Engstrom skrev 2015-02-18 03:39:12 följande:
Du som man har i samhället en högre ställning än jag som kvinna har.
Kan du ge ett konkret exempel på detta? Gärna ett exempel som går att belägga.
Vad du säger blir i större utsträckning taget på allvar än vad jag säger, folk lyssnar mer på dig än på mig, din åsikt värderas högre än min.
Till att börja med ska jag säga att ditt inlägg är ett av de mest ignoranta och iqbefriade jag någonsin läst. Jag är helt säker på att du blir bemött baserat på ditt beteende. Skulle jag som man bete mig som en iqbefriad feministbimbo skulle jag inte heller tas på allvar, förutom möjligen av folk som prioriterar politisk korrekthet framför rationell korrekthet. Det råder en trend enligt vilken det är inne för kvinnor att vara korkade feministidioter. Den trenden måste försvinna innan man kan börja ta kvinnor på allvar.
Det ansvar som du då får, är att tydligt ta avstånd från allt det som förtrycker kvinnor. Även om dina vänner och kolleger inte våldtar kvinnor så kanske de skämtar om och har en jargong som är nedlåtande mot kvinnor. Säg ifrån! Berätta att du inte tycker det är okej att ta tjejer på krogen på rumpan, även om de har kort kjol. Säg att du inte vill höra deras skämt om slampiga blondiner. Ta helt avstånd från den stereotyp som det gärna görs narr av bland män.
Folk får uttrycka vilka skämt de vill och det tycker jag för att jag förespråkar demokrati. Feminister är emot demokrati. Däremot säger jag självklart ifrån om en sexistisk feministhora försöker diskriminera oskyldiga människor.
Jag, som kvinna, är född med bördan att alltid behöva se mig över axeln och känslan att aldrig räcka till
Och det faktum att män i större grad än kvinnor drabbas av våldsbrott är inget en ignorant feministbimbo vill beakta innan hon skriver uttalanden?
SJÄLVKLART pratar jag generellt vill jag tillägga. Inget tjafs om att ALLA män SKA misstänkas, att ALLA män drar sexistiska skämt, eller att ALLA kvinnor är rädda när de är ute sent och ständigt känner sig förtryckta! Själv är jag inte det minsta orolig att bli våldtagen eller nåt. Det handlar om män som grupp, och kvinnor som grupp. Inte enskilda individer. Men varje enskild individ har ansvar!
Slutligen: Vad skulle du tycka om att bli inkvoterad i fängelse och få avtjäna ett längre fängelsestraff?