• Anonym (Mange)

Anti SD = Pro IS?

Varför anser så många SD:are att om man är emot SD så är man för IS och kalifatet?

• Svar på tråden Anti SD = Pro IS?
  • FDFMGA

Ett citat. Det är alltså inte jag som anser nedanstående utan en av FL:s SD-aktivister som hade synpunkter på ett barn..

"Så bra. Då kan din dotter - när hon blir tonåring (även om Profeten själv inte väntade SÅ länge...) - få möjlighet att bli kulturberikad av män med många olika hudfärger, religioner och etniska ursprung..! Kanske många på samma gång om hon har tur! Det har du ordnat förutseende och bra! "

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (*)
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 15:27:57 följande:
    Jag känner mig inte sammankopplad med sådana inlägg, eftersom jag inte har skrivit något sådant. Det inser du väl själv, att det inte skulle ha fått stå kvar om det hade funnits ett sådant inlägg?
    Jag har faktiskt läst många liknande inlägg skrivna av SD-fans, som fått stå kvar. Så nej, det är inte alls självklart att sådant plockas bort. Att inte just du skrivit sådant kan ju inte bevisas eftersom du byter nick så ofta. Men känns ju knepigt att du känner at du måste försvara dig, fast ingen anklagat dig.

Sedan förstår jag inte ditt resonemang i första meningen. Just du är ju en av dom som anser att alla invandrare ska sammankopplas med det som vissa gör. Varför ska denna regel inte gälla SD:are? Varför inte själv leva som man lär?

Sedan svarade du aldrig kärnfrågan, varför tar du inte avstånd från sådana inlägg?
    Tror du inte det skulle gagna SD:arna här på FL om folk ser att ni inte ställer er bakom sådana inlägg?
  • Bothilda2
    FDFMGA skrev 2015-02-24 15:58:57 följande:

Ett citat. Det är alltså inte jag som anser nedanstående utan en av FL:s SD-aktivister som hade synpunkter på ett barn..

"Så bra. Då kan din dotter - när hon blir tonåring (även om Profeten själv inte väntade SÅ länge...) - få möjlighet att bli kulturberikad av män med många olika hudfärger, religioner och etniska ursprung..! Kanske många på samma gång om hon har tur! Det har du ordnat förutseende och bra! "

Fast det är inte en "önskan". Jag önskar ingen flicka detta. Det är ju därför - bland annat - som jag kämpar emot invandringen av män från de kulturerna. Hur folk resonerar som har egna döttrar men ändå är pro-invandring av dessa män är däremot omöjligt att förstå. Det är snudd på soc-anmälningsnivå faktiskt.
  • Bothilda2
    Anonym (*) skrev 2015-02-24 16:01:38 följande:
    Jag har faktiskt läst många liknande inlägg skrivna av SD-fans, som fått stå kvar. Så nej, det är inte alls självklart att sådant plockas bort. Att inte just du skrivit sådant kan ju inte bevisas eftersom du byter nick så ofta. Men känns ju knepigt att du känner at du måste försvara dig, fast ingen anklagat dig.

Sedan förstår jag inte ditt resonemang i första meningen. Just du är ju en av dom som anser att alla invandrare ska sammankopplas med det som vissa gör. Varför ska denna regel inte gälla SD:are? Varför inte själv leva som man lär?

Sedan svarade du aldrig kärnfrågan, varför tar du inte avstånd från sådana inlägg?
    Tror du inte det skulle gagna SD:arna här på FL om folk ser att ni inte ställer er bakom sådana inlägg?
    Det är sådant som man skriver när man blir tillräckligt frustrerad över okunnigheten, naiviteten och enfalden hos vissa på PK-sidan. Och jag tror faktiskt på riktigt, att vissa inte kommer att vakna upp förrän de själva eller någon närstående drabbats inpå bara skinnet. En gruppvåldtagen dotter, en gruppmisshandlad son, en make/fru/älskare/älskarinna som hamnar i vägen för en skottlossning på öppen gata, en gammal mor som får ligga i sina skitiga blöjor för att den kommunen fått en ny våg flyktingar, och därför måste dra in överallt annanstans, eller ett funktionshindrat barn som blir av med sin elevassistent av samma skäl...

