• Anonym (Mange)

Anti SD = Pro IS?

Varför anser så många SD:are att om man är emot SD så är man för IS och kalifatet?

• Svar på tråden Anti SD = Pro IS?
  • Anonym (Mange)
    Anonym (svartvit tid) skrev 2015-02-23 18:01:53 följande:

Vad spelar det för roll egentligen om dom "fördömer" vi kommer inte ifrån faktum att stat belönar terrorism och skyddar krigsförbrytare.

Källa för detta "faktum"? Avpixlat är ej trovärdig källa.
  • Anonym (svartvit tid)
    Anonym (Mange) skrev 2015-02-23 18:16:26 följande:
    Källa för detta "faktum"? Avpixlat är ej trovärdig källa.

Brist på källkritik är ditt problem inte mitt.

www.svd.se/nyheter/inrikes/problem-med-krigsforbrytare-spas-oka_4284413.svd

Att stat öronmärker lägenheter till nyanlända och köper upp måste du ha sett i mainstream media, om inte så säg till får du fler länkar.
    Har du missat att erkända terrorister får jobb och bostad under tiden svenskar står åratal i kö måste du också ha sett.

Swerabia står för terror.

• Bothilda2

Det finns väl ingen Sd:are (menar nu partiföreträdare, inte vanligt folk som bara har röstat) som "anser" sådant?

Jag tror absolut inte att PK-folket vill ha IS eller kalifat här i Sverige. Men de fattar inte att det kommer att bli följden av den politik som de för/förespråkar.

De ser det i stället som att "vi är fina och goda människor som vill ta emot flyktingar". Och sedan är det meningen att man ska se alla flyktingar/s.k. flyktingar som individer, oskrivna blad. Man ska låtsas att deras religion inte har någon betydelse, och att de kommer att börja helt nya liv här och bli vardagstroende svennebananer inom tre-fem år (då de får sitt medborgarskap).

• Anonym (så enkelt är det)

Vanliga människor är emot både terrorister och rasister - bara rasister anser annat

• Anonym (Mange)
    Anonym (svartvit tid) skrev 2015-02-23 18:27:04 följande:

Brist på källkritik är ditt problem inte mitt.

Att stat öronmärker lägenheter till nyanlända och köper upp måste du ha sett i mainstream media, om inte så säg till får du fler länkar.

Har du missat att erkända terrorister får jobb och bostad under tiden svenskar står åratal i kö måste du också ha sett.

Swerabia står för terror.

Aha, du menar att nyanlända är ekvivalent med terrorister, ja då förstår jag hur du menar. Och förstår också dessvärre hur mycket du inte förstår.
  • Anonym (svartvit tid)
    Anonym (Mange) skrev 2015-02-23 18:29:37 följande:
    Aha, du menar att nyanlända är ekvivalent med terrorister, ja då förstår jag hur du menar. Och förstår också dessvärre hur mycket du inte förstår.

Jag förstår att man inte med gott samvete kan ställa sig bakom företeelsen och ni måste förneka in i det sista men det förändrar inte faktum.

Världen har varnat oss flera gånger nu för vad vi håller på med.

www.telegraph.co.uk/news/worldnews/islamic-state/11418966/Islamic-State-planning-to-use-Libya-as-gateway-to-Europe.html

• Anonym (Mange)
    Anonym (svartvit tid) skrev 2015-02-23 18:35:43 följande:

Jag förstår att man inte med gott samvete kan ställa sig bakom företeelsen och ni måste förneka in i det sista men det förändrar inte faktum.

Världen har varnat oss flera gånger nu för vad vi håller på med.

www.telegraph.co.uk/news/worldnews/islamic-state/11418966/Islamic-State-planning-to-use-Libya-as-gateway-to-Europe.html

Kan du bekräfta att du sätter likhetstecken mellan invandrare och terrorister?
  • Velouria
    Bothilda2 skrev 2015-02-23 18:28:26 följande:

Det finns väl ingen Sd:are (menar nu partiföreträdare, inte vanligt folk som bara har röstat) som "anser" sådant?

Jag tror absolut inte att PK-folket vill ha IS eller kalifat här i Sverige. Men de fattar inte att det kommer att bli följden av den politik som de för/förespråkar.

De ser det i stället som att "vi är fina och goda människor som vill ta emot flyktingar". Och sedan är det meningen att man ska se alla flyktingar/s.k. flyktingar som individer, oskrivna blad. Man ska låtsas att deras religion inte har någon betydelse, och att de kommer att börja helt nya liv här och bli vardagstroende svennebananer inom tre-fem år (då de får sitt medborgarskap).

Intressant att få inblick i huvudet på en sverigedemokrat (jag utgår ifrån att du är det, annars får du rätta mig). Du highlightade just det som är så fundamentalt för det sverigedemokratiska tänket: oförmåga att se "främmande" människor som individer.

Varför ser du icke-svenskar, eller flyktingar, som ett kollektiv med gemensamma värderingar? Som exakta kopior?
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Velouria

Vill tillägga att jag är emot både SD och IS. Och jag ser flera likhetstecken mellan sverigedemokrater och IS-medlemmar. Dock har inte SD kommit till den punkten att de börjat avrätta människor för att de inte är liktänkande, men de är bra på att hetsa mot oliktänkande och "rasfrämlingar".

Vad som är mest likt mellan SD och IS är att så många oskyldiga människor blir drabbade av oförtjänt hat enbart pga sin etnicitet och politiska samt religiösa tro.

Good thoughts-Good words-Good deeds
  • CarinaL26
    Velouria skrev 2015-02-24 00:22:03 följande:

Vill tillägga att jag är emot både SD och IS. Och jag ser flera likhetstecken mellan sverigedemokrater och IS-medlemmar. Dock har inte SD kommit till den punkten att de börjat avrätta människor för att de inte är liktänkande, men de är bra på att hetsa mot oliktänkande och "rasfrämlingar".

Vad som är mest likt mellan SD och IS är att så många oskyldiga människor blir drabbade av oförtjänt hat enbart pga sin etnicitet och politiska samt religiösa tro.

Svar på tråden Anti SD = Pro IS?