• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Kvinna84a
    Erica1985 skrev 2015-05-09 05:53:18 följande:

Plussade igår med cb med veckoindikator! Väldigt glad just nu, vd är beräknat till 17 januari

!

Grattis till er och lycka till!!! :)
  • Erica1985

Tack Det gick jätte fort, ytor absolut inte att det skulle gå så fort, men vi är överlyckliga!

• debbie85

Hoppar in här om det är ok? Är 30 år, bor i Skåne med man, dotter på 16 månader och 2 katter. Nu försöker vi få barn nr 2, är inne på första försöket med BIM 21/5.

• Jamilia
    Erica1985 skrev 2015-05-10 11:05:08 följande:

Tack Det gick jätte fort, ytor absolut inte att det skulle gå så fort, men vi är överlyckliga!

Njut nu ordentligt och försök att inte oroa er allt för mkt!! blir en spännande tid ni har framför er nu!! <3
  • Jamilia
    debbie85 skrev 2015-05-10 11:39:59 följande:

Hoppar in här om det är ok? Är 30 år, bor i Skåne med man, dotter på 16 månader och 2 katter. Nu försöker vi få barn nr 2, är inne på första försöket med BIM 21/5.

Hej hej!! Trevligt att du tittar in! Har oxå en dotter sen innan, men hon är redan 3 år! Försöker nu med syskon!!
  • Jamilia
    debbie85 skrev 2015-05-10 15:03:03 följande:

Kul! Hur länge har ni försökt? Hur lång tid tog det för er att få dottern?

Med dottern tog det först 6 månader att bli gravid, slutade i mf v 11. Sen efter missfallet tog det ytterligare 9 månader, då blev dottern till! Så tyvärr tog det lite tid! Nu med våra syskon-försök så har vi hållt på sen förra sommaren... Kan ju lugnt konstatera att vi inte blir gravida så fort iaf! Men men, än finns det några år att fortsätta försöka! Håller tummarna att jag inte blivit för gammal, hehe! är 33 år!
  • debbie85

Vad jobbigt att det tar sån tid för er! Eller jag skulle tycka det vore jobbigt iaf. Jag har ett ganska kraftigt kontrollbehov. Men då vet ni ju iaf att ni kan bli gravida eftersom ni blivit det 2 ggr. Håller tummar och tår för att du blir gravid snart!!

• Jamilia
    debbie85 skrev 2015-05-10 17:54:51 följande:

Vad jobbigt att det tar sån tid för er! Eller jag skulle tycka det vore jobbigt iaf. Jag har ett ganska kraftigt kontrollbehov. Men då vet ni ju iaf att ni kan bli gravida eftersom ni blivit det 2 ggr. Håller tummar och tår för att du blir gravid snart!!

Ja, det har varit riktigt jobbigt i perioder, då vi försökte med dottern! Men, man fick ta sig igenom det på ngt sätt, och som tur är så lyckades vi ju till slut! det blir ju värt det! Nu denna gången känns det inte lika jobbigt, än iaf! Nu vet vi som sagt att vi kan bli gravida! Ett barn till blir mer än väldigt uppskattad bonus liksom, haha! lite konstigt är det ändå, för jag har helt regelbunden mens och ÄL varje månad...
  • debbie85

Din mans spermier kanske inte är så pigga. Det behöver ju inte ligga hos dig.

Skönt att ni kan ta det lite lugnt ändå och se det som en bonus om det blir ett syskon.

Svar på tråden vi på 30 +