• Anonym (Mange)

Anti SD = Pro IS?

Varför anser så många SD:are att om man är emot SD så är man för IS och kalifatet?

• Svar på tråden Anti SD = Pro IS?
  • Anonym (så enkelt är det)
    FDFMGA skrev 2015-02-24 13:26:36 följande:
    Ja, många sverigedemokrater är ju synnerligen nätaktiva, så det är inte alls märkligt att detta även avspeglar sig i moderatorkårens sammansättning.

Jag  tycker det är lite spännande att följa en utveckling där det kan anses vara rasism att påstå att somliga icke namngivna sverigedemokrater är korkadeSkrattande

Det är ju en tes som somliga sverigedemokrater här på FL har hävdat länge. Jag noterar att inlägget där en SD-kommunpolitiker tillönskar min dotter glädjen av att få bli gruppvåldtagen av invandrare däremot står kvar
    Va, det är ju oerhört! menar du allvar?

Har du länk för så får det naturligtvis inte gå till oavsett vilken åsikt man har Skrikandes

• Mila76
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 12:01:25 följande:
    Fast att risken för att en massa svenskar vilken dag som helst ska dö i ett terrordåd - förmodligen i Stockholm - är hundra gånger högre än om vi aldrig börjat släppa in muslimer här, är kalla fakta. Eftersom det nästan inte är några andra än muslimer som begår terrordåd, i alla fall inte riktade mot kristna.
    Ungefär som om vi minskar ned på produktionen av glass kommer drunkningsolyckorna att minska drastiskt?
  • Speakers Corner
    Ja, många sverigedemokrater är ju synnerligen nätaktiva, så det är inte alls märkligt att detta även avspeglar sig i moderatorkårens sammansättning.

Jag  tycker det är lite spännande att följa en utveckling där det kan anses vara rasism att påstå att somliga icke namngivna sverigedemokrater är korkadeSkrattande

Det är ju en tes som somliga sverigedemokrater här på FL har hävdat länge. Jag noterar att inlägget där en SD-kommunpolitiker tillönskar min dotter glädjen av att få bli gruppvåldtagen av invandrare däremot står kvar
    Jag brukar inte ha synpunkter på modereringen här och lägga mig i, men nu kan jag inte vara tyst.
    Jag tycker det är för jävligt, inte nog med att dom inte förmår att hålla ens det värsta bruna packet borta.
    När dom sen ger sig på dig, en av dom som oförtröttligt jobbar för att hålla rasistdyngan som sprids här i schack och ge en motbild och varnar dig för att du gör det dom själva inte klarar av.
    Då går det för långt, då börjar jag fundera på hur integrerat familjeliv är med dom bruna krafterna här.
    Jag har ett tag funderat på att hitta nånannanstans att skriva där det inte är så indränkt i brun sörja som här.
    Men var finner man ett seriöst samhällsforum, tips mottages gärna
    Och jag håller med så enkelt är det, har du en länk, så kommer jag anmäla, det inlägget där din dotter tillönskades en våldtäkt. 
    Det är helt oacceptabelt att skriva så. 
    Du har min rygg i det här, nån jävla ordning får det ändå lov att vara. 
  • Bothilda2

Det är ju precis tvärtom. Jag har länge undrat om moderatorkåren är hämtad från Ung Vänster. Men nu kanske det har kommit någon vettigare, då. 

Grejen är ju inte att du hetsar mot Sd-politik, utan att du hetsar emot alla som företräder, röstar på eller bara sympatiserar med Sd på ett väldigt omoget sätt. Ett sätt som lägger locket på all seriös debatt om sakfrågorna. Jag förstår inte hur du kan ha kommit undan med det så länge?
  • Anonym (*)
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 13:54:32 följande:
    Det är ju precis tvärtom. Jag har länge undrat om moderatorkåren är hämtad från Ung Vänster. Men nu kanske det har kommit någon vettigare, då. 

Grejen är ju inte att du hetsar mot Sd-politik, utan att du hetsar emot alla som företräder, röstar på eller bara sympatiserar med Sd på ett väldigt omoget sätt. Ett sätt som lägger locket på all seriös debatt om sakfrågorna. Jag förstår inte hur du kan ha kommit undan med det så länge?
    Jag undrar varför du inte tar avstånd från kommentaren: där en SD-kommunpolitiker tillönskar min dotter glädjen av att få bli gruppvåldtagen av invandrare

Blir du inte det minsta upprörd är du läser sådant, skäms du inte på SD:arnas ägna? Vill du verkligen bli sammankopplad med sådana inlägg?
  • FDFMGA
    Anonym (så enkelt är det) skrev 2015-02-24 13:29:51 följande:
    Va, det är ju oerhört! menar du allvar?

Har du länk för så får det naturligtvis inte gå till oavsett vilken åsikt man har Skrikandes
    Njaej, jag vill inte bjuda på en sådan straffspark eftersom det inte är tillåtet att diskutera enskilda ärenden.

Men jag tar gärna om mina åsikter. Jag anser att många sverigedemokrater har ett kollektivistiskt synsätt vilket innebär att de inte sällan definierar alla i en grupp utifrån några enskilda valda exempel och att detta är orsaken till att många uttrycker sig i termer av att vi "massimporterar våldtäktsmän eller IS-krigare". Bland alla de enskilda individer som söker sig hit finns det naturligtvis några som kommer att begå brott av skilda slag men västeuropeisk rättsuppfattning utgår från den enskilda individen och man kan inte som vissa sverigedemokrater har för vana generalisera utifrån enskilda individer, föra över detta till "gruppen" och därefter tilldela andra individer dessa egenskaper.

