Vi som väntar 3:e barnet hösten 2015
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Är det någon fler pratsugen som väntar tredje barnet i höst? Vad har ni för tankar och funderingar?
Jag är 34 år och väntar nr 3 i november. Mina barn är 5 och 8 år då bebisen kommer.
Denna gången vill vi spara dagar till framtiden så försöker spara nu så vi har till sen. Med de andra två tog vi 260 dagar och vårdnadsbidrag i 6 månader vilket jag fortfarande gör på lillpojken som är ett.
Skriv gärna in mig på listan 26 november.
Träffat överläkaren på förlossningen som tog beslut igen att jag inte får föda vaginalt så måste göra snitt igen. Kändes som att välja mellan pest eller kolera. Ska träffa Aurora i v 25 tror jag. Fler med dåliga erfarenheter som är nervösa?
Eftersom vi bor utomlands så får jag ingen föräldrapenning. Vi lever på mannens lön sedan innan så det blir ingen skillnad för oss. Han kommer dock ta ut 2-4 veckor när bebis är född men det påverkas inte så mycket.
Vul 3 Juni.. lite nervös..
Hej! Jag väntar tredje barnet med BF 13 oktober. Har barn som är 3 och snart 7 år gamla. Har varit lite orolig för ekonomin då jag jobbat 90 % och under en period inte tagit ut någon föräldrapenning. De har dock sagt till mig att man kan "strula lite" under ett halvår och att jag nu genom att ta ut föräldrapenning skyddar min SGI för heltid. Litar dock inte på dem till 100% då de enligt min erfarenhet ger olika besked och beslut beroende på handläggare. Det brukar dock lösa sig med fk om man står på sig
Jag har dock fått foglossning redan i vecka 16 Någon av er med erfarenhet av det? Skitjobbigt eftersom jag jobbar ute i ojämn terräng och bär tungt på jobbet...
Hej! Jag väntar tredje barnet med BF 13 oktober. Har barn som är 3 och snart 7 år gamla. Har varit lite orolig för ekonomin då jag jobbat 90 % och under en period inte tagit ut någon föräldrapenning. De har dock sagt till mig att man kan "strula lite" under ett halvår och att jag nu genom att ta ut föräldrapenning skyddar min SGI för heltid. Litar dock inte på dem till 100% då de enligt min erfarenhet ger olika besked och beslut beroende på handläggare. Det brukar dock lösa sig med fk om man står på sig
Jag har dock fått foglossning redan i vecka 16 Någon av er med erfarenhet av det? Skitjobbigt eftersom jag jobbar ute i ojämn terräng och bär tungt på jobbet...
Hej
Hoppar in i denna tråden,
Är nu gravid med vårt 3 barn Bf runt 23-26dec.
Har två grabbar som är 6 och 7 år.
Är i v 10 9+4.
Har gjort ett vag ult i v 8 pga av tidigare missfall enligt det bf 26 dec enligt mens 23 dec.
Åh, jobbigt med foglossning redan. Jag ä i v. 15 och känner då inget i fogarna än. Minns inte att jag kände nåt så här tidigt tidigare gånger heller utan det var nog mer sista trimestern. Jag hoppas att det håller sig borta tills efter semestern i alla fall så man kan vara fri under semestern. Jag har tur som har skrivbordsjobb också.
BF
Augusti
Agohiw
September
1 Rambosfru
Oktober
?? M0rris
7 mommy86
11 Lillstrumpa79
12 Somsom
13 Ann82
21 Hummeldummel
23 Pixel15
24 Hummeldummel
November
9 Sussi85
13 sofiashem
18 Becca88
23 Förtjust
24 Miaomiao
26 lotie
?? emeliemarietherese
December
22 Jessikaaaa
23-26 tiger84
Hoppar gärna in. BF 15/10 med ytterligare en son. Har två söner som kommer vara 5&7 när lillebror kommer.
Hej. Vill gärna vara med här.
Är född 78 och väntar nr 3 den 3/10. Har en 4årig dotter och en kille som blir 2år på midsommarafton.
Gjorde ett riktat hjärtultraljud i förra veckan och det visade på hål i hjärtat så på måndag skall vi till barnkardiologen i Lund. Nervöst. Men det vi blir mest nervösa över är att de tyckte att vi skulle göra fostervattenprov pga att vår pojke har ett ovanligt kromosomfel och hjärtfel kunde tydligen vara indikation på kromosomfel. Vi kommer dock inte göra det pga missfallsrisken + att graviditeten är så långt gången så jag skulle ändå inte kunna avbryta. Men vi är väldigt oroliga, två barn med funktionsnedsättning kan blir mer än vi klarar av... :/
BF
Augusti
Agohiw
September
1 Rambosfru
Oktober
3 Elvira78
?? M0rris
7 mommy86
11 Lillstrumpa79
12 Somsom
13 Ann82