• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • MelinaG
    Mallis92 skrev 2015-10-24 07:23:27 följande:

18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.

Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!

Grattis! Är det inte trådens första bebis? :)
  • Charlie40
    Mallis92 skrev 2015-10-24 07:23:27 följande:

18 oktober föddes en liten Thea i 38+2 . Jag hade inte sovit på flera nätter pga sammandragningar och molvärk så kvällen innan fick jag komma in på koll. Visade sig att jag var öppen 3 cm med 2 cm tapp kvar. Fick värktabletter och rejäla sömntabletter. Vaknade trots det vid halv 3 på morgonen av sammandragningar. Åkte in till förlossningen, öppen 4 cm men två cm tapp kvar.

Ctg fram och tillbaka som registrerade kraftiga sammandragningar. Fick lavemang och bada för att försöka lura igång förlossningen men inget hände. Vid 16.20 togs det hål på vattnet och sedan gick det undan! 19.58 hade jag bebis på bröstet. Intensiv förlossning med täta värkar men jag klarade mig med lustgasen. Krystvärkar i 8 min och inte ett stygn att så. Så fantastiskt upplevelse!

Grattis! Hur stor var Lillan?
  • Anna Hbg

Har nu ett par dagar kännt mig jättekonstig i kroppen.

En olustkänsla blandad med oro och stress.

Har molande och stickande värk i mitten och nedre delen av magen samt i ryggen plus att det ilar kopiöst i blygdben och området runtomkring.

Hjälper inte att vila eller hålla igång.

Har några sammandragningr men magen är mjuk för det mesta.

Tror ni att drt kan vara på g eller är det bara kroppen som busar? :P

37+0 idag

• Hejhejhejilc

Någon som har erfarenhet från denna eller tidigare graviditet då slemproppen lossnat? Jag har under gårdagen samt idag haft mycket "äggviteflytningar", något jag inte alls haft tidigare under graviditeten. Kan detta vara ett tecken på att proppen håller på att lossna? Har även sammandragningar hela dagarna igenom och ett tryck/ilning nedåt. Är i vecka 39 (38+4) :)

• lotie

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(
    Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(
    Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?
    Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.

• Mallis92

Tack allihopa! Det var andra barnet. Hon var stor för veckan och vägde 3720 gram till sina 50 cm, huvudmått 36 cm :)

Vi fuskade ju lite med novemberbebis eftersom vi fick bf 30 oktober enligt rul :) Spelar ju ingen roll egentligen, de kommer ju när de vill och är klara

• Sindyrella1983
    lotie skrev 2015-10-24 17:19:08 följande:

Fått ont på höger sida under revbenen och samma ställe på ryggen. Kommit och gått i några dagar men är värre nu. Panodil hjälper inte:(

Hade hydronefros med första barnen och fick då lite högre blodtryck sen dåliga levervärden. Kanske är därför blodtrycket börjat gå upp nu:(

Orkar inte detta en gång till. Är det samma ställe man får ont på vid havandeskapsförgiftning ?

Mår allmänt krasst men kanske nån infektion på g.

Vet inte, men tycker att du ska ringa förlossningen och fråga.
  • zannachanel

Hej!

Jag ska precis börja fotografera förlossningar och letar därför efter gravida i Sundsvall som är intresserade av att få sin förlossning förevigad.

Varje förlossning är unik och likaså varje individs önskemål inför sin förlossning. Jag kommer att bemöta er med största hänsyn, respekt och värme. Naturligtvis utformas hela fotograferingen utifrån era önskemål och jag kommer att vara mycket lyhörd.

Jag har erfarenhet av dokumentärt och personligt berättande och är utbildad fotograf.

Till en början kommer jag att göra det här kostnadsfritt för att bygga upp min portfolio. Till er jag fotograferar kommer jag att leverera redigerade bilder digitalt, i god kvalité så att ni själva kan beställa papperskopior. Vill ni beställa genom mig så går det självklart också bra.

Om du vill ha mer information, eller är intresserad av att bli fotograferad så tveka inte att höra av dig.

Jag hoppas att vi hörs!

Zanna Nordqvist

[email protected] 
    0760805509
    Facebook: Zanna Nordqvist
    Instagram: zanna.nordqvist

Svar på tråden Novemberbebisar 2015