Jag anser också att SD:s budskap är så utformat att det framförallt vädjar till de mest korkade av oss. Däremot anser jag inte att jag sprider rasistisk propaganda när jag påstår detta. Det har blivit allt vanligare att sverigedemokrater anser att samhället är rasistiskt gentemot dem, men min uppfattning är att detta påstående bygger på att de inte har förstått vad som menas med rasism.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2015-02-24 13:41:18 följande:
    Jag brukar inte ha synpunkter på modereringen här och lägga mig i, men nu kan jag inte vara tyst.
    Jag tycker det är för jävligt, inte nog med att dom inte förmår att hålla ens det värsta bruna packet borta.
    När dom sen ger sig på dig, en av dom som oförtröttligt jobbar för att hålla rasistdyngan som sprids här i schack och ge en motbild och varnar dig för att du gör det dom själva inte klarar av.
    Då går det för långt, då börjar jag fundera på hur integrerat familjeliv är med dom bruna krafterna här.
    Jag har ett tag funderat på att hitta nånannanstans att skriva där det inte är så indränkt i brun sörja som här.
    Men var finner man ett seriöst samhällsforum, tips mottages gärna
    Och jag håller med så enkelt är det, har du en länk, så kommer jag anmäla, det inlägget där din dotter tillönskades en våldtäkt. 
    Det är helt oacceptabelt att skriva så. 
    Du har min rygg i det här, nån jävla ordning får det ändå lov att vara. 
    Tack{#emotions_dlg.flower}

Ja, jag delar din bedömning att FL har blivit allt brunare.

Men egentligen handlar det om ett fåtal individer som tillåts spamma ner forumet med rasism. Det krävs inte mycket för att man ska känna igen några av dem, som den som brukar omnämnas som Borrelia, som den som ständigt skriver inlägg nattetid eller som den som brukar hitta på små sedelärande historier om hur förfärliga invandrarna är.

Läste du om muslimerna på en stor arbetsplats som tvättar bort skiten med kollegernas gemensamma kaffekanna och deras kaffekoppar. Fack och arbetsledning tiger rädda att stöta sig med muslimernaTomte
  • Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2015-02-24 15:03:53 följande:
    Tack{#emotions_dlg.flower}

Ja, jag delar din bedömning att FL har blivit allt brunare.

Men egentligen handlar det om ett fåtal individer som tillåts spamma ner forumet med rasism. Det krävs inte mycket för att man ska känna igen några av dem, som den som brukar omnämnas som Borrelia, som den som ständigt skriver inlägg nattetid eller som den som brukar hitta på små sedelärande historier om hur förfärliga invandrarna är.

Läste du om muslimerna på en stor arbetsplats som tvättar bort skiten med kollegernas gemensamma kaffekanna och deras kaffekoppar. Fack och arbetsledning tiger rädda att stöta sig med muslimernaTomte
    Ja, du har säkert rätt, jag tror också att det är ett fåtal, men det underliga är att det inte tycks gå att hålla dom borta heller, trots att dom gång på gång blir utkastade. 
    Jag var tidigare mycket på ett annat forum och åkte man ut där, då stannade man utanför, så det förvånar mig och får mig att fundera på om det handlar om oförmåga eller ovilja. 

Jo, jag ögnade den tråden men blev så matt av alla dumheter så jag orkade inte följa den, 
    Finns det ingen ände på uppfinningsrikedomen när det handlar om att hetsa mot invandrare, hur är man skapt om man sitter på sin kammare och grubblar fram nya trådar som ska bevisa hur dåliga vissa grupperingar av människor är.
    Sorglig syn. 
  • Bothilda2
    Anonym (*) skrev 2015-02-24 14:33:29 följande:
    Jag undrar varför du inte tar avstånd från kommentaren: där en SD-kommunpolitiker tillönskar min dotter glädjen av att få bli gruppvåldtagen av invandrare

Blir du inte det minsta upprörd är du läser sådant, skäms du inte på SD:arnas ägna? Vill du verkligen bli sammankopplad med sådana inlägg?
    Jag känner mig inte sammankopplad med sådana inlägg, eftersom jag inte har skrivit något sådant. Det inser du väl själv, att det inte skulle ha fått stå kvar om det hade funnits ett sådant inlägg?
  • FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2015-02-24 15:23:46 följande:
    Ja, du har säkert rätt, jag tror också att det är ett fåtal, men det underliga är att det inte tycks gå att hålla dom borta heller, trots att dom gång på gång blir utkastade. 
    Jag var tidigare mycket på ett annat forum och åkte man ut där, då stannade man utanför, så det förvånar mig och får mig att fundera på om det handlar om oförmåga eller ovilja. 

Jo, jag ögnade den tråden men blev så matt av alla dumheter så jag orkade inte följa den, 
    Finns det ingen ände på uppfinningsrikedomen när det handlar om att hetsa mot invandrare, hur är man skapt om man sitter på sin kammare och grubblar fram nya trådar som ska bevisa hur dåliga vissa grupperingar av människor är.
    Sorglig syn. 
    Ja, problemet med VPN-konton borde vara detsamma för alla forum. Jag gissar att det kan vara mer aktiv och kunnig moderering på en del andra forum.
Svar på tråden Anti SD = Pro IS?