Anonym (Förklaring?) skrev 2015-03-23 14:24:05 följande:
Du har inte kommit med något riktigt konkret, bara massa gnäll på feminister och kvinnor som startar diverse förbund för kvinnor etc.
Skall det vara så svårt? Och när det gäller våld räcker det inte att konstatera att alla, oberoende av kön, kan råka ut för våld, utan man måste se helheten också.
Du är så osannolikt ute och seglar...
Gnällt? Jag har konstaterat att det enda man hör i genusfrågan är att kvinnor skulle vara utestängda från en massa sammanhang där män håller varandra bakom ryggen, och jag inte kan hitta en enda sådan plats men massor av platser där motsatsen råder. Om du inte vill erkänna det eller inte kan rättfärdiga det på något vettigt sätt så kan du ju försöka vifta bort det som gnäll, men faktum kvarstår; att det bara (så vitt jag vet, och du har inte gett exempel på motsatsen) är män i dagens Sverige som är uteslutna (från kvinnliga nätverk, utbildningar, förbund, idrottsevenemang och konferenser mm).
Sedan Jeppe, så är det inte så att jag har konstaterat att alla "kan råka ut för våld" (gud så patetisk du är) oavsett kön, utan jag har visat på en undersökning som FAKTISKT sticker hål på den mytbilden om våldet mellan kvinnor och män som säger att det mer eller mindre bara är män som slår, och att alla offer är oskyldiga och förtryckta kvinnor. För i verkligheten så slår båda könen varandra lika mycket (kanske till och med lite mer från kvinnors håll) och att de offer som bär på självmordstankar pga dessa våldsamma förhållanden är till lika stora delar män som kvinnor.
Anonym (Förklaring?) skrev 2015-03-23 14:26:16 följande:
Förklaringen till det är att du inte frågar något adekvat och precist, utan gör mera utdragna, luddiga resonemang. Hur i h*te skall man besvara sådant? En fråga är en mening lång, värt att komma ihåg.
Sedan tyckte jag nog att jag var väldigt tydlig i inlägg 281, men jag kan omformulera mig för att du lättare ska förstå.
Finns det någonstans där kvinnor inte enligt stadgar eller regler kvinnors deltagande eller ersättning begränsas pga deras kön och där män ligger bakom denna ordning? Kom inte med kvinnors låga löner för det handlar inte om diskriminering, utan deras låga löner beror främst på egna aktiva val i gymnasiet, deras ovilja att byta arbetsgivare eller ta på sig uppdra de inte känner sig helt kompetenta för. Inget av detta är diskriminering även om det är olyckligt.
Så, nu har du en fråga i fet stil, och detta är nog så tydligt som jag kan göra det. Hoppas att du förstår denna gången, för nu ger jag snart upp.