Anonym (Förklaring?) skrev 2015-02-23 14:23:09 följande:
Vem har snackat om att vinna mäns gillande?
Kan bara konstatera att du godtar ovan nämnda personers manshat. Feminism är jämställdhet som du nämnde, aldrig manshat.
Jag godtar att det är så de känner. Eftersom kvinnor råkar ut för väldigt mycket våld riktat mot dem av män tycker jag inte att det är konstigt att en del känner så. Jag vet inte vad de varit med om. Att hata någon utifrån kön är inte rationellt. Men man kan inte alltid förvänta sig att människor ska agera rationellt. Eftersom vi inte känner till bakgrunden.
Det innebär inte att jag behöver känna så. Jag har inte varit utsatt, jag känner ingen som varit utsatt, jag har ingen anledning att hata. Jag kommer inte att stå jämte någon som förespråkar manshat, men jag kommer heller inte att ställa mig på männens sida mot dem. Alltför många män ställer sig på motsatt planhalva där jag och lika rättigheter oavsett kön står. Det är upp till er män att inte acceptera orättvisor gentemot er. Precis som kvinnor genom feminismen genom historien kämpat mot ett förtyck utfört av män. Jag kan inte vara er förkämpe.