• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Kvinna84a
    Erica1985 skrev 2015-05-05 18:24:32 följande:

Nä detta är första riktiga försöket, körde ett halv hjärtat försök förra månaden men vill egentligen inte ha en december bebis. Hur länge hst ni försökt?

Slutade med P-piller i december men känns som förra månaden var första försöket på riktigt. Hoppas på en januari bebis istället :)
  • Camilllla
    Kvinna84a skrev 2015-05-05 19:25:29 följande:

Den lyser fast, har aldrig blinkat. Ska jag fortsätta testa?

Lite olika, ibland känner jag jätte mycket men andra månader nästan inget. Hade Äl sekret igår. Så antar att den är mycket nära :)

Är det första månaden du testar med det testet? Enligt förpackningen ska det ju vara en tom cirkel vid ingen stegring, en blinkande gubbe vid liten stegring och sen fast gubbe vid högsta stegring. Första gången jag provade det testet gick jag igenom alla stadier, tror det var tre dagar med blinkande gubbe innan den fasta kom. Men den här månaden blev det konstigt. Jag hade tom cirkel på fredagen, fast gubbe på lördagen och sedan kände jag äl på lördagskvällen..! Så det kan vara olika antar jag...

Egentligen behöver du ju inte testa mer nu om du inte vill, räkna med att det blir ägglossning nån gång från nu och närmaste 2-3 dagarna :) Lycka till!
  • Camilllla
    Jamilia skrev 2015-05-05 19:48:24 följande:

Och hoppas ni lyckas snart med en ny liten, mysigt när barnen börjar bli lite större!

Min minsta som snart blir 6 har varit "min lilla bebis" länge, men senaste tiden har det slagit mig hur stor han börjar bli! :O Så ja, nu behöver jag en ny liten att gosa med :)
  • Kvinna84a
    Camilllla skrev 2015-05-05 20:50:25 följande:

Är det första månaden du testar med det testet? Enligt förpackningen ska det ju vara en tom cirkel vid ingen stegring, en blinkande gubbe vid liten stegring och sen fast gubbe vid högsta stegring. Första gången jag provade det testet gick jag igenom alla stadier, tror det var tre dagar med blinkande gubbe innan den fasta kom. Men den här månaden blev det konstigt. Jag hade tom cirkel på fredagen, fast gubbe på lördagen och sedan kände jag äl på lördagskvällen..! Så det kan vara olika antar jag...

Egentligen behöver du ju inte testa mer nu om du inte vill, räkna med att det blir ägglossning nån gång från nu och närmaste 2-3 dagarna :) Lycka till!

Tack för svar! Jag hade cirkel lör, sön, mån sen fast gubbe idag så borde nog få Äl idag eller senast torsdag då. Testar nog inget mer utan får hoppas vi lyckas denna månad :)

Hoppas ni oxå lyckats denna månad!
  • Camilllla
    Kvinna84a skrev 2015-05-05 21:01:45 följande:
    Tack för svar! Jag hade cirkel lör, sön, mån sen fast gubbe idag så borde nog få Äl idag eller senast torsdag då. Testar nog inget mer utan får hoppas vi lyckas denna månad :)

Hoppas ni oxå lyckats denna månad!
    Låter som en bra plan :) Vi har tyvärr inte börjat försöka än, utan jag testar bara för att fördriva tiden ;) I juni är det dags att börja!
  • Kvinna84a
    Camilllla skrev 2015-05-05 21:19:50 följande:

Låter som en bra plan :) Vi har tyvärr inte börjat försöka än, utan jag testar bara för att fördriva tiden ;) I juni är det dags att börja!

Jaha :) Kan ju vara bra att testa innan så du har lite koll. Kan kännas tryggt att veta hur ens kropp fungerar faktiskt, har lärt mig otroligt mkt sen jag slutade med mina p-piller i december.
  • Jamilia
    Camilllla skrev 2015-05-05 20:52:45 följande:

Min minsta som snart blir 6 har varit "min lilla bebis" länge, men senaste tiden har det slagit mig hur stor han börjar bli! :O Så ja, nu behöver jag en ny liten att gosa med :)

Ja, jag känner oxå att jag vill uppleva allting igen, graviditet och nyfödd och allt det där!! Känner mig liksom inte helt färdig på den fronten! ja, haha, det yngsta barnet förblir liten bebis länge tror jag!!
  • Jamilia

ÄL + 7 ca för mig idag, inga konstiga el ovanliga känslor i kroppen så här långt iaf!

känns lite hopplöst, då min kropp håller exakt samma mönster varje månad... Mens, sen ÄL-flytningar, ömma bröst, ÄL, flytningar avtar, ömma bröst avtar.... Sen ömmar brösten igen litegrann och sen mens! Alltid samma mönster!! Iofs ska man väl vara glad att allt flyter på men känns så tröstlöst och uppgivet redan direkt efter ÄL när allting går enl samma gamla visa liksom! Då ger jag upp redan tidigt....

• Erica1985

Plussade igår med cb med veckoindikator! Väldigt glad just nu, vd är beräknat till 17 januari

!

• Jamilia
    Erica1985 skrev 2015-05-09 05:53:18 följande:

Plussade igår med cb med veckoindikator! Väldigt glad just nu, vd är beräknat till 17 januari

!

Stort grattis!!!! Vilken lycka för er!! Då gick det ju jättefort för er, så himla skönt!!! <3
Svar på tråden vi på 30 +