kan om han vill, men vi har inte testat att filma med 10-sekundersregel än. Jag sätter honom på golvet med amningskudden runt, så han faller mjukt, oftast bakåt, men ibland framåt sidan också. Oftast är han lat och kastar sig hellre bakåt och softar för att sedan ta sig framåt raklång, så huvudet hamnar på golvet istället och han ledsnar. I fredags kändes det som han hade balansen på öppna förskolan när det fanns något annat som distraherade.Att stå har varit en hit länge, men det går ju inte släppa honom helt eller man måste vara beredd vid höfterna. Gåstolen som är utan hjul ännu försöker han nog flytta på ändå när han står upp. Så risken är att han är på god väg. Jag fasar för när han är överallt med tanke på att de äldre har smålego och Barbiesaker som hittas överallt, tycker jag. Frågan är om barn kan lära sig gå, innan de frivilligt rullar och börjar krypa, för där har han inte påbörjat övningarna ännu.