Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Idag har jag varit på inskrivning hos BM, är ju i v. 10 nu. Det kändes bra, tycker jag. Hon var snäll och lite lagom sävlig
Min förra graviditet var ganska jobbig psykiskt för mig, så det kändes bra att få prata igenom det och att hon var förstående och lyssnade ordentligt. (Hade en BM som inte alls tog mitt mående på allvar.) Och så fick jag det där hemska blodprovet avklarat - typ det värsta på hela graviditeten
Nu väntar jag på att få tid för KUB-ultraljudet.
Hur går det för er andra? Mitt illamående är lite varannan dag just nu, just idag en bra dag. Jag äter Lergigan, en tablett på kvällen, men jag känner ju ändå av illamåendet en hel del.
Rambosfru: Oj, förstår att ni känner oro när båda barnen har kommit så mycket för tidigt! Vet du varför det har blivit så? Skönt att höra att de håller koll på dig nu.
Jag känner att det är tur för en gångs skull att man är mullig. Gruvar däremot för illamåendet och aptitminskningen som tidigare graviditeter börjat v7-8, d.v.s. om en vecka. Jag har alltid tappat väldigt mycket vikt första halvan av graviditeten och efter förlossningen vägt mindre än före graviditeten. Är nog snarare det som hotar avslöja att man är gravid. Åt Lergigan första grav förbkräkningarna och illamåendet var i stort sett hela grav. Hoppas slippa det denna gång. Det är som det enda jag gruvar för i nuläget. :)
Har fått tid för indkrivningssamtal och KUB-test också. KUB blir privat då jag var 2år för ung. Attans! ;)
Jag är hemma hos mina föräldrar och tog 5 min sen sa mamma
- vad stor du har blivit!? Och vilken mage du har fått.
Sen sa min syster
- vad stora armar du har!?
Jag sa jag inte tränat på länge och de tyckte det var jättekul jag blivit lite tjock.
Är ju pinnsmal och min syster med å nu kunde hon äntligen mobba mig för valkar. Bara v 5+1 idag så var ska detta sluta?!
Ingen frågade om jag var gravid:) de tror nog inte jag har en tanke på det. Min syster har planerat träningsprogram till mig på vår resa på påsklovet får se hur jag ska slippa undan det:)
Kommer nog inte lyckas hålla det hemligt sålänge till:)
Fantastiskt nog så mår jag bra och njuter av varje dag jag inte mår illa. Foglossning och trötthet har jag hela tiden dock men det kan jag stå ut med.
Hoppar gärna in här har Bf 7 okt :) mina barn fick veta nyheten igår och blev jätte glada:) den minsta tyckte dock det var onödigt med en till och dyrt haha
Hoppar gärna in här har Bf 7 okt :) mina barn fick veta nyheten igår och blev jätte glada:) den minsta tyckte dock det var onödigt med en till och dyrt haha
Lotie: Ha ha ha.... Ja, du får nog svårt att hålla det hemligt. Lustigt att dom inte gissade på gravid. Min mamma brukar vara bra på att lista ut det. Lurigt för hon säger inget heller att hon räknat ut det förrän man berättar. Jag hoppas jag kan hålla mig att berätta/avslöja till morsdag. Vi kommer nog inte hinna ses så mycket före det heller.
Jag njuter också av att inte må illa och försöker hinna klart en del projekt innan det sätter igång. Jag slog just upp min gamla graviddagbok när det började dom tidigare graviditeterna och det verkar varit i v.8-9 någon gång senast och i slutet av 7:e veckan första graviditeten. Idag går jag in i vecka 7 så det är nog inte långt bort.
Välkommen mommy86. Hur gamla är dina barn?
Lotie: Ha ha ha.... Ja, du får nog svårt att hålla det hemligt. Lustigt att dom inte gissade på gravid. Min mamma brukar vara bra på att lista ut det. Lurigt för hon säger inget heller att hon räknat ut det förrän man berättar. Jag hoppas jag kan hålla mig att berätta/avslöja till morsdag. Vi kommer nog inte hinna ses så mycket före det heller.
Jag njuter också av att inte må illa och försöker hinna klart en del projekt innan det sätter igång. Jag slog just upp min gamla graviddagbok när det började dom tidigare graviditeterna och det verkar varit i v.8-9 någon gång senast och i slutet av 7:e veckan första graviditeten. Idag går jag in i vecka 7 så det är nog inte långt bort.

Jag har haft mycket mensvärk senaste dagarna och fått ta panodil. Idag har jag haft det plus ont i höfterna som har strålat fram på magen. Magen är jättelön längre ut på sidorna vid äggstockarna och mest på högersida. Även varit lite svårt att tömma blåsan. Legat dubbelvikt hela kvällen och inte hjälpt med panodil och värmekudde:( mannen tyckte vi skulle åka in men 5+3 ser de ju ingenting och då skulle jag bara bli orolig:(
har haft ett mf och då blödde jag först sen jätteont långt ner.
Tror även jag har en svampinfektion men kanske uvi också eller är det början på ett missfall eller X?:(
Hej. Hoppar gärna in här.
21/10 är det beräknat ett gryn. har en 10-åring och en 5-åring. Detta blir mitt och sambons gemensamma barn (vi gifter oss i maj)
Just nu känner jag mig uppgiven och svårt att hålla ihop. Mår fruktansvärt. Gjort det med mina andra med. Hoppades att 3:e gången gillt...... Men det ser dystert ut..
Någon som har erfarenhet av lchf och graviditet? Åt så innan illamående satte in. Nu lever jag på potatis, vitt bröd, banan, nyponsoppa. Mår skit i kropp o knopp (därav lchf från början) helst vill jag lägga om igen, men vet inte om det är skadligt för Grynet?
Anybody?