• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Lisen84
    Undska skrev 2015-10-23 14:11:03 följande:

Här är en till med ganska mycket mensvärk och molvärk som har kommit och gått i snart två dagar.

Var hos bm i onsdag, hon skällde lite på mig.. Mitt blodvärde låg på 88. Så nu tar jag flera järntabletter om dagen så det hinner gå upp innan förlossningen. Är i vecka 35+2 idag, hade ett sf mått på 34 och ett bltr på 125/75.

Jag har också fått lite ( ursäkta ) blodblandade flytningar i samband med molvärken, är det något ni andra också fått?

Men vad säger bm om de blodiga flytningarna? Jag har bara haft normala flytningar, ev lite mer än vanligt.
  • annelielind
    Undska skrev 2015-10-23 14:12:54 följande:

Glömde skriva att bebisen fixerat sig och låg långt ner.

Hej. Är det vanliga flytningar eller är dom slemmiga? Är dom inte slemmiga så hade jag nog ringt in och kollat med förlossningen. Blodiga flytningar kan man ju ha i samband med att slemproppen lossnar men som sagt då kommer det ju slem/sega flytningar.
  • annelielind
    Undska skrev 2015-10-23 14:12:54 följande:

Glömde skriva att bebisen fixerat sig och låg långt ner.

Hej. Är det vanliga flytningar eller är dom slemmiga? Är dom inte slemmiga så hade jag nog ringt in och kollat med förlossningen. Blodiga flytningar kan man ju ha i samband med att slemproppen lossnar men som sagt då kommer det ju slem/sega flytningar.
  • lotie

Jag har också mer sd och mensvärk och sover sjukt dåligt:(

Var hos bm idag 34+5 och sf var 31 så följer min kurva bra iaf men blir kanske en liten bebis igen.
    Mitt blodtryck hade gått från 110/60 till 130-85 så ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinsticka. Tycker inte det är så högt men hon sa man måste utgå från mitt normala tryck som plötsligt höjts.

Skrev förlossningsplan och fått med allt jag varit orolig eller missnöjd för tidigare så känns mycket bättre nu!

• Kryckan

37+0 idag och fick imorse konstaterad Havandeskapsförgiftning. Ligger nu inlagd i annan stad. Får inga bra svar på någonting och vet inte alls vad som kan hända nu.. Någon mer med hf eller som haft tidigare?

• lotie
    Kryckan skrev 2015-10-23 23:04:29 följande:

37+0 idag och fick imorse konstaterad Havandeskapsförgiftning. Ligger nu inlagd i annan stad. Får inga bra svar på någonting och vet inte alls vad som kan hända nu.. Någon mer med hf eller som haft tidigare?

Vad hade du för värden då?
    Hoppas allt går bra!0
  • Mallis92

18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.

Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!

• Lisen84
    Mallis92 skrev 2015-10-24 07:23:27 följande:

18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.

Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!

Wow grattis! Skönt att det gick bra :) Är det första barnet?
  • Kryckan
    lotie skrev 2015-10-23 23:40:36 följande:

Vad hade du för värden då?

Hoppas allt går bra!0

Hade 140/98 i bt och +2 med äggviteämnen. Som jag förstått det så är det inte så farligt, men fattar inte vad som ska hända :(
  • Undska
    annelielind skrev 2015-10-23 19:35:00 följande:
    Jag har blött till och från hela graviditeten, jag har så sköra slemhinnor, det har inte varit klarrött utan med åt det bruna hållet. Det är mitt femte barn jag väntar nu, vattnet är det inte, jag tror trycket neråt och mensvärken/molvärken gjort att det börjar mjukas upp där nere. Hade jag fått mycket blodiga flytningar så hade jag ringt. Men känner mej inte speciellt orolig.
Svar på tråden Novemberbebisar 2015