• Anonym (Mange)

Anti SD = Pro IS?

Varför anser så många SD:are att om man är emot SD så är man för IS och kalifatet?

• Svar på tråden Anti SD = Pro IS?
  • FDFMGA
    Anonym (Victualio Rullgardino) skrev 2015-02-24 16:44:43 följande:
    Tog de bort ditt svar på mitt inlägg? Tyckte jag läste det sent igår och skulle kommentera det du skrev (minns inte allt) - eller har jag drömt?

Nåväl, om jag inte drömde så vill jag minnas att det du skrev till stor del var vettigt. Jag förespråkar själv inte nödvändigtvis ett tak på asylmottagandet (eller rättare sagt en hårdare signalpolitik eftersom några 'tak' inte kan sättas för asylmottagande). 

Däremot anser jag att det är rimligt att man har en plan för hur integrationen ska främjas, dvs. att villkoren måste vara så bra som det går för de som kommer. I annat fall skapar man förutsättningar för en social och ekonomisk underklass i framtiden med farliga avskärmningseffekter, tror jag. I förlängningen kan det i sin tur kräva en annan typ av välfärdspolitik som kan leda till ett 'tak' eftersom samhällets resurser är begränsade.

Våra åsikter skiljer sig beträffande det sista (kanske), men jag tror att det ändå är bra för debatten att diskutera dessa frågor utan att nödvändigtvis nå samförstånd eller övertygelse. 

Slutligen tar jag bestämt avstånd från alla slags personliga påhopp som verkar ha riktats mot dig. Och jag kan säga att jag aldrig heller kommer att rösta på SD, till en inte obetydlig del på grund av dess företrädare (men också på grund av att jag inte delar dess politik). 

Efter detta till viss del OT-inlägg, kan jag som svar på TS avsluta med att säga att man inte behöver vara en SD-anhängare för att ta avstånd till IS och religiös fanatism i övrigt. 
    Nej, du drömde inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Speakers Corner
    FDFMGA skrev 2015-02-24 15:58:57 följande:

Ett citat. Det är alltså inte jag som anser nedanstående utan en av FL:s SD-aktivister som hade synpunkter på ett barn..

"Så bra. Då kan din dotter - när hon blir tonåring (även om Profeten själv inte väntade SÅ länge...) - få möjlighet att bli kulturberikad av män med många olika hudfärger, religioner och etniska ursprung..! Kanske många på samma gång om hon har tur! Det har du ordnat förutseende och bra! "

Det är inte svårt att se vem som skrivit det där, inte om man följt den människan ett tag 

Bothilda är det inte dags att visa lite ryggrad och be om ursäkt nu?
    För visst är det du som har skrivit det här om än under annat nick?
  • Anonym (så enkelt är det)
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 16:14:59 följande:
    Fast det är inte en "önskan". Jag önskar ingen flicka detta. Det är ju därför - bland annat - som jag kämpar emot invandringen av män från de kulturerna. Hur folk resonerar som har egna döttrar men ändå är pro-invandring av dessa män är däremot omöjligt att förstå. Det är snudd på soc-anmälningsnivå faktiskt.
    Nej! Det är snarare socanmälning på en människa som uttalar sig så om barn

Så där gör man inte, det spelar ingen roll vilken åsikt man har, det är totalt oaceptabelt och alla människor bör ta avstånd från ett sådant horribelt uttalande. Den som inte gör det måste det vara något fel på.

Jag tycker att du här och nu tar avstånd från påna uttlanden, för det är ju tydligt att människan bakom dom inte är helt frisk.

Hur kan man uttala sig så om barn, det är ju inte klokt.

• Speakers Corner
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 16:14:59 följande:
    Fast det är inte en "önskan". Jag önskar ingen flicka detta. Det är ju därför - bland annat - som jag kämpar emot invandringen av män från de kulturerna. Hur folk resonerar som har egna döttrar men ändå är pro-invandring av dessa män är däremot omöjligt att förstå. Det är snudd på soc-anmälningsnivå faktiskt.
    Man vill inte släppa in våldtäktsmän förstås, det förstår säkert du också om du tänker efter.
    Däremot vill man inte straffa andra från att komma hit baserat på vad deras landsmän gör och man vill inte döma människor baserat på nationalitet.
    Man anser vidare att varje människa är oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Så kortfattat man vill skydda sina döttrar men utan att tulla på sin etik och medmänsklighet. 

