• Knottet

Novemberbebisar 2015

Hej! Finns det fler här med bf i november som vill följas åt? Glad

Är i vecka 5 (4+0) idag, bf 3/11. Andra barnet, har en flicka som fyller 1 den 9/4. Vi vela ha syskon ganska tätt. Glad

Började känna av växtvärk för ett par dagar sedan och ett lätt illamående i morse. Hoppas bara att den lille vill stanna! Glad

• Svar på tråden Novemberbebisar 2015
  • Maja 1
    Marty88 skrev 2015-05-11 21:07:35 följande:

Tyvärr verkar det som att jag fick missfall nu i eftermiddag/kväll... :( haft ordentlig molvärk och när jag reste mig från soffan så bara rann det blod, överallt... Ursäkta för äckligt innehåll i inlägget, men.. Spenderade säkert en timme på toaletten efteråt, tills jag gick i duschen och fick ut en stor klump som såg annorlunda ut jämfört med slemhinneklumparna.. Mamma, som också är barnmorska, kom på en gång och var rätt säker på att det var allt som behövde ut. Blödandet har fortsatt, så efter inrådan av sjukvårdsupplysningen sitter jag på akuten nu, då det inte verkar vara någon hejd på blodet.. Vi är helt förkrossade....

Usch stackare. Vilken vecka är du i? Hoppas att den lille klarat sig. Lycka till!!
  • Marty88
    Maja 1 skrev 2015-05-11 21:53:45 följande:
    Usch stackare. Vilken vecka är du i? Hoppas att den lille klarat sig. Lycka till!!
    Jag är i vecka 13, skulle gått in i vecka 14 på onsdag. Tror hoppet är ute, dessvärre...
  • Marty88

Som jag trodde, den klumpen var hinnsäck med foster.. Är nu inlagd eftersom det är ett sent missfall, fått medicin som ska få livmodern att driva ut de sista resterna och så observeras jag över natten.. Lämnar forumet ett tag nu, för att fokusera på att hämta mig efter detta och min sambo, och önskar er alla andra lycka till med era små <3

• Anna Hbg
    Marty88 skrev 2015-05-11 22:09:36 följande:

Jag är i vecka 13, skulle gått in i vecka 14 på onsdag. Tror hoppet är ute, dessvärre...

Hoppas att den hänger kvar därinne!

Var med om något liknande i torsdags men till min förvåning, och enorma lycka, hade bebisen det bra därinne,
  • Anna Hbg
    Marty88 skrev 2015-05-11 23:41:11 följande:

Som jag trodde, den klumpen var hinnsäck med foster.. Är nu inlagd eftersom det är ett sent missfall, fått medicin som ska få livmodern att driva ut de sista resterna och så observeras jag över natten.. Lämnar forumet ett tag nu, för att fokusera på att hämta mig efter detta och min sambo, och önskar er alla andra lycka till med era små <3

Jag beklagar verklgen! :(
  • Marty88
    Anna Hbg skrev 2015-05-11 23:43:29 följande:
    Jag beklagar verklgen! :(
    Jag tänkte på det när det blödde som värst, och innan den annorlunda klumpen kom ut, och hoppades in i det sista att det skulle vara likadant för mig! Men tyvärr inte..
  • AnnLi
    Nilla6 skrev 2015-05-11 16:06:11 följande:

Jag har försökt känna livmodern men känner den inte alls, fråga gyn för en vecka sen o han sa att den ligger högt men för mjuk att känna utanpå än. Har iof kunnat lyssna på hjärtat flera ggr nu, senast idag och det hörs bäst vid toppen av könshåret, där det börjar lixom, ca 8-10 cm under naveln. Vilken vecka är du i? Har en bulle där bebbe ligger, över naveln är jag höggravid typ:( massa gaser antar jag. För det är platt hmm okej plattare på morgonen iaf.

Så kan det ju vara :) Det kanske är orsaken till att jag känner den endast då jag är väldigt kissnödig och kissblåsan trycker upp. Ska till bm på fredag, så hoppas att hon kanske kan känna den och lugna mig, haha. Tycker typ att jag var större för nån vecka sen, men kanske att det är att jag är mindre svullen nu. Jag är i v. 14+1. Vilken vecka är du?

• AnnLi
    Tiniii skrev 2015-05-11 17:26:27 följande:

Jag har känt min livmoder sen vecka 10. Tydligt när kag ligger ner och barnmorskan som gjorde ultraljudet i v 11+4 bara skrattade för den var så tydlig då!

Så såg den ut på morgonen efter, men dettas ju när jag är kissnödig och förmodligen kissblåasan trycker upp den!

Åhå :) Jag ser den inte så som du gör, men jag känner den absolut på morgonen när kissblåsan är full!
  • AnnLi
    Marty88 skrev 2015-05-11 21:07:35 följande:

Tyvärr verkar det som att jag fick missfall nu i eftermiddag/kväll... :( haft ordentlig molvärk och när jag reste mig från soffan så bara rann det blod, överallt... Ursäkta för äckligt innehåll i inlägget, men.. Spenderade säkert en timme på toaletten efteråt, tills jag gick i duschen och fick ut en stor klump som såg annorlunda ut jämfört med slemhinneklumparna.. Mamma, som också är barnmorska, kom på en gång och var rätt säker på att det var allt som behövde ut. Blödandet har fortsatt, så efter inrådan av sjukvårdsupplysningen sitter jag på akuten nu, då det inte verkar vara någon hejd på blodet.. Vi är helt förkrossade....

Beklagar :(
  • Nilla6

Jag är i vecka 11+4, idag kunde jag spela in ljudet från bebbes hjärta, så mysigt. Känner mer o mer puffar inifrån, när jag lyssnade på hjärtat så blev lillen sur o putta till ibland och det hördes och kändes jätte tydligt. Jag har aldrig längtat så mycke efter vintern som jag gör nu;) vill ha min bebis som vi längtat och kämpat för så länge.

Svar på tråden Novemberbebisar 2015