Anonym (Förklaring?) skrev 2015-03-17 15:31:09 följande:
Var utesluts män?
Och snälla, svara med en snäll ton tack.
Jag tror jag har svarat på detta några gånger redan, men jag kan göra det igen. Män är formellt (eller via namnet) uteslutna i diverse kvinnoförbund inom politiken, i massor av kvinnliga företagarnätverk, utbildningar, skolor och idrottstävlingar. Kvinnor är inte på något vis uteslutna på det viset någonstans. Det är inte så i allmänhet att det sitter män och håller varandra bakom ryggen och utesluter kvinnor, utan kvinnor KÄNNER sig uteslutna. Den känslan är olycklig för dem som känner så, men det är inget som män allena kan bära ansvar för. Inte heller kan vi män bära ansvar för att vi har testosteron som gör oss mer riskbenägna, och genom det tar större risker och omkommer i allsköns olyckor och pressar lite hårdare i löneförhandlingar. De män som gör fel ska naturligtvis få på tafsen, men det är faktiskt så att tjejer skulle ta på sig lite mer ansvar i ställer för offerkoftor, för det lär inte leda någon vart. Mäns riskbenägenhet är en framgångsfaktor i vissa fall och skit i andra fall, men den egenskapen har inget att göra med att hålla varandra bakom ryggen eller att förtrycka kvinnor. Vi tar för oss mer i vissa situationer pga hormoner,