• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Kvinna84a
    Jamilia skrev 2015-05-04 21:24:54 följande:

Haha, ja, vi ligger back lite i verkstan, kan man säga! vi har en dotter på 3 år, nu försöker vi med syskon! Började försöka förra sommaren så nu börjar det kännas segt faktiskt...

Verkar som den andra ofta tar lite tid. Men det finns massa hopp än, framförallt om Äl fungerar. Har ni gjort nån utredning eller prövat med några hormoner än? 33 är ingen ålder :)
  • Erica1985
    Jamilia skrev 2015-05-04 20:32:39 följande:

Du kan ju börja testa när du vill, här är vi nog flera testomaner som ofta börjar testa alldeles för tidigt! sen får man ju vara beredd på att det inte syns ngt när man testar mkt tidigt! Jag försöker säga till mig själv att inte testa innan bim-4... går sådär...

Det är nog så, är definitivt testoman. Kunde inte hålla mig idag så tog ett test. Inte minsta lilla spår av att jag skulle kunna vara gravi, hat bim på lördag. KäNos lite jobbigt
  • Jamilia
    Kvinna84a skrev 2015-05-04 21:39:50 följande:

Verkar som den andra ofta tar lite tid. Men det finns massa hopp än, framförallt om Äl fungerar. Har ni gjort nån utredning eller prövat med några hormoner än? 33 är ingen ålder :)

Hihi, får hoppas man inte gått och blivit gammal redan! Nix, ingen utredning är gjord. Tänkte att då vi har lyckats innan så vore det ju skönt om det funkade denna gången oxå! Tog tid med dottern oxå, men inte riktigt så här länge... Ett missfall i bagaget så jag har blivit gravid två ggr tidigare! Vi försöker ett tag till, över sommaren, har det inte blivit ngt då så kan man ju börja fundera på att göra ngn form av utredning!
  • Jamilia
    Erica1985 skrev 2015-05-04 21:58:12 följande:

Det är nog så, är definitivt testoman. Kunde inte hålla mig idag så tog ett test. Inte minsta lilla spår av att jag skulle kunna vara gravi, hat bim på lördag. KäNos lite jobbigt

Usch ja, jag har själv testat MYCKET, haha! Tidigt och mycket! Vågar inte tänka på alla hundralappar jag lagt på test, usch!!

Men ni har inte försökt så länge, el hur!?
  • Jamilia

Samtidigt, tycker man det är lite kul och spännande att testa, go for it!! Men man får ju vara beredd på negativa stickor oxå såklart! Blir mitt sista barn nu, om vi lyckas bli gravida igen, så jag tänker att det är sista chansen för mig att hålla på och vara testgalning, haha! Vill inte ha fler än två barn som vi känner nu iaf!

• Camilllla
    Jamilia skrev 2015-05-04 20:43:32 följande:

Ni har barn sen innan, el hur!? Enl profilbilden tänker jag! ska ni börja försöka med syskon?

Jag har barn sen innan och de är nu 6 och 8 år :) (gammal bild mao...) Min sambo har inga egna barn utan vi börjar försöka i juni och då blir det bim precis omkring vårt bröllop 4 juli ;) Själv blir jag 31 i sommar förresten.

Jag är testoman jag med, och missbrukar ägglossningstest nu när det inte är nån idé att gravtesta. Motiverar det med att det är bra att lära känna kroppen, men ska jag vara ärlig så har jag faktiskt en väldigt regelbunden cykel :)

Hoppas det tar sig för er snart nu då! Inte ska väl åldern ha nån betydelse än, och speciellt inte när det inte var så länge sen du var gravid... Även om jag vet att det är lätt att tänka så.
  • Kvinna84a

Någon som har koll på cb digital Äl test? Fick glad gubbe nu imorse... Betyder det stegring eller är det idag ägget lossnar?

• Erica1985
    Jamilia skrev 2015-05-04 20:42:07 följande:

Första barnet ni försöker med?

Det är det! Då man vet inte då mkt vad man ska vänta sig. Tycker nästan att jag har lite mens känningar idag, den är beräknad till lördag så känns lite jobbigt. Har så gärna velat att det tog sig då vi troligtvis inte kan försöka nästa månad då sambon är i USA under äl
  • Erica1985
    Kvinna84a skrev 2015-05-04 21:01:11 följande:

Hej!

Hoppar in här tänkte jag :)

Blir 31år i sommar och hoppas nu få vårt första barn. Har Äl närsomhelst så spänningen börjar väl nu ;P

Lycka till alla!

Lycka till! Det är ev spännande resa! Med mkt jobbig väntan, bävrar nu på bim och har lite smått panik. Tog ett test igår som var negativt, hade i för sig inte trott annat men kändes ändå lite jobbigt. Hoppas det går snabbt för er
  • Erica1985
    Jamilia skrev 2015-05-04 22:20:14 följande:

Usch ja, jag har själv testat MYCKET, haha! Tidigt och mycket! Vågar inte tänka på alla hundralappar jag lagt på test, usch!!

Men ni har inte försökt så länge, el hur!?

Nej det är ju det kostar väldigt mkt alla testen. Nej det är egentligen första riktiga försöket vi gör.men är beredd på att det kan ta tid men ändå hoppas man, är inte jätte ung heller så det påverkar ju oxå
Svar på tråden vi på 30 +