• Cissi2801

vi på 30 +

Hej alla!

Tänkte starta en tråd för oss från 30 år och uppåt som försöker för plusset denna månad...

Skulle vara kul å peppa varandra... Häng på vetja

• Svar på tråden vi på 30 +
  • Jamilia
    debbie85 skrev 2015-05-10 18:07:19 följande:

Din mans spermier kanske inte är så pigga. Det behöver ju inte ligga hos dig.

Skönt att ni kan ta det lite lugnt ändå och se det som en bonus om det blir ett syskon.

Precis, vi har aldrig gjort ngn form av utredning heller! Får se hur vi ställer oss till det när det gått ännu längre tid! Det tänker vi över senare!
  • Elyssa81

Jag hoppar gärna med här. Är snart 34 år och har två barn födda -07 och -10. Plussade i mars på första försöket att få till en trea. Fick tyvärr ett MA för en vecka sedan i v. 11+6. Mina gravtest visar bara svagt svagt positivt nu, så jag hoppas att ägglossningen ska komma om 1-2 veckor eller något sånt. Vill bara bli gravid så snart som möjligt så att jag lättare kan gå vidare från sorgen efter missfallet.

• debbie85

Jamilia Ok. Ni verkar som sagt ha en skön attityd till det iaf.

Elyssa81 Usch vad jobbigt! Hoppas du blir gravid snart igen.

• Jamilia
    Elyssa81 skrev 2015-05-10 20:05:28 följande:

Jag hoppar gärna med här. Är snart 34 år och har två barn födda -07 och -10. Plussade i mars på första försöket att få till en trea. Fick tyvärr ett MA för en vecka sedan i v. 11+6. Mina gravtest visar bara svagt svagt positivt nu, så jag hoppas att ägglossningen ska komma om 1-2 veckor eller något sånt. Vill bara bli gravid så snart som möjligt så att jag lättare kan gå vidare från sorgen efter missfallet.

Åhh, beklagar verkl ditt MA! Mitt missfall för många år sen (2010) var väl oxå det som kallas MA, alltså att fostret dött tidigare i magen men inte kommer ut förrän senare! El hur menas det så? Mitt startade i v 10+5 minns jag, allt gick "bra" får man väl ändå säga, då det hände hemma och allt kom ut! Fostret eller embryot typ var inte så stort och inte utvecklat heller! Nåja, nog om det nu! Välkommen hit!!
  • Jamilia
    debbie85 skrev 2015-05-10 20:31:36 följande:

Jamilia Ok. Ni verkar som sagt ha en skön attityd till det iaf.

Elyssa81 Usch vad jobbigt! Hoppas du blir gravid snart igen.

Tack! ja, denna gången har jag lovat mig själv att ha en positiv och avslappnad inställning inför allting!
  • Elyssa81
    Jamilia skrev 2015-05-10 20:32:21 följande:
    Åhh, beklagar verkl ditt MA! smile4.gif Mitt missfall för många år sen (2010) var väl oxå det som kallas MA, alltså att fostret dött tidigare i magen men inte kommer ut förrän senare! El hur menas det så? Mitt startade i v 10+5 minns jag, allt gick "bra" får man väl ändå säga, då det hände hemma och allt kom ut! Fostret eller embryot typ var inte så stort och inte utvecklat heller! Nåja, nog om det nu! Välkommen hit!! smile1.gif
    Vi fick veta i v 11+6, men den slutade växa i 7+4 ungefär sa dem. Fick veta det på ultraljud på akuten. Vi märkte inte när fostret kom ut tack och lov. Fick först "abortpiller", och sen skrapades jag ändå tre dagar senare.

Nu vill jag bara vidare och in i planerar barn- stadiet. Har köpt massor med ägglossningstest så det är bara att testa testa testa fram till att ÄL kommer.
  • Jamilia
    Elyssa81 skrev 2015-05-10 21:41:21 följande:

Vi fick veta i v 11+6, men den slutade växa i 7+4 ungefär sa dem. Fick veta det på ultraljud på akuten. Vi märkte inte när fostret kom ut tack och lov. Fick först "abortpiller", och sen skrapades jag ändå tre dagar senare.

Nu vill jag bara vidare och in i planerar barn- stadiet. Har köpt massor med ägglossningstest så det är bara att testa testa testa fram till att ÄL kommer.

OK! Väldigt sorgligt med missfall, man blir verkl ledsen och uppgiven när det händer! jag hade nog ngt på känn att allt inte stod rätt till innerst inne, kände mig inte gravid! Men det är inte lätt att veta vad som pågår där inne i magen! Känns det OK nu efter skrapning och så? Har du ont?

Usch ja, Jättetråkigt men som sagt, nya tag nu när ni känner er redo, vi började försöka igen månaden efter! Hoppas ni lyckas nu snart igen!! <3
  • Jamilia
    Cissi2801 skrev 2015-05-05 15:31:40 följande:

Jag har bim på torsdag, har beställt hem test från RFSU, fast från halens... Lycka till

Hur går det för er?? Testat? <3
  • Svelin

Hej. Jag är 33 och sambon 34 och vi är sugna på en trea. Vi har tänkt att börja i september. Hoppas det är ok att jag hoppar in här?

• Jamilia
    Svelin skrev 2015-05-11 17:50:21 följande:

Hej. Jag är 33 och sambon 34 och vi är sugna på en trea. Vi har tänkt att börja i september. Hoppas det är ok att jag hoppar in här?

Såklart, välkommen!!

Ni startar alltså verkstan i september, kul! på väg mot storfamilj då ju!

Vi försöker med en tvåa, går lite trögt men än känns det inte så farligt!
Svar på tråden vi på 30 +