Vissa saknar abstrakt tänkande, de behöver konkreta exempel in på sin egen bara hud för att de ska förstå.
  • FDFMGA
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 16:14:59 följande:
    Fast det är inte en "önskan". Jag önskar ingen flicka detta. Det är ju därför - bland annat - som jag kämpar emot invandringen av män från de kulturerna. Hur folk resonerar som har egna döttrar men ändå är pro-invandring av dessa män är däremot omöjligt att förstå. Det är snudd på soc-anmälningsnivå faktiskt.
    Nja, jag tror att socialsekreterarna skulle klassa din anmälan för vad den är - förresten skulle du ju få rätt mycket att göra med att anmäla alla föräldrar som inte är patrioter för att de utsätter sina barn för allvarlig fara.

Kan du inte nöja dig med att försöka bli moderator på FL i ställetSkrattande
  • Bothilda2
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 16:20:16 följande:
    Det är sådant som man skriver när man blir tillräckligt frustrerad över okunnigheten, naiviteten och enfalden hos vissa på PK-sidan. Och jag tror faktiskt på riktigt, att vissa inte kommer att vakna upp förrän de själva eller någon närstående drabbats inpå bara skinnet. En gruppvåldtagen dotter, en gruppmisshandlad son, en make/fru/älskare/älskarinna som hamnar i vägen för en skottlossning på öppen gata, en gammal mor som får ligga i sina skitiga blöjor för att den kommunen fått en ny våg flyktingar, och därför måste dra in överallt annanstans, eller ett funktionshindrat barn som blir av med sin elevassistent av samma skäl...

Vissa saknar abstrakt tänkande, de behöver konkreta exempel in på sin egen bara hud för att de ska förstå.
    ...precis som alla moderater som slutar tjata om arbetslinjen när de själva blir långtidssjuka eller -arbetslösa, och alla kommunister som upphör att vara kommunister när de ärver eller vinner några miljoner...
  • FDFMGA
    Menar du att det var du som skrev detta. Jag trodde det var BorreliaFörvånad
  • Anonym (*)
    De flesta anser att det är män som våldtar.

Sedan är ingen för invandring av våldtäktsmän, precis som ingen är för att svenska killar blir våldtäktsmän. Men de flesta med något innanför pannbenen vet att man inte kan utrota alla män för det.

Du vill alltså soc-anmäla människor med döttrar som inte delar SD:s syn på invandring?

• Anonym (*)
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 16:20:16 följande:

Du försvarar alltså den typen av inlägg, tack för det svaret.

Jag har en väninna vars dotter blev våldtagen. Han som våldtog henne var en vit, svensk man som öppet gick ut med att han röstade på SD. Tycker du att den kvinnan ska soc-anmäla alla SD:are nu?
  • Anonym (Victualio Rullgardino)
    FDFMGA skrev 2015-02-24 16:21:18 följande:
    Nja, jag tror att socialsekreterarna skulle klassa din anmälan för vad den är - förresten skulle du ju få rätt mycket att göra med att anmäla alla föräldrar som inte är patrioter för att de utsätter sina barn för allvarlig fara.

Kan du inte nöja dig med att försöka bli moderator på FL i ställetSkrattande
    Tog de bort ditt svar på mitt inlägg? Tyckte jag läste det sent igår och skulle kommentera det du skrev (minns inte allt) - eller har jag drömt?

Nåväl, om jag inte drömde så vill jag minnas att det du skrev till stor del var vettigt. Jag förespråkar själv inte nödvändigtvis ett tak på asylmottagandet (eller rättare sagt en hårdare signalpolitik eftersom några 'tak' inte kan sättas för asylmottagande). 

Däremot anser jag att det är rimligt att man har en plan för hur integrationen ska främjas, dvs. att villkoren måste vara så bra som det går för de som kommer. I annat fall skapar man förutsättningar för en social och ekonomisk underklass i framtiden med farliga avskärmningseffekter, tror jag. I förlängningen kan det i sin tur kräva en annan typ av välfärdspolitik som kan leda till ett 'tak' eftersom samhällets resurser är begränsade.

Våra åsikter skiljer sig beträffande det sista (kanske), men jag tror att det ändå är bra för debatten att diskutera dessa frågor utan att nödvändigtvis nå samförstånd eller övertygelse. 

Slutligen tar jag bestämt avstånd från alla slags personliga påhopp som verkar ha riktats mot dig. Och jag kan säga att jag aldrig heller kommer att rösta på SD, till en inte obetydlig del på grund av dess företrädare (men också på grund av att jag inte delar dess politik). 

Efter detta till viss del OT-inlägg, kan jag som svar på TS avsluta med att säga att man inte behöver vara en SD-anhängare för att ta avstånd till IS och religiös fanatism i övrigt. 
Svar på tråden Anti SD = Pro IS?