Nu hittade även jag inlägget, jag finner det otroligt anmärkningsvärt att Familjeliv tillåter det inlägget vara kvar.
    När det gäller anklagelser om trollande eller off topic så är man snabba med att ta bort men att hoppas att en meningsmotståndares barn ska våldtas bryter alltså inte mot reglerna - men självklart gör det det!

Jag har skrivit till supporten och krävt att dom tar bort inlägget och att dom omgående ska be om ursäkt till medlemen som fick det riktat mot sig för at tman inte agerat snabbare.

Jag hoppas fler medlemmar oavsett åsikt gör detta för det är absolut inte ok att göra så.

• FDFMGA
    Speakers Corner skrev 2015-02-24 16:48:24 följande:
    Det är inte svårt att se vem som skrivit det där, inte om man följt den människan ett tag 

Bothilda är det inte dags att visa lite ryggrad och be om ursäkt nu?
    För visst är det du som har skrivit det här om än under annat nick?
    Nej, det är inte svårt. Det var som Jeaninne SD-kommunpolitikern gav uttryck för sin önskan. Inlägg 16735 i tråden

www.familjeliv.se/forum/thread/71525932-varfor-hatar-folk-sd/39/nick/73771009
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet

Jag fick nu svar från Familjelivs support enligt dom har inlägget aldrig varit anmält vilket jag har väldigt svårt att tro men nu ska det vara borttaget.

En ursäkt till medlemmen för att det funnits kvar så länge tror jag inte man kan förvänta sig för det verkar som familjeliv hanterar sådana här saker otroligt dålig och i samma stil.
    Men nu är inlägget borta, sen kan man bara spekulera i om det har med att göra att jag sa att jag skulle anmäla familjeliv om dom inte åtgärdade det

Det får vara nog med sånt här trams från människor, vi diskuterar på ett forum och man ska inte behöva ta emot hot från människor med uppenbara problem, moderatorerna måste vara mer aktiva för det här håller inte! Det är inte bara enstaka medlemmar som drabbas utan även övriga som läser på forumet.

• Bothilda2
    Anonym (*) skrev 2015-02-24 16:29:10 följande:

Du försvarar alltså den typen av inlägg, tack för det svaret.

Jag har en väninna vars dotter blev våldtagen. Han som våldtog henne var en vit, svensk man som öppet gick ut med att han röstade på SD. Tycker du att den kvinnan ska soc-anmäla alla SD:are nu?
    Det där är anekdotisk bevisföring. Det finns inget bevis på att det ens har hänt om du inte kan länka till en dom där det framgår. Att samtliga män i Mariannelunds-, Tensta- och Finlandsfärjemålet var muslimer från Mellanöstern respektive Afrika söder om Sahara är dock säkerställt.
  • Anonym (*)
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 18:13:38 följande:
    Det där är anekdotisk bevisföring. Det finns inget bevis på att det ens har hänt om du inte kan länka till en dom där det framgår. Att samtliga män i Mariannelunds-, Tensta- och Finlandsfärjemålet var muslimer från Mellanöstern respektive Afrika söder om Sahara är dock säkerställt.
    Du har inte förstått frågeställningen. Frågan är inte om det är sant eller inte, om det går att bevisa eller inte.

Varför inte bara svara på frågan? Varför ska man soc-anmäla folk med döttrar för att de inte röstar på SD? 
    Bothilda2 skrev 2015-02-24 18:13:38 följande:
    Jag finner det anmärkningsvärt och faktiskt rätt talande att du inte har tagit avstånd från det vidriga uttalande som en person gjorde om en annan forumsmedlems barn.

Att låtsas som ingenting gör inte att folk inte märker saker
Svar på tråden Anti SD = Pro IS?