• Anonym (Mange)

Anti SD = Pro IS?

Varför anser så många SD:are att om man är emot SD så är man för IS och kalifatet?

• Svar på tråden Anti SD = Pro IS?
  • Anonym (Mange)
    Anonym (vad fan?) skrev 2015-02-24 10:43:22 följande:

Skillnad på att ta upp och uppmärksamma och att vara medveten men fortfarande försöka släta över det.

Har folk verkligen inget emot att omvandla Sverige till en semesterort för terrorister?

Vem har talat om att släta över? Denna tråd handlar om varför många SDare anser att det är ekvivalent med att vara för IS om man är emot SD. Du ser inga problem med detta?
  • Anonym (vad fan?)
    Anonym (Mange) skrev 2015-02-24 10:53:41 följande:
    Vem har talat om att släta över? Denna tråd handlar om varför många SDare anser att det är ekvivalent med att vara för IS om man är emot SD. Du ser inga problem med detta?

Jag ser extrema problem efter statskuppen Sverige gick genom nyligen.

Vad man än anser och tycker om is så har det kommit till punkten där man röster för eller emot dom.

Sd som vill stoppa dom från att komma hit, alla andra som välkomnar dom med öppna armar.

• Anonym (Mange)
    Anonym (vad fan?) skrev 2015-02-24 11:03:25 följande:

Jag ser extrema problem efter statskuppen Sverige gick genom nyligen.

Vad man än anser och tycker om is så har det kommit till punkten där man röster för eller emot dom.

Sd som vill stoppa dom från att komma hit, alla andra som välkomnar dom med öppna armar.

Vad är det för statskupp du talar om? Har inte sett någonstans där man röstar för eller emot IS. Däremot har samtliga riksdagspartier väldigt tydligt tagit avstånd mot IS. Så var du har fått ifrån att man välkomnar IS och stöder dessa i Sverige vet jag inte var du fått ifrån.
  • Anonym (vad fan?)
    Anonym (Mange) skrev 2015-02-24 11:09:03 följande:
    Vad är det för statskupp du talar om? Har inte sett någonstans där man röstar för eller emot IS. Däremot har samtliga riksdagspartier väldigt tydligt tagit avstånd mot IS. Så var du har fått ifrån att man välkomnar IS och stöder dessa i Sverige vet jag inte var du fått ifrån.

Den Sverige gick genom när sjuklövern bestämde sig att ignorera demokrati för att stötta terror.

Tagit avstånd som i att oskyldigsförklara dom , utmåla som offer av sammanhanget och bjuda på jobb samt bostad?
    Jag kallar det att uppmuntra och inte ta avstånd.
    Samtidigt som man lutar sig på skev regelverk som hindrar krigsförbrytare att utvisas till länder där dom kan komma till skada.
    Så inte nog att dom uppmuntras att begå krigsbrott så skyddas dom av sverige dessutom, det räcker att dom passerar gränsen.

• Anonym (Mange)
    Anonym (vad fan?) skrev 2015-02-24 11:17:18 följande:

Den Sverige gick genom när sjuklövern bestämde sig att ignorera demokrati för att stötta terror.

Tagit avstånd som i att oskyldigsförklara dom , utmåla som offer av sammanhanget och bjuda på jobb samt bostad?

Jag kallar det att uppmuntra och inte ta avstånd.

Samtidigt som man lutar sig på skev regelverk som hindrar krigsförbrytare att utvisas till länder där dom kan komma till skada.

Så inte nog att dom uppmuntras att begå krigsbrott så skyddas dom av sverige dessutom, det räcker att dom passerar gränsen.

Har du rökt på? När har demokratin satts ur spel? När har den sk sjuklövern stöttat terror?
  • Bothilda2
    Velouria skrev 2015-02-24 00:11:59 följande:
    Intressant att få inblick i huvudet på en sverigedemokrat (jag utgår ifrån att du är det, annars får du rätta mig). Du highlightade just det som är så fundamentalt för det sverigedemokratiska tänket: oförmåga att se "främmande" människor som individer.

Varför ser du icke-svenskar, eller flyktingar, som ett kollektiv med gemensamma värderingar? Som exakta kopior?
    Det gör jag inte, men man måste också våga se det som förenar många (inte alla) invandrare ifrån många (inte alla) muslimska länder. Kommer de dessutom från ett land där skolan inte har fungerat den senaste generationen, vilket gjort dem extremt lågutbildade och obildade och därför starkt påverkbara av de budskap som trumpetats ut i landet (tänk Somalia och Afghanistan) så blir det naturligtvis ännu värre.

INGEN människa är ett oskrivet blad, utan vi måste inse att en ung man som uppfostrats av talibaner och en som uppfostrats av svenskar, kommer att ha helt olika kvinnosyn t.ex.. Underligt vore det ju annars.
  • Bothilda2
    Mila76 skrev 2015-02-24 09:12:37 följande:
    Därför att i tunnelseendet som följer med att stötta SD tror man också att: 

På sommaren ökar glassförsäljningen
    På sommaren ökar antalet drunkningsolyckor
    Glass är orsaken till drunkningsolyckor
    Fast att risken för att en massa svenskar vilken dag som helst ska dö i ett terrordåd - förmodligen i Stockholm - är hundra gånger högre än om vi aldrig börjat släppa in muslimer här, är kalla fakta. Eftersom det nästan inte är några andra än muslimer som begår terrordåd, i alla fall inte riktade mot kristna.
  • Anonym (så enkelt är det)
    Anonym (???) skrev 2015-02-24 09:04:34 följande:

Jag tänker inte spä på dina fördomar och ge dig frikort på att demonisera mig.

Att det kommer hit terrorister bland den massiva flyktingströmmen är sen länge bekräftat, 
    Terrorister som öppet kommer hit får förmåner inte ens svenskar har så vad finns det att sticka under stol med?

Du inser att du nyss gjorde trådens mest hycklande och irnoiska inlägg när du börjar attt skriva som du gör för att fortsätta med att göra exakt samma sak själv mot flyktingar.

• Anonym (så enkelt är det)
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 11:51:55 följande:
    Nämen - har de äntligen börjat ta itu med dig..? Jag har faktiskt varit förvånad över att du fått hållas så länge. Det är uppenbart också, att hade någon hetsat mot något annat parti än just Sd i de nedvärderande termer som du har gjort så länge nu, så hade personen blivit avstängd för länge sedan.
    Och hyckleriet fortsätter.

Att personen du ger dig på fortsätter under samma konto där du startar nya säger förövrigt en hel del.

• FDFMGA
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 11:51:55 följande:
    Nämen - har de äntligen börjat ta itu med dig..? Jag har faktiskt varit förvånad över att du fått hållas så länge. Det är uppenbart också, att hade någon hetsat mot något annat parti än just Sd i de nedvärderande termer som du har gjort så länge nu, så hade personen blivit avstängd för länge sedan.
    Ja, många sverigedemokrater är ju synnerligen nätaktiva, så det är inte alls märkligt att detta även avspeglar sig i moderatorkårens sammansättning.

Jag  tycker det är lite spännande att följa en utveckling där det kan anses vara rasism att påstå att somliga icke namngivna sverigedemokrater är korkadeSkrattande

Det är ju en tes som somliga sverigedemokrater här på FL har hävdat länge. Jag noterar att inlägget där en SD-kommunpolitiker tillönskar min dotter glädjen av att få bli gruppvåldtagen av invandrare däremot står kvar
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Anti SD = Pro IS?