• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Fruskotte
    Shibby skrev 2015-02-19 11:42:42 följande:
    Åh vi håller på att kolla större och kollat lite i annedal, sumpan och solna Glad problemet är att vi tänkt sälja vårat fritidshus och innan dess har vi inte mycket kapital (nackdel att vara ung och köpa i sthlm) Tungan ute
    Kom hit!! Det är toppen! :)
  • Fruskotte
    Irlais skrev 2015-02-19 13:06:15 följande:
    Kul, jag bor i Mariehäll :) lyxigt att flytta till andra sidan gränsen, bättre med fsk-platser där...
    Jaha va roligt! :) Ja vi fick in sonen på en jättebra förskola i Sumpan. Här har vi inte ens blivit erbjudna någon tyvärr.
  • Elisabeth901

Hej och grattis till alla er som plussat! :)

Jag vet inte om jag platsar i oktober eller novembergruppen. 
    Plussade i dag med cb digitala test (visade 1-2)

vad tror ni, kan jag haka på eller söka upp de som har bf i November? :)

• Elisabeth901
    Maskara5 skrev 2015-02-19 09:25:09 följande:

BF 25 oktober här, nån mer? V 5 4+4 idag ;))

enligt appen är jag i v 4+5. så väldigt nära dig :)
  • MalynCazzandra
    tjockobbe skrev 2015-02-19 12:45:03 följande:
    23e oktober här. Ska bara kläcka för sambon nu med..

Ring barnmorskan direkt. Ofta är det väntetid så ingen idé att vänta!
    Hej :) Hade du med äl den 7/2? :D För jag misstänker att jag är gravid och när jag räknade på det så stod det bf 23/10 :)
    Jag ska ta ett digitalt test på lördag för att vara säker! :D
  • tjockobbe
    MalynCazzandra skrev 2015-02-19 14:12:28 följande:
    Hej :) Hade du med äl den 7/2? :D För jag misstänker att jag är gravid och när jag räknade på det så stod det bf 23/10 :)

Runt den 31e hade jag ägglossning tror jag. Skulle ha mens den 14/2 i alla fall.
    Testade igår då den var sen som den inte brukar vara.

Chock för mig. Större chock för sambon. Men ikväll måste jag berätta oavsett hur rädd jag är för reaktionen.

Vera 130923 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Irlais
    Fruskotte skrev 2015-02-19 14:04:08 följande:
    Jaha va roligt! :) Ja vi fick in sonen på en jättebra förskola i Sumpan. Här har vi inte ens blivit erbjudna någon tyvärr.
    Åh, fick ni det på en privat fsk eller är det för att ni ska flytta? Hur länge stod ni i kö då? Min ska inte ens börja fsk förrän till hösten (får nog stanna hemma om allt går bra med denna bebis) men har redan ångest att vi inte får plats... 
    MalynCazzandra skrev 2015-02-19 14:12:28 följande:
    Hade du ÄL 7/2 så får du BF 30/10 :)
  • Marie14

Igår och idag kände jag att det sved massa när jag kissade.
    Tog självtest och jag hade positivt. Fick världens panik och gick till vc. Fått antibiotika nu. Ingen dramatik - jag frågade om det är farligt för grav om man har uvi men läkaren blev mest förvånad att jag frågade. Om man går obehandlad så är det farligt.

Ja, hysterisk för så lite.

Nu ska jag vila

• Fruskotte
    Irlais skrev 2015-02-19 14:42:05 följande:
    Åh, fick ni det på en privat fsk eller är det för att ni ska flytta? Hur länge stod ni i kö då? Min ska inte ens börja fsk förrän till hösten (får nog stanna hemma om allt går bra med denna bebis) men har redan ångest att vi inte får plats... 
    MalynCazzandra skrev 2015-02-19 14:12:28 följande:Hej :) Hade du med äl den 7/2? :D För jag misstänker att jag är gravid och när jag räknade på det så stod det bf 23/10 :)
    Det är en kommunal men vi skrev oss hos min farfar som bor i Sumpan då fick han börja eftersom vi sk flytta dit :)
  • Fruskotte
    Irlais skrev 2015-02-19 14:42:05 följande:
    MalynCazzandra skrev 2015-02-19 14:12:28 följande:Hej :) Hade du med äl den 7/2? :D För jag misstänker att jag är gravid och när jag räknade på det så stod det bf 23/10 :)
    Ställde oss i kö i november och fick platsen i mitten på jan :